Elmor vinner överklockningstävling

Permalänk
Medlem

Lärde man sig något om ES, tack för tråden och förklaring.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Dom pratar om ES i den länken, vad står det för? Och varför är det "fusk"?

Haha, säg det, men det var knappast det enda jag inte begrep i den där tråden
'Fackspråk'.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis Elmor. Tråkigt det som hände, men skönt att du fick ditt namn "rentvått".

Permalänk
Medlem

Grattis till ännu en förstaplacering! Nu var det väl knappats Elmor som var ifrågasatt och därmed skulle behöva rentvås iofs... Tycker det faktum att anställda vid gigabyte deltog i tävlingen var mer uppseendeväckande än att ES-samples förekom.
Läste igenom tråden som länkades och precis som du (Elmor) säger så behöver det inte nödvändigtvis vara någon skillnad, när det kommer till överklockningspotential, mellan ett ES- och ett retailkort. Om jag inte missuppfattat det hela så använde du dig av ett kort gigabyte skickat till dig och du har således inte testat ett större antal för att få tag på ett bra ex. Är det bara en slump att just detta kort klockade bra eller tror/vet du att korten som skickas till dig mf är handplockade utifrån vad de kan prestera med extrem kylning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Grattis!

visst han kanske inte vann redigt rättvist men jag tycker isf att ES-produkter inte hör hemma i en tävling.

du säger ju emot dig själv? han vad för att han som hade vunnit använde ES-produkter och blev därför diskad enligt tävlingens regler.

så han vann precis jätte mkt rättvist!

Grattis till Jon!!!

Permalänk
Medlem

Benchmarks med ett 5870 i 1480/1325???

Bör ju prestera som en gud^^

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
OC-guru
Skrivet av puffes:

Grattis till ännu en förstaplacering! Nu var det väl knappats Elmor som var ifrågasatt och därmed skulle behöva rentvås iofs... Tycker det faktum att anställda vid gigabyte deltog i tävlingen var mer uppseendeväckande än att ES-samples förekom.
Läste igenom tråden som länkades och precis som du (Elmor) säger så behöver det inte nödvändigtvis vara någon skillnad, när det kommer till överklockningspotential, mellan ett ES- och ett retailkort. Om jag inte missuppfattat det hela så använde du dig av ett kort gigabyte skickat till dig och du har således inte testat ett större antal för att få tag på ett bra ex. Är det bara en slump att just detta kort klockade bra eller tror/vet du att korten som skickas till dig mf är handplockade utifrån vad de kan prestera med extrem kylning?

Precis, de skickade ett retail exemplar som visade sig klockade rejält bra. Det såg helt oanvänt ut så är tveksam till att det blivit handplockat, skulle det komma fram att så är fallet så är det givetvis riktigt illa. För övrigt är det rätt roligt att de skickar ut exemplar för att man ska delta i deras tävling, men de skickar till många så det är en mindre orättvisa som tur är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elmor:

Precis, de skickade ett retail exemplar som visade sig klockade rejält bra. Det såg helt oanvänt ut så är tveksam till att det blivit handplockat, skulle det komma fram att så är fallet så är det givetvis riktigt illa. För övrigt är det rätt roligt att de skickar ut exemplar för att man ska delta i deras tävling, men de skickar till många så det är en mindre orättvisa som tur är.

pra jort elmor

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av emilakered:

Nej, inte alls nödvändigtvis. ES är "Engineering Sample", alltså exemplar som är producerade främst för internt testande. Ofta skiljer de sig inte nämnvärt mot de som sedan produceras, men skillnader KAN finnas och påverka prestanda.

Intressant, tack för det!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av puffes:

Grattis till ännu en förstaplacering! Nu var det väl knappats Elmor som var ifrågasatt och därmed skulle behöva rentvås iofs... Tycker det faktum att anställda vid gigabyte deltog i tävlingen var mer uppseendeväckande än att ES-samples förekom.
Läste igenom tråden som länkades och precis som du (Elmor) säger så behöver det inte nödvändigtvis vara någon skillnad, när det kommer till överklockningspotential, mellan ett ES- och ett retailkort. Om jag inte missuppfattat det hela så använde du dig av ett kort gigabyte skickat till dig och du har således inte testat ett större antal för att få tag på ett bra ex. Är det bara en slump att just detta kort klockade bra eller tror/vet du att korten som skickas till dig mf är handplockade utifrån vad de kan prestera med extrem kylning?

därav "rentvått", tror inte det var direkt många som tvivlade på elmor

Permalänk
Inaktiv

Grattis!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Asheileon:

Tackar, då har jag lärt mig nåt idag

Skrivet av flashen:

Intressant, tack för det!

Lite mer kuriosa och halv-offtopic. Många saker SweClockers testar är just "Engineering Sample", helt enkelt för att den färdioga produkten inte hunnit ut ännu. Exempel är ganska färska processortestet av Core i7 980X, slå en kik på bilderna där så ser ni att det står "INTEL CONFIDENTIAL" istället för modellmärkning.

Hela ES-grejen är med andra ord inget konstigt eller ovanligt, det handlar oftast om fullt fungerande produkter som presterar precis likadant som sina butikskusiner. För en tävling är det ju dock en annan femma!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis till Elmor som gör Sverige mer känt i överklockningsvärlden!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Mycket imponerande, jag gratulerar!

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk

Bättre sent än aldrig, Grattis!!

Visa signatur

# Passive income is the shit