Trasig skärm på SONY VAIO, köpa på ebay?

Permalänk

Trasig skärm på SONY VAIO, köpa på ebay?

Hej!

Har en finfin VAIO VGN-FW11E som har ett problem, skärmen är trasig. Har tidigare vart inne på att göra om den till HTPC men eftersom jag inte klarar av at få bild i den i varken VGA eller HDMI inser jag att jag måste försöka byta skärmen.

Har hittat lite på ebay men jag tycker det är dyrt + att lag inte gillar att skicka iväg några tusen till USA utan at veta något om säljaren?

Någon som har tips på billiga, pålitliga säljare där ute?

Antar att det heller inte är orginalskärmar man köper? Är det sämre bild på dessa?

Söker även skärm till HP CQ60 men inte alls lika intressant eftersom den är betydligt mycket sämre...

Permalänk

förstår inte hur en skätm skulle hjälpa om du inte kan få bild på andra skärmar?

Permalänk

Jag kanske var otydlig men jag menade den interna skärmen, alltså den skärmen som följer med laptopen......

Permalänk

Aldrig någon som någonsin försökt sig på att påta skärm på en bärbar dator? Ingen som importerat en skärm? Tycker jag verkar mycket märkligt?

Permalänk
Medlem

Som sagt om du inte får bild på externa skärmar, hur vet du då att du kommer få bild om du skaffar en ny intern?

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk

Datorn funkar finfint och den startar och windows funkar, problemet är att man inte ser bootningen. Ingen signal skickas via vga eller hdmi så länge windows inte startat.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad du menar med att man inte ser bootningen? Har du alltså provat att koppla in externa skärmar när Windows är igång, men ändå inte fått nån bild? Jag har en laptop med trasig skärm men när jag kopplar in en extern skärm får den bild automatiskt.

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk

Jag vet inte hur jag ska förklara men samtidigt vet jag inte vad det har med mina frågor om att köpa en ny LCD-display, att göra?

Förklaring:

Jag har en laptop, den har en sprucken och obrukbar skärm.
När jag startar datorn, från att powerknappen är aktiverad till att Windows startat fullständigt kan jag inte få bild på datorn via vga eller HDMI vilket i sin tur medför att jag inte kan installera om windows eller något som ligger utanför det normala. Den som ägt en PC vet att ibland vill den inte starta utan att man väljer "felsäkert läge" eller något liknande och då är det kört eftersom jag inte kan se vad det står. Det kan även vara så att den har lösenordsskyddat och då kan jag inte se inloggningsrutan eftersom windows måste starta fullständigt innan den petar ut signal på extern.

Fattar du guppgupp?

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag frågade var att jag trodde att inte överhuvudtaget fick bild i någon skärm, varken vid boot eller i Windows. Då hade det ju kunnat vara något problem med tex grafikkortet vilket hade gjort att en ny skärm inte hade hjälpt. Men då förstår jag. Låter ändå väldigt konstigt, min externa fungerar även under boot... skumt :/

Visa signatur

Permalänk

Jag vet, det är jättekonstigt problem...