Permalänk
Robot

Tiny

Tjena, har länge varit sugen på att göra något liknande av vad som kan synas i byggloggarna men har aldrig haft pengar över till att köpa hårdvara...

Som tur är så skänkte Awesome404 en dator till mig som skulle få stå för hårdvaran till mitt bygge, och nu när jag fick den så satt jag genast igång med att bygga.. Planen med hela bygget är att den ska bli så liten som möjligt och samtidigt så pass snygg att den ska få en plats i vardagsrummet..
Har nyligen beställt lite prylar från inet typ fläktar och lite annat.. Kommer att försöka uppdatera dagligen så håll utkik.. / cAWPer

Besök albumet: Tiny av cAWPer

Permalänk

ser bra ut

Permalänk
Medlem

Försök hänga upp hårddisken över moderkortet istället för att få det luftigare och svalare, dessutom ser det mycket coolare ut
Dock finns det en viss risk för skador på den men vafan, mer spänning i tillvaron liksom!

Dessutom, den lilla fläkten på moderkortet?

Permalänk
Medlem

vad tycker hdd:n av att ligga på agget, och agget på moderkortet? provisorisktför att visa hur det kommer se ut hoppas jag

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
vad tycker hdd:n av att ligga på agget, och agget på moderkortet? provisorisktför att visa hur det kommer se ut hoppas jag

Ja självklart, agget kommer att fästas i väggen. Och hårddisken i taket. fläktar kommer att monteras så det kommer bli bra flöde. Och nb fläkten täcks inte det minsta av agget som det ligger nu. Bättre bilder kommer på det senare ville bara visa att allt fick plats.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli bra. Se till att fixa ljud-dämpning till hårddisken!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ser precis lika dan ut som den min gamla klasspolare gjorde i skolan.

dock borde du ha putsat rören innan du svetsade dom, så de inte var så skitiga.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose

Jag hade så ett år med en gammal disk och den disken fungerar än.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

ja kanske ser fel men ska nätagget vara ivägen för expantions platserna?

ser fint ut annars (y)

Permalänk
Medlem

Nätagget kommer att blockera pci platserna. alla utom en plats och platsen för pci-e porten. Eftersom de övriga inte kommer att användas så gör det inget.

Permalänk

Han verkar snäll den där Awesome404

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awesome404
Han verkar snäll den där Awesome404

haha jaadå

Permalänk

Härligt att allt verkar passa enligt uträkningarna, men jobba på med den något oseriösa finishen sen vettja...

Visa signatur

Goog enough - är bra nog...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stridstrom
Härligt att allt verkar passa enligt uträkningarna, men jobba på med den något oseriösa finishen sen vettja...

Ja självklart, just nu är det bara bygget om man säger så. Kommer att slipas och lackas innan det monteras igen.

Permalänk

riktigt fin lack!

väntaar å ser tills grejerna kommer lite mer på plats

Permalänk
Medlem

Nice än så länge!
3mm plåt är rejäla don, kastas från hoppbacke ?
Kan försetälla mig hur tung den blir

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk

Ska du ha nätagget öppet sådär? Eller kommer det komma på en kåpa?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Ska du ha nätagget öppet sådär? Eller kommer det komma på en kåpa?

Nopp, det kommer vara öppet sådär.

Permalänk
Medlem

snyggt!

Hade själv tänkt modda ett xbox & sätta in pc-komponenter!

såg nån kille på youtube göra det & resultatet blev ju riktigt coolt!

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem

ja, jag har sett den jag med. Det blir faktiskt ganska coolt

Permalänk

Mycket nice

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

riktigt snyggt!

blev lite inspirerad till metallic lack

Permalänk

Man blir ju väldigt inspirerad till att bygga ihop något själv! hur fick du till plexistavarna för ledsen på framsidan?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Vart hittade du fötterna? sitter själv och bygger en dator nu och funderar vad jag ska ha för fötter till den

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chila
Vart hittade du fötterna? sitter själv och bygger en dator nu och funderar vad jag ska ha för fötter till den

Bror beställde dom, ska snacka med han åsså pm:ar jag dig.

Permalänk

Riktigt snyggt! Riktigt hantverk uppskattas.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka_tim
Riktigt snyggt! Riktigt hantverk uppskattas.

Hehe tack

Permalänk
Medlem

Riktigt stilrent och bra gjort!

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! (Y)

Permalänk
Medlem

Fan vad snygg!