Tips på laptop med skönt tangentbord och bra prestanda

Permalänk
Medlem

Tips på laptop med skönt tangentbord och bra prestanda

Hej på er.

Jag har länge suttit och kika på detta forum för att försöka hitta en laptop för mina ändamål. Som topic lyder, en laptop med skönt tangentbord och bra prestanda. Är detta något som existerar? Av vad jag varit med om så är svaret iaf, nej. Antingen eller. Kanske borde lägga till, till lagom pris!

Min budget är något så när 8-10k. 10 är då smärtgränsen. Av det jag läst så är det jag är ute efter på grafikkortsfronten i klass med ATI HD5650. Dessutom ska tangenterna och chassit inte vara plastigt.

Kollat på ASUS laptops i denna klass. Bra specs, förvisso, men sen när man känner på dem. Vad i... de är plastiga som den, och vad har de gjort med touchpaden, den känns rent ut sagt förjävlig.

Vad är detta mode med plastiga datorer som är fingertrycksmagneter. Nej tack. Jag är ute efter något med minimalistiskt icke-fingertrycksmagenets-design med åtminstone ett ATI HD5650 grafikkort och en i3/i5-processor. Ska det vara så svårt?

Tror tillverkarna att en glansig svettmagnet är något som ska gå bättre nuförtiden eller? Löjligt. Jag blir illamående av dagens marknad.