5870 CF (Crossfire) släppt till Alienware M17

Permalänk
Medlem

5870 CF (Crossfire) släppt till Alienware M17

Hej alla glada.

En trevlig överaskning till alla er som tänkt köpa bärbara "spel-datorer" i "top-of-the-line" nivån.

Alienware släppte idag efter lång väntan 5870 CF d.v.s. dubbla 5870 grafikkort till deras system M17X R2.
Kostnaden är inte heller så sjukt hög som väntat, 4510 kr mer än för ett enbart ett 5870.

Jag har en M17X R1 som jag köpte i Augusti förra sommaren. Tyvärr spillde jag ett stort glas tomatjuice över denna för en tid sedan vilket innebar att datorn säckade ihop fullständigt.... Tur nog hade jag tecknat försäkring (Accidental Damage Support) via Dell/Alienware när jag köpte den vilket innebar att jag utan självrisk får en helt ny, blev även erbjuden att uppgradera datorns konfiguration till kraftigt rabbaterat pris (drygt -30-50% beroende på komponenter). Jag kan verkligen rekomendera er Alienware datorerna, de andas verkligen kvalitet ut i fingertopparna och servicen ifrån Alienwares/Dells tekniker så fort du har minsta lilla problem är helt outstanding! Priset är normalt sett klart högre än andra tillverkare men jag tycker ändå det är värt, betalar man 30000 kr+ för en bärbar dator så är möjligheten till god service och bra garantivillkor A och O.

Så nu ligger precis en ny beställning på:

FÄRGVAL Bärbar Alienware M17x-speldator - Nebula Red (röd) redigera
PROCESSOR Intel® Core™ i7 920XM processor (2,00 GHz, 8 MB L3-cache) redigera
OPERATIVSYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, Swedish redigera
SÄKERHETSPROGRAM Inget antivirus- och säkerhetsskydd redigera
OLYCKSFALLSFÖRSÄKRING No Accidental Damage Support redigera
GRAFIKKORT CrossFire™ Dual 1GB ATI® Mobility Radeon™ HD 5870 redigera
SERVICE OCH SUPPORT 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service redigera
LCD-SKÄRM 17in Wide UXGA (1920x1200) - Beyond HD (1200p) RGBLED redigera
MINNE 8 192 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 4 096] redigera
HÅRDDISK 160 GB hårddisk (7 200 v/min) med fritt fall-sensor redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) Internal Blu-Ray RW (Blu-Ray, DVD and CD read & WRITE) Optical Drive with Software redigera
PRIMÄRT BATTERI 9-cellers litiumjonbatteri, 85 wattimmar redigera
Tillbehör
TIDSZON (GMT + 00.00) Dublin, Edinburgh, Lisbon, London redigera
TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel® Wireless LAN 6300 3x3 802.11a/b/g/n card (EUR) redigera
Ingår också i systemet
Gedis Bundle Reference N05W7X01
Orderinformation Alienware M17X MLK Order - Sweden
Leveransdokument Swedish Documentation
Media för system Alienware Resource DVD
Power Supply 240W AC Adaptor
Kablar Euro 2M 250V Power Cord
Tangentbord Internal Swedish/Finnish Qwertz Keyboard
Standardsupport 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service
Hidden NamePlate Engraving Generic Name Plate Engraving
Gaming Essentials Steam® Client and Portal™ Game - Factory Installed

stavfel
Permalänk
Avstängd

Dell med bra support? Skulle inte tro det.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av St4lin:

Exemplifiera?

Min erfarenhet av Dell är mycket god! Jag har kört Mac ett tag (har dock beställt en m11x), men min sambo har alltid haft Dell. Den har ej krånglat mycket, men om det varit något problem så har hon alltid kunnat prata med deras support och fått fantastiskt bra hjälp.

Om du tecknar en garanti-försäkring med dell så är du alltid trygg.

Dessutom erbjuder Dell en variant på 14-dagars ångerrätten som många andra inte gör. De låter dig packa upp varan och testa den, är du ej nöjd så skickar du bara tillbaka den.

Det som i slutändan är bäst med Dell är att dom säljer sina egna produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Exemplifiera?

Min erfarenhet av Dell är mycket god! Jag har kört Mac ett tag (har dock beställt en m11x), men min sambo har alltid haft Dell. Den har ej krånglat mycket, men om det varit något problem så har hon alltid kunnat prata med deras support och fått fantastiskt bra hjälp.

Om du tecknar en garanti-försäkring med dell så är du alltid trygg.

Dessutom erbjuder Dell en variant på 14-dagars ångerrätten som många andra inte gör. De låter dig packa upp varan och testa den, är du ej nöjd så skickar du bara tillbaka den.

Det som i slutändan är bäst med Dell är att dom säljer sina egna produkter.

Har också bra erfarenhet av Dell support. Dock så har man alltid rätt att öppna förpackningar för att kunna testa en vara man köpt via Internet eller telefon, det står i distansköpslagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megol0:

Har också bra erfarenhet av Dell support. Dock så har man alltid rätt att öppna förpackningar för att kunna testa en vara man köpt via Internet eller telefon, det står i distansköpslagen.

Ja, om varan är i oförändrat skick. Har du installerat program etc på den så blir det svårare. När jag skulle skicka tillbaka min dator jag köpt från JMEdata så blev det jädra liv i luckan. Det gick tillslut men men

Permalänk

Dell har allt annat än bra service, eller servicen kanske är OK. Men företaget säljer handikappade datorer (se Throttling i SXPS 1640 Serien) som de inte åtgärdar och vägrar erkänna att de sålt en defekt produkt....

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av St4lin:

Hej

Ok, du bad om det så här får du ett utförligt svar...

Med handen på hjärtat var även min uppfattning att Dells support sög. Jag har haft duktigt många bärbara datorer tidigare i mitt liv men enbart en dell tidigare. Tror det var en Insperion 8200, dock hade jag lite problem med den men jag gav ärligt talat Dell support chansen då jag förutsatte att servicen skulle vara kass. Med handen på hjärtat har du ägt en dell och varit i kontakt med supporten eller har du som jag tidigare enbart baserat din uppgift på hörsägen och rykten???

Supporten till Alienware datorn har varig något helt annat, attityden ifrån alla servicetekniker jag talat med har varit riktigt bra och de låter även dig skruva i datorn utan att äventyra garantin så länge du gör det på ett professionellt vis. Direkt efter skadan med tomatjuicen (!) anmälts till dell ringde en tekniker upp mig på min mobil trots jag befann mig utomlands. Teknikern jag talade frågade först mig lite allmänt om mina datakunskaper, därefter sa han att han tyckte jag var så pass kunnig så han beslutade att handelada mig över telefon för att inventera skadorna, han försäkrade även mig att de tog fullständigt ansvar för alla skador jag eventuellt åstadskom medan jag skruvade isär datorn då det skedde på deras uppmaning. Samtalet varade i drygt 2 timmar. Jag blev guidad och skruva isär datorn mer eller mindre fullständigt där vi bland annat, demonterade; hårddiskarna, tangentbord, minnen och tittade även på grafikkorten. Han nämnde att det var ett normalt förfarande ifall kunden hade goda kunskaper, i de fall enbart någon komponent behövde bytas (garanti eller försäkringsärende) kunde man posta komponenten och låta kunden byta denna själv. Jag föredrar att göra detta själv då jag vet vad jag sysslar med och vet att jobbet utförts på ett korekt vis.

För er som fortfarande tvivlar kan jag rekomendera ett bra forum för Alienware´s bärbara burkar, Alienware Laptop Forums and Notebook Computer Discussions

De problem som har funnits med Alienware m17 är på version R1 där många rapporterat så kallade "lag-spikes". Så vitt jag vet existerar inte det problemet på version R2 och har även avhjälpts på version R1 efter senaste bios-uppdateringen A05.

Hoppas detta klargjorde vad jag menade med god service, uppfattningen om servicen är min personliga åsikt, självfallet kan vi ha olika inställning till detta vilket jag respekterar men för er som enbart baserar era uppfattningar på rykten och hörsägen tänk till ännu en gång

Peace

Permalänk
Medlem

TS: Finns det någon länk till detta?

Visa signatur

| Laptop1| Asus ROG G701vi | i7 6700HQ | 16gb 2400Mhz | 512GB M.2 SSD | Geforce GTX 1080| | 1920x1080p 120Hz|
| Laptop2| Asus K73 | i7 2670QM | 8gb 1333Mhz | Samsung 830 128GB+Seagate 500GB 7200rpm | GT540m @ 770/1540/1000|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mokifly:

TS: Finns det någon länk till detta?

Sorry my bad.

Dells onlinebutik: Bygg ditt system

Tyvärr har inte Dell/Alienware ännnu annonserat tydlig på deras siter om det hela men via länken ovan konfigurerar ni eran Alienware M17 R2 och kan där se de nya möjligheten med 5870CF.

Ha det