Hjälp! Nån som kan nåt om Samsung R580/R780?

Permalänk
Medlem

Hjälp! Nån som kan nåt om Samsung R580/R780?

Jag har letat efter en 17"-laptop under 10k och funnit Samsung R780 (med i5 + 330M). Ingen gaming-maskin direkt, men får bra resultat i de flesta tester och tycks vara väldigt prisvärd. *Men* jag läser här:

Notebookcheck: Review Samsung NP-R780-JS03DE Notebook

att skärmen har dålig kontrast. Det tycker jag känns dåligt eftersom jag kommer vilja använda datorn för bildeditering (även om enkel sådan). Nu kollade jag iofs tester på andra 17"-laptops (t.ex. Dell o Asus) på samma sajt och i princip alla skärmar verkar ha dålig kontrast...

Så till min fråga: Är den dåliga kontrasten på R780:s skärm ett problem och nånting som gör att jag bör kolla vidare, eller är skärmen förmodligen inte sämre än någon annan? Nån som använt och/eller kollat in R780 (eller lillebror R580 som ska ha samma "problem") och kan komma med lite input?

Permalänk
Medlem

PS. Jag har redan sett tråden http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9... som handlar om R580. Där nämns oxå oro för skärmens kontrast, men det sägs ingenting mer konkret. Nu har ju R580 & R780 funnits ute på marknaden en bra stund, så jag hoppas nån som använt datorn kan hjälpa mig med info.

Permalänk