Permalänk
Medlem

Amd Phenom X6 1055 T

Äntligen landade den i brevlådan

Mer bilder på benchmark och tester kommer ikväll/imorgon!

Amd Phenom X6 1055 T

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk

borde inte X6an va en BE?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Om den hade släppts än ja...Men hittils har de bara släppts 2st x6 1055 av Webhallen i Sverige så lite svårt så här dags...

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk

Arne 1090T som är den högst klockade är BE 1055T är det inte... Sen kommer det säkert flera modeller som är BE.
Upp med lite resultat nu så jag vet om jag ska beställa en 1055T eller 1090T

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Arne 1090T som är den högst klockade är BE 1055T är det inte... Sen kommer det säkert flera modeller som är BE.
Upp med lite resultat nu så jag vet om jag ska beställa en 1055T eller 1090T

Väntar på att Asus Crosshair IV skall landa i brevlådan...gör det inte det idag så får ni tyvärr hålla er till imorgon...:(

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk
Inaktiv

Du har ingen bättre kamera? Lite tråkigt när bilderna är knappt går att tyda.
Ska bli intressant att följa galleriet iallafall.

Permalänk

en bättre bild på prollen, så man verkligen ser att det är en x6a

väntar med spänning

Permalänk
Skrivet av nakey:

Väntar på att Asus Crosshair IV skall landa i brevlådan...gör det inte det idag så får ni tyvärr hålla er till imorgon...:(

Okej Du har ingen bräda att snabbtesta med då? Hoppas du har bättre kylning än orginal att tillgå för jag är sjukt sugen på att se vad en retail prolle presterar!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

en bättre bild på prollen, så man verkligen ser att det är en x6a

väntar med spänning

Tyvärr ingen annan kamera just nu...:(

Skrivet av Sennebring:

Okej Du har ingen bräda att snabbtesta med då? Hoppas du har bättre kylning än orginal att tillgå för jag är sjukt sugen på att se vad en retail prolle presterar!

Tyvärr ingen annan AM3 bräda..:(

Kommer en corsair H50 med moderkortet så det blir den som skall sitta i...:) Tror det kommer ge en bra bild av vad den klarar av..:)

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk
Skrivet av nakey:

Tyvärr ingen annan AM3 bräda..:(

Kommer en corsair H50 med moderkortet så det blir den som skall sitta i...:) Tror det kommer ge en bra bild av vad den klarar av..:)

Äh vem bryr sig om bilderna? Lite screens på cpu-z så är jag nöjd, vantage och 3dm06 är en bonus
H50 borde klara av den bra iaf upp till 1,55vcore ska inte vara några problem iaf!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Äh vem bryr sig om bilderna? Lite screens på cpu-z så är jag nöjd, vantage och 3dm06 är en bonus
H50 borde klara av den bra iaf upp till 1,55vcore ska inte vara några problem iaf!

Finns det någon bra guide till överklockning rörande phenom prollarna?

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk
Skrivet av nakey:

Finns det någon bra guide till överklockning rörande phenom prollarna?

http://www.sweclockers.com/artikel/6162-overklocka-phenom-ii
Verkar inte fungera men det var riktigt bra Läs FAQ om du inte redan kan grunderna annars är det som att klocka en Intel då multipeln e låst på 1055T. Håll dig på 1,55vcore eller lägre så är det lugnt så länge tempsen inte går över 62c

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

du måste köpt den i något utland? lite benchmarks skulle vara fint

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

du måste köpt den i något utland? lite benchmarks skulle vara fint

Nej Webhallen släppte 2st i fredags varpå jag var lycklig nog att få tag i en...

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

en bättre bild på prollen, så man verkligen ser att det är en x6a

väntar med spänning

Så du menar att bilderna är fejk? gå och lägg dig.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

nice! vill se lite benchar nu. speciellt i spel osv. se om det finns något som gör det så saftigt att 6 trådar behövs.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

en bättre bild på prollen, så man verkligen ser att det är en x6a

väntar med spänning

Tror du han ljuger eller?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av alibababert:

en bättre bild på prollen, så man verkligen ser att det är en x6a

väntar med spänning

Jag tycker mig se att det står Phenom x6 på den kassa bilden, men som ni säger om han ska ta bilder så får han skaffa en bättre kamera. Eftersom alla bilder är lika suddiga så tror jag att han inte ljuger

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ska blir riktigt nice att se vad den presterar!

Permalänk
Medlem

Ooooh, mumma! Ge mig siffror lixom ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Btw, vad ska du köra Med för minnen? Är inne på att köpa samma moderkort och cpu framöver. Så därför är jag lite nyfiken o se vad du kör med så man kan få en liknande klock på cpun:)

Permalänk
Medlem

Hoppas att den klarar bita i7 920/930 i röven.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Grejorna har kommit

Men massa blåskärmar och problem..:( Så ni får hålla er ett par timmar till...

Återkommer så fort som möjligt..

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakey:

Grejorna har kommit

Men massa blåskärmar och problem..:( Så ni får hålla er ett par timmar till...

Återkommer så fort som möjligt..

Väntar med spänning!

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakey:

Grejorna har kommit

Men massa blåskärmar och problem..:( Så ni får hålla er ett par timmar till...

Återkommer så fort som möjligt..

Har du fått ordning på grejerna? Sjukt spänd, speciellt då jag planerar på samma mobo...

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Har du fått ordning på grejerna? Sjukt spänd, speciellt då jag planerar på samma mobo...

Skrivet av teckim:

Väntar med spänning!

Skrivet av Ant3:

Hoppas att den klarar bita i7 920/930 i röven.

Skrivet av duckstar:

Btw, vad ska du köra Med för minnen? Är inne på att köpa samma moderkort och cpu framöver. Så därför är jag lite nyfiken o se vad du kör med så man kan få en liknande klock på cpun:)

Skrivet av anemic:

Ooooh, mumma! Ge mig siffror lixom ; )

Skrivet av Sennebring:

http://www.sweclockers.com/artikel/6162-overklocka-phenom-ii
Verkar inte fungera men det var riktigt bra Läs FAQ om du inte redan kan grunderna annars är det som att klocka en Intel då multipeln e låst på 1055T. Håll dig på 1,55vcore eller lägre så är det lugnt så länge tempsen inte går över 62c

Herregud...En hel natt utan framgång...

Sätter i Windows 7 Home Premium skivan i Dvd läsaren och "Windows is loading Files."

Sedan kommer "Starting Windows" efter typ 30-40 sekunder...Denna starting windows visas dock enbart i 2-3 sekunder och sedan blir skärmen svart...

Crucial DDR3 Ballistix 4gb
Asus Crosshair IV Formula
AMD Phenom X6 1055T + Corsair H50

Alla temperaturer är som de skall...ser ingenting konstigt alls i bios...

Tacksam för all inputs och hjälp...

Visa signatur

Intel I7-11700K ** NZXT Kraken X62 ** ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI *** Seasonic Focus+ 1000W 80+ Gold ** 32GB Ram @ 3000 Mhz CL16 ** EVGA 3090 FTW3 Ultra ** Kingston Fury 2TB ** Acer Predator X34GS x2

Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Tror du han ljuger eller?

processorn har inte släppts än, så att vara kritisk är det minsta man kan vara

Permalänk

saftigt, få se lite klockning

Permalänk
Medlem

du skulle kanske ha updaterat bios på moderkortet?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Maila mig om du vill ha ett nytt beta-bios (version 0602) till moderkortet. Användning på egen risk.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015