5870 CF (Crossfire) släppt till Alienware M17
Hej alla glada.
En trevlig överaskning till alla er som tänkt köpa bärbara "spel-datorer" i "top-of-the-line" nivån.
Alienware släppte idag efter lång väntan 5870 CF d.v.s. dubbla 5870 grafikkort till deras system M17X R2.
Kostnaden är inte heller så sjukt hög som väntat, 4510 kr mer än för ett enbart ett 5870.
Jag har en M17X R1 som jag köpte i Augusti förra sommaren. Tyvärr spillde jag ett stort glas tomatjuice över denna för en tid sedan vilket innebar att datorn säckade ihop fullständigt.... Tur nog hade jag tecknat försäkring (Accidental Damage Support) via Dell/Alienware när jag köpte den vilket innebar att jag utan självrisk får en helt ny, blev även erbjuden att uppgradera datorns konfiguration till kraftigt rabbaterat pris (drygt -30-50% beroende på komponenter). Jag kan verkligen rekomendera er Alienware datorerna, de andas verkligen kvalitet ut i fingertopparna och servicen ifrån Alienwares/Dells tekniker så fort du har minsta lilla problem är helt outstanding! Priset är normalt sett klart högre än andra tillverkare men jag tycker ändå det är värt, betalar man 30000 kr+ för en bärbar dator så är möjligheten till god service och bra garantivillkor A och O.
Så nu ligger precis en ny beställning på:
FÄRGVAL Bärbar Alienware M17x-speldator - Nebula Red (röd) redigera
PROCESSOR Intel® Core™ i7 920XM processor (2,00 GHz, 8 MB L3-cache) redigera
OPERATIVSYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, Swedish redigera
SÄKERHETSPROGRAM Inget antivirus- och säkerhetsskydd redigera
OLYCKSFALLSFÖRSÄKRING No Accidental Damage Support redigera
GRAFIKKORT CrossFire™ Dual 1GB ATI® Mobility Radeon™ HD 5870 redigera
SERVICE OCH SUPPORT 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service redigera
LCD-SKÄRM 17in Wide UXGA (1920x1200) - Beyond HD (1200p) RGBLED redigera
MINNE 8 192 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 4 096] redigera
HÅRDDISK 160 GB hårddisk (7 200 v/min) med fritt fall-sensor redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) Internal Blu-Ray RW (Blu-Ray, DVD and CD read & WRITE) Optical Drive with Software redigera
PRIMÄRT BATTERI 9-cellers litiumjonbatteri, 85 wattimmar redigera
Tillbehör
TIDSZON (GMT + 00.00) Dublin, Edinburgh, Lisbon, London redigera
TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel® Wireless LAN 6300 3x3 802.11a/b/g/n card (EUR) redigera
Ingår också i systemet
Gedis Bundle Reference N05W7X01
Orderinformation Alienware M17X MLK Order - Sweden
Leveransdokument Swedish Documentation
Media för system Alienware Resource DVD
Power Supply 240W AC Adaptor
Kablar Euro 2M 250V Power Cord
Tangentbord Internal Swedish/Finnish Qwertz Keyboard
Standardsupport 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service
Hidden NamePlate Engraving Generic Name Plate Engraving
Gaming Essentials Steam® Client and Portal™ Game - Factory Installed