När jag kollat i loggen hittar jag följande fel:
Tjänsten Audio Service kunde inte startas på grund av följande fel:
Det går inte att hitta sökvägen.
Tjänsten Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework Reflector kunde inte startas på grund av följande fel:
Det går inte att hitta filen.
Tjänsten Microsoft Kernel GS Wavetable Synthesizer kunde inte startas på grund av följande fel:
Tjänsten IDT High Definition Audio CODEC kunde inte startas på grund av följande fel:
Tjänsten Secdrv kunde inte startas på grund av följande fel:
Tjänsten IPX Traffic Forwarder Driver kunde inte startas på grund av följande fel:
Tjänsten IPX Traffic Filter Driver är beroende av tjänsten IPX Traffic Forwarder Driver. Den sistnämnda kunde inte starta på grund av följande fel:
Tjänsten Kvalitetshanteringsproxy för Microsoft-direktuppspelning kunde inte startas på grund av följande fel:
Tjänsten Klockproxy för Microsoft-direktuppspelning kunde inte startas på grund av följande fel:
Tjänsten CTSBLFX.DLL kunde inte startas på grund av följande fel:
Tjänsten COH_Mon kunde inte startas på grund av följande fel:
Alltihop under kategorin system. Kan tilläggas att jag idag testade att köra msconfig, gick in på fliken tjänster och avmarkerade allt utom microsoft-tjänsterna. Sedan startade jag om datorn, startade upp internet, och testade att surfa en stund (Aftonbladet, Expressen mm). Den här gången tog det cirka 20-25 minuter, sedan låste sig datorn igen och jag var tvungen att starta om den.