Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det där var minst sagt rakt på sak.. Vad tycker du jag ska fästa reservoaren med istället för buntband? Fästen som är gjorda för reservoarer är stora, fula och otympliga i min mening, buntbandet syns knappt alls, och om du refererar till första bilden i galleriet så hänger ressen löst för att jag höll på att fylla och lufta systemet.

Sedan undrar jag även vad jag ska ha för slangklämmor istället för de som sitter då jag köpte dem enbart för att de har exakt samma färg som nipplarna, kan inte tänka mig något annat som passar in bättre.

Kritik uppskattas dock! Men vill gärna veta vad det är som ska förbättras, hur det ska förbättras och varför det ska förbättras.

Ber om ursäkt om det lät otrevligt. Jag är rätt trött dessa dagar, så jag kan säkert låta lite kort.

Både på första och 3e bilden syns det att ressen är upphängd med buntband. Skulle väl iaf gå att sätta buntbanden på ett annat sätt så att ressen mer ser ut att vara fäst ordentligt? Nu vet jag inte hur det ser ut där du fäst den, men jag tänkte så att själva "spännet" hamnar någon annanstans samt att du använder 2 buntband över den svarta plasten på ressen så att de smälter in lite iaf. Borde även göra att den ser "ordentligt" upphäng ut. Buntband är bra, men de behöver ju inte synas

Slangklämmorna är allmänt fula imo. Dock vet jag hur det är att vilja vara på säkra sidan och inte ha mer pengar för tillfället/vara ivrig att få ihop det. Den här typen blir snyggare, men kostar några kr: Aquatuning - Der Wasserkühlung Vollsortimenter - 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4 - Typ 2 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4 - Typ 2 62084

Om du passar slang/fitting rätt så behövs i slangklämma alls.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av scienta:

Ber om ursäkt om det lät otrevligt. Jag är rätt trött dessa dagar, så jag kan säkert låta lite kort.

Både på första och 3e bilden syns det att ressen är upphängd med buntband. Skulle väl iaf gå att sätta buntbanden på ett annat sätt så att ressen mer ser ut att vara fäst ordentligt? Nu vet jag inte hur det ser ut där du fäst den, men jag tänkte så att själva "spännet" hamnar någon annanstans samt att du använder 2 buntband över den svarta plasten på ressen så att de smälter in lite iaf. Borde även göra att den ser "ordentligt" upphäng ut. Buntband är bra, men de behöver ju inte synas

Slangklämmorna är allmänt fula imo. Dock vet jag hur det är att vilja vara på säkra sidan och inte ha mer pengar för tillfället/vara ivrig att få ihop det. Den här typen blir snyggare, men kostar några kr: Aquatuning - Der Wasserkühlung Vollsortimenter - 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4 - Typ 2 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4 - Typ 2 62084

Om du passar slang/fitting rätt så behövs i slangklämma alls.

Hehe.. I see.. Jo, kan försöka hänga upp ressen lite osynligare, tror inte att det går dock, men försöka lite extra kan man ju alltid!

Ang. nipplarna så tycker jag att dom jag har med slangklämmorna jag har gör att det känns rejält, tycker det passar in grymt bra.. Meeen det blir antagligen dessa till nästa gång(om det blir en nästa gång, är jävligt nöjd som det är faktiskt), fast då till 13/19mm slang istället för 10/13mm.

Tack för feedbacken iaf!

Permalänk
Medlem
Permalänk

riktigt snyggt! borde dock byta ut de blå LED's på framsidan av chassit till gröna

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av matlo:

Riktigt bra gjort!

Tack tack!

Skrivet av emildooooo:

riktigt snyggt! borde dock byta ut de blå LED's på framsidan av chassit till gröna

Hehe, ja det kanske vore något! Ska plocka isär chassit och se hur dessa LED's är monterade.. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Riktigt nice huttala, att se sånt här gör en liksom glad på något sett!
Extra snyggt är det ju på kvällen eller när det är mörkt i rummet så klart, och då skall jag tillägga att jag egentligen inte är någon fan av fönster/neon.

Några saker är det jag funderar över dock, tex tempen på övriga sensorer? Iofs så kör jag inte klockat för tillfället men ändå. Jag har nämligen också en PA-trippel i mitt 840 atcs + ett EK supreme på min 920 och då blir det extra intressant att se temps. Som referens kan jag säga att mina mobo temps ligger oftast under 30 grader efter att jag kastade på ett kitt på moderkortet, det kunde annars bli rätt varmt vid klockat + belastning innan.
Dessutom, vad har du för pump? Kanske är jag lite blind, men jag ser den inte.

En sak till bara, finns det möjlighet att köra med 120mm fläktar där nuvarande 180mm sitter? Jag märkte att du inte använder neoprenpackningen, jag tror nämligen att det finns ytterligare att hämta om du hade kört med packningar + 120mm i push pull config (jag antar att shroud inte får plats?) För mig dök nämligen tempsen ytterligare när jag kastade på neoprenpackningar + push pull med 6st 120mm och fick absolut tätt utan det minsta lilla läckage av luft.
Fast å andra sidan så kanske det inte är så viktigt att jaga de där sista graderna heller, det är ju inte direkt så att du kommer se mirakulösa effekter.

Åter igen, nice dator!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av fark:

Riktigt nice huttala, att se sånt här gör en liksom glad på något sett!
Extra snyggt är det ju på kvällen eller när det är mörkt i rummet så klart, och då skall jag tillägga att jag egentligen inte är någon fan av fönster/neon.

Några saker är det jag funderar över dock, tex tempen på övriga sensorer? Iofs så kör jag inte klockat för tillfället men ändå. Jag har nämligen också en PA-trippel i mitt 840 atcs + ett EK supreme på min 920 och då blir det extra intressant att se temps. Som referens kan jag säga att mina mobo temps ligger oftast under 30 grader efter att jag kastade på ett kitt på moderkortet, det kunde annars bli rätt varmt vid klockat + belastning innan.
Dessutom, vad har du för pump? Kanske är jag lite blind, men jag ser den inte.

En sak till bara, finns det möjlighet att köra med 120mm fläktar där nuvarande 180mm sitter? Jag märkte att du inte använder neoprenpackningen, jag tror nämligen att det finns ytterligare att hämta om du hade kört med packningar + 120mm i push pull config (jag antar att shroud inte får plats?) För mig dök nämligen tempsen ytterligare när jag kastade på neoprenpackningar + push pull med 6st 120mm och fick absolut tätt utan det minsta lilla läckage av luft.
Fast å andra sidan så kanske det inte är så viktigt att jaga de där sista graderna heller, det är ju inte direkt så att du kommer se mirakulösa effekter.

Åter igen, nice dator!

Tempen på moderkortet ligger numer på 45-50 grader, efter att jag satt 120mm fläktarna uppe på radiatorn.

Pumpen jag använder är en eheim pump som denna, fast gjord av Innovatec.

Anledningen till att du inte ser pumpen är för att den står i 5.25" facken och är därmed osynlig, anledningen till att jag inte har den synlig är för att den är stor, otymplig och ful.

Neoprenepackningen sitter på radiatorn, fast mot 180mm fläktarna istället, vill inte ha någon packning på översidan då den är så extremt ful och design numer går före prestanda (vill dock tillägga att tempraturerna redan är väl godkända så behöver inte lägre tempraturer).

Och tack för de snälla kommentarerna!

Permalänk
Medlem

Fan din jävel, skitsnyggt! 4 av 5 för jag gillar inte de svarta kablarna när du dragit dom så men det kan du säkert fixa.

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem

Tosigt snyggt! Måste vara ganska tajt mellan radiatorn och grafikkorten? detta skulle aldrig funka för mig då min extra strömförsörjning ska in underifrån grafikkortet.. dina sitter ju iaf på sidan..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av xkurdi:

Fan din jävel, skitsnyggt! 4 av 5 för jag gillar inte de svarta kablarna när du dragit dom så men det kan du säkert fixa.

Tack tack!!
Den frågan är redan besvarad lite längre bak i tråden.

Skrivet av SweSparky:

Tosigt snyggt! Måste vara ganska tajt mellan radiatorn och grafikkorten? detta skulle aldrig funka för mig då min extra strömförsörjning ska in underifrån grafikkortet.. dina sitter ju iaf på sidan..

Tack så mycket.

Jag det är tajt mellan grafik och radiator, radiatorn är ju så in i h*lvete tjock (63mm) så grafikkorten tar i ramen på radiatorn. Tight ska de va!

Permalänk
Medlem

Åh, man kan inte annat än älska de där skärmarna (U2410) !

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Lambi:

Åh, man kan inte annat än älska de där skärmarna (U2410) !

Hehe ja den är underbar, men jag har tyvär 22" versionen.

Permalänk

Snabbtips, de kablar som inte är "rätt" färg brukar gå att måla med t.ex. en spritpenna för att bättre passa till temat.
Skulle gärna se kablarna till lysrören i en annan färg

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Coolt med grönt vatten!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk

Fett najs

Permalänk
Medlem

Tror du att man får plats med ett 5870 där inne eller skulle det ta emot radiatorn? Tror att det är typ lika långt som ett GTX 280, i alla fall med ett vattenblock.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Fragdeath:

Snabbtips, de kablar som inte är "rätt" färg brukar gå att måla med t.ex. en spritpenna för att bättre passa till temat.
Skulle gärna se kablarna till lysrören i en annan färg

Den lösningen ger jag mig tyvärr inte på då det känns lite ghetto mod över att använda spritpenna på kablar, sen kommer det ju även att synas att de är målat.

Kommer lite sleeve till v.2 av projektet!

Skrivet av ajsp:

Coolt med grönt vatten!

Hehe, coolt vet jag inte.. Men snyggt tycker jag det är!

Skrivet av Eclipse-1337-:

Fett najs

Skrivet av tysonayt:

Tror du att man får plats med ett 5870 där inne eller skulle det ta emot radiatorn? Tror att det är typ lika långt som ett GTX 280, i alla fall med ett vattenblock.

Vet faktiskt inte hur långt ett 5870 är, men det är nog bara att googla så får du reda på din fråga!

Permalänk

EN! Sak saknas, det är en kabeldragning på alla kablar du har på skrivbordet sen är det perfekt!

Visa signatur
Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av PhenPhantom:

EN! Sak saknas, det är en kabeldragning på alla kablar du har på skrivbordet sen är det perfekt!

Hehe tackar.

Ang. kablarna runt omkring så ser det ut på det viset för jag bor i ett tillfälligt boende, har kvar huset i Örebro där det ser ut såhär: http://www.sweclockers.com/galleri/4712-kabelrensning

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem