Elmor vinner överklockningstävling

Permalänk
Melding Plague

Elmor vinner överklockningstävling

SweClockers-profilen Elmor har plockat hem ytterligare en överklockingsseger. Med minsta möjliga marginal tog han hem förstaplatsen i premiärrundan av tävlingen OC Guru is You.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gratulerar!

Permalänk

Gratis ! Elmor
Hatten av för OC kejsaren

Permalänk

Grattis Elmor! Starkt jobbat

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ytterligare ett bevis på att svenska är bäst

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Medlem

gott att se! grattis!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

avundjsuk!
eee ooo
oooo
iii
beh!
Grattis(den sat långt inne)

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Imponerande!

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk

Grattis jon!

Tråkiga omständigheter kring tävlingen dock, bra att någon hederlig vann till slut.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Gött jobbat Elmor!

Vad var det för frekvenser på gpu:n?

Skrivet av Evil_AnAnAs:

Grattis jon!

Tråkiga omständigheter kring tävlingen dock, bra att någon hederlig vann till slut.

Vilka omständigheter?

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem

Go Go Fadder

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
OC-guru
Skrivet av sipe46:

Gött jobbat Elmor!

Vad var det för frekvenser på gpu:n?

Vilka omständigheter?

Tackar! Det var lite tråkiga omständigheter som gav vinsten, de som låg före blev diskade. Mer info här: OC Guru is not you! - XtremeSystems Forums

Grafikkortet gick i 1480/1325:

Permalänk
Medlem

Grattis Elmor!

Permalänk
Medlem

Dom pratar om ES i den länken, vad står det för? Och varför är det "fusk"?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Grattis Elmor!

Hade ju inte skadat med lite fler nyheter kring överklockning tycker jag

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Stark jobbat, stort grattis

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen dålig klock på GPU'n 1480 mot standard 950 på Gigabytes SOC grafikkort, mot vanliga 5870 klock på 850.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Dom pratar om ES i den länken, vad står det för? Och varför är det "fusk"?

Enginering Sample. Som att en sprinter tillåts springa på rullmatta.
Eller har jag fel?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Grattis! Måste fråga en sak, är det här hans jobb att överklocka eller?

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Enginering Sample. Som att en sprinter tillåts springa på rullmatta.
Eller har jag fel?

Nej, ett ES behöver inte prestera bättre eller klocka högre. Varför det blev bråk här var för att tävlingen bara omfattade "retail"-produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Grattis Elmor!

Hade ju inte skadat med lite fler nyheter kring överklockning tycker jag

+1

Grattis Elmor

Varför börjar folk prata om ES ?

Permalänk
Skrivet av abflex:

Nej, ett ES behöver inte prestera bättre eller klocka högre. Varför det blev bråk här var för att tävlingen bara omfattade "retail"-produkter.

Så ES är något man moddat ? skulle vilja veta då jag gillar att lära mig

Permalänk
ASUS Nordic

Grattis Jon!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Asheileon:

Så ES är något man moddat ? skulle vilja veta då jag gillar att lära mig

Nej, inte alls nödvändigtvis. ES är "Engineering Sample", alltså exemplar som är producerade främst för internt testande. Ofta skiljer de sig inte nämnvärt mot de som sedan produceras, men skillnader KAN finnas och påverka prestanda.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk

Grattis!

visst han kanske inte vann redigt rättvist men jag tycker isf att ES-produkter inte hör hemma i en tävling.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FrooK:

Varför börjar folk prata om ES ?

För diskandet av de två deltagarna med högst poäng var för att de använde ES.

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Grattis!

visst han kanske inte vann redigt rättvist men jag tycker isf att ES-produkter inte hör hemma i en tävling.

Jo, det var rättvist för ES var inte tillåtet enligt tävlingens regler (only retail).

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Nej, inte alls nödvändigtvis. ES är "Engineering Sample", alltså exemplar som är producerade främst för internt testande. Ofta skiljer de sig inte nämnvärt mot de som sedan produceras, men skillnader KAN finnas och påverka prestanda.

Tackar, då har jag lärt mig nåt idag