Permalänk

Riktigt segt internet!

Hallå, har haft problem med mitt bredband från Tele2 nu i 2månader.
Betalar för att få 24mbit/s men får inte mer än MAX 10. Plus att typ 3gånger i timmen så lägger internet av, kommer typ upp att DNS är fel eller något så väntar jag 2min så startar det igen. Finns det något som man kan göra för att "snabba" på bredbandet och finns de någon lösning på problemet med att internet lägger av?

//Hampus
(Kan tillägga att det tog 10minuter för att lägga upp bilden på forumbilder.se)

Visa signatur

Asus P7P55 LX i5 2,66, XFX 5770(Snart 2), Corsair VX 550W 80+, Corsair 4GB 1333MHz

Permalänk
Medlem

Vad säger support? Har du prövat att ha datorn direkt in i modemet?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

du kan ju använda annan dns-server...exempelvis comodo som gör brandvägg tillhandahåller dns-servrar.

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av taimanov:

du kan ju använda annan dns-server...exempelvis comodo som gör brandvägg tillhandahåller dns-servrar.

Eftersom han får dålig hastighet på bredbandskollen beror det ju uppenbarligen inte på en seg DNS-server då det inte är HTTP.

Eftersom du får så extremt låga hastigheter så är verkar det vara något som throttlar, kanske modemet/routern? Det kan också vara något på nätverkskortet.

Vad har du testat hitills?

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk

Hur långt ifrån telestationen bor du, kopparkabel suger på långa avstånd.

Permalänk
Medlem

http://i42.tinypic.com/zsplcg.jpg

Visa signatur

~~W0ds

Permalänk
Hedersmedlem

Ring supporten och be dom kolla vad du har för synk mellan stationen och modemet. Om den hastigheten är högre än den du får ut så har du ett problem i ditt nätverk. Om synken är lika kass som din verkliga hastighet så är det ISP:n som behöver åtgärda felet.

Permalänk
Medlem

Lånade tråden lite angående segt internet. Fanns ingen täckning från och till och när man hade det gick det upp via GPRS-uppkoppling. Och isp:n erbjuder fri datamängd. Hade även via uppkopplingen tillgång till UMTS-nätet kort stund(1-2min). Innan täckningen försvann igen.

http://i42.tinypic.com/zsplcg.jpg

Visa signatur

~~W0ds