Köpa G73jh från utlandet, vilket land?

Permalänk

Köpa G73jh från utlandet, vilket land?

Hej allihopa.
Har bestämt mig för att köpa en g73jh och har kollat rätt mycket på amerikanska hemsidor som xoticpc mm.
priset om jag beställer får usa blir runt 16000 kr med frakt tull mm. Funderar nu på om det finns någon europeisk hemsida som har den i lager runt samma pris eller billigare. En bekant tipsade mig även att köpa den från japan/kina eller något asiatiskt land för att få ner priset ytterligare, så om någon känner till någon återförsäljare någon stans i världen som säljer g73jh billigt får gärna komma med tips. (har försökt googla men har inte hittat något intressant)

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

Jag beställde från excaliberpc.com igår, usa. Kommer kosta strax under 15.500kr inkl frakt och moms (ingen tull på laptops). Känns riktigt bra, blir min första bärbara som dessutom kommer få ersätta min stationära (platsbrist).

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Ingen tull på laptops? Fick inte omiii betala det? Tyckte det var massa prat om tull om man beställde G73jh utomlands.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 48" C4 OLED @ 144 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haku:

Ingen tull på laptops? Fick inte omiii betala det? Tyckte det var massa prat om tull om man beställde G73jh utomlands.

Nej, det är ingen tull. Du kanske tänker på moms?

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Hmm nix, det var 3 , tull,moms,frakt.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 48" C4 OLED @ 144 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

Fatta ingen tull har man sagt 100 gånger Avgiftsguiden, formulär - Tullverket [NS4 version]

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

okej, jo har kollat rätt mycket på excaliber, men om det inte är någon tull så tjänar man alltså inget på att beställa genom släkting/bekant.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem
Skrivet av clairvoyant:

okej, jo har kollat rätt mycket på excaliber, men om det inte är någon tull så tjänar man alltså inget på att beställa genom släkting/bekant.

Nej, du kan knappast tjäna på det men du kan spara lite
Om du har en släkting kan han/hon skicka paketet billigare än vad ex excaliber gör. Butikerna skickar ju försäkrat osv. Dessutom är jag rätt säker på att dom gör en vinst på fraktpriserna.

Xotic tar tex 220$
Excaliber tar 120$
En privatperson kan säkert skicka för 50$

Vill du spara riktigt mycket pengar får du din släkting i USA att leverera den till din dörr - då slipper du även moms eftersom han/hon bär med sig datorn som sin egen.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1