Permalänk
Medlem

Bärbar Dator

Tjena, ska nu köpa en bärbar dator som går att spela WoW på. Vill ha rätt så stor skärm men ändå så att datorn inte blir aldeles för stor.
Typ minst 14'' tror jag blir bra. Har ingen hög budget men ca 4000 kr (går att överstiga med några hundra om så är fallet) kan jag köpa dator för. Har en mkt bra stationär dator och den bärbara är mest till för spelning (och surfning) när man inte vill sitta ensam på rummet och jag kommer nog inte köra så mkt på den, men om man ska bort nånstans, tex nån kompis kan man ta med den lätt och kunna spela. Den behöver inte jättebra prestanda men gärna så att det är skaplig grafik och inte för mkt lagg.

Har sett denna Dustin home - Hemelektronik på Internet - 6
Blir den bra elr e det helt åt skogen?

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk

Länken fungerar inte.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk

nu har jag ingen direkt koll på vad WoW har för systemkrav, men tror inte denna kommer klara av det särkilt bra tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag å min sida körde WoW på en iBook G4 för fyra år sedan så det ska nog funka en bit på vägen med den burk du länkat till. Du kanske inte kan köra bästa inställningarna men det är ju det man har en stationär till.

Permalänk
Medlem

fast är det inte bra att ha DVI elr HDMI-utgångar? den jag linkat saknar ju det

Visa signatur

Custom Vattenkylning

Permalänk

Wow kanske går på dendär på lägsta inställningar. För 4990:- så kan du får en riktigt kompetent dator som bör fixa wow på max inställningar.

DVI har nästan inga laptops, hdmi är ju klart en fördel att ha om man ska koppla till tv eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldJim:

Jag å min sida körde WoW på en iBook G4 för fyra år sedan så det ska nog funka en bit på vägen med den burk du länkat till. Du kanske inte kan köra bästa inställningarna men det är ju det man har en stationär till.

Wow för fyra år sedan var inte lika krävande som det är idag. Dom har lagt till många nya effekter som gör det mycket mer krävande än för 4 år sedan. Ställer mig tveksam till att du skulle få det att flyta på din G4 idag.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk

En expansion på ingång om kanske ett halvår också, så den lär nog höja kraven lite till.

Permalänk
Medlem

är den här bättre än den andra jag linkade?
Komplett.se - HP G61-418 15.6" WXGA

Visa signatur

Custom Vattenkylning

Permalänk

NEJ! Verkligen inte

Jag tänkte på denna, inet.se hade den för 4990:- för ngn vecka sedan men nu har dom höjt priset på den med 500:- ser jag. Grejen med denna är att grafikkortet fixar spel ganska hyffsat. Dom kanske sänker priset på den igen snart, men fortfarande det absolut mest prisvärda under 5500:-