Dubbla skärmar, funkar nästan...

Permalänk
Medlem

Dubbla skärmar, funkar nästan...

Har ett Abit Siluro Gf4 ti4200 med DVI utgång. Har kopplat på en monitor på den utgången mha av en adapter så jag kör med två st monitorer.

Problemet är att en massa skumma saker dyker upp i spel och 3dmark när jag tex har DC maximerat på den sekundära skärmen. Spelet/3dmark blir att blinka/flasha om det rör sej något på den andra skärmen, tex alla siffror som ändras i DC. Om jag har ett annat fönster maximerat på den andra skärmen där ingenting ändras på, tex utforskaren, så funkar det bra.

Hoppas någon förstår vad jag menar...

Ett annat konstigt fenomen är att jag inte kan dra ICQ till den andra skärmen. Jag får högerklicka och välja --> nview exstensions--> send to monitor 2. Då hoppar den dit den ska men så fort jag klickar någonstans på den andra skärmen så hoppar ICQ fönstret visp tillbaka till den primära skärmen.

Please help...varje tips är uppskattat...

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem

Har faktikst med problem med 2 skärmar, dessutom tycker jag att det går segare med dubbla, fast det kanske det gör när den skall skicka 2 signaler, eller uppa på 2 skärmar, fick inte heller över icqt, as jobbigt

Permalänk
Medlem

ta och byt plats på skärmarna =D då får ni icq där ni vill ha det )

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Nåt som oxå är konstigt är att så fort jag spelar så försvinner skrivborsunderlägget på den högra skärmen.
Och hur gör jag så jag får olika skrivborsdunderlägg på de två skärmarna?

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foffe
Nåt som oxå är konstigt är att så fort jag spelar så försvinner skrivborsunderlägget på den högra skärmen.
Och hur gör jag så jag får olika skrivborsdunderlägg på de två skärmarna?

Det är ju bara att ta två olika

Visa signatur

ICQ=129512840