Permalänk
Medlem

Svart skärm när jag startar datorn

Hej alla,

har fått ett problem med min dator. Ibland när jag ska starta dator så får jag bara svart skärm. Fläktarna är igång så datorn är inte helt död..men mer än så kan jag inte göra. Har försökt få den i viloläge men det funkar inte. Så det ända som hjälper är att starta om på det hårda viset. Och då funkar det igen. Någon som känner igen detta? Har windows 7.

Permalänk
Medlem

Har du ett inbyggt eller externt grafikkort? Låter som glapp.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Hedersmedlem

Gäller det starter efter datorn varit avstängd kan det vara nätagget som börjar ge upp och är instabilt vid kallstarter.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Starta skärmen?

Visa signatur

♜♞♝♛♚♝♞♜
♟♟♟♟♟♟♟♟
|Suddenly, a wild chess game appears.
♙♙♙♙♙♙♙♙
♖♘♗♕♔♗♘♖

Permalänk
Medlem

Jag har extern grafikkort och det gäller starter då datorn har varit helt avstängd. Var också inne på att det kan ha med glapp och grafikkortet. Jag vet inte riktigt var jag befinner mig i starten men jag har försökt att trycka på viloläget knappen på tangentbordet och det verkar inte hjälpa. Så det känns inte som om att datorn har startat helt när det händer. Men som sagt det händer inte hela tiden heller.

Permalänk
Medlem

Berätta om ditt nätagg. Tillverkare, Modell och Ålder?

Permalänk
Medlem

Nätagg:en är inte så gammal..eller hela datorn är ganska ny:

Nätagg Crosair HX 620W
Grafik XFX Radeon HD4890
skärm samsung 2443

alltid rätt så nytt...börjar undra om det är skärmen på nått sätt..för att det verkar hända i ögonblicket då det står windows startar till att skrivbordet visas..i de fallen man inte ser nått så verkar skärmen slockna efter att man ser windows startas