Bärbar till far för 4000-5000 kr?

Permalänk
Medlem

Bärbar till far för 4000-5000 kr?

Hej,
har fått i uppdrag att leta rätt på en bärbar datoror till min far. Då han är 60+ är det ingen netbook eller dyr speldator han är ute efter utan en sval, problemfri och billig bärbar med 13-15 tums skärm som fungerar bra till surf, spotify etc. Budget ligger på 4000-5000 kr typ...

Har bara hittat den här hittils:

HP Compaq 615
HP Compaq 615 VQ622EA - 2,2GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 15" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Funkar den eller finns det något som är mer lämpligt för honom?

Permalänk

Här har du en jag gillar från ONOFF för 4480 SEK:

Compaq CQ61-402EO - Mini PC - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF

Visa signatur

# Passive income is the shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasteflow:

Jo, den verkar vara lite nyare men det verkar bara vara en kärna på den men det kanske inte spelar så stor roll, den är väl lite svalare iaf och grafikkortet är bättre. Hur som helst har jag redan lagt in en beställning på 615:an, är skillnaderna så stora att jag bör häva köpet och köpa onoffdatorn ist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maple:

Jo, den verkar vara lite nyare men det verkar bara vara en kärna på den men det kanske inte spelar så stor roll, den är väl lite svalare iaf och grafikkortet är bättre. Hur som helst har jag redan lagt in en beställning på 615:an, är skillnaderna så stora att jag bör häva köpet och köpa onoffdatorn ist?

Finns ingen vettig anledning att välja CQ61:an framför 615. Betydligt slöare och många semprons går lika varma som storebror athlon. Värme och ljud är väl nackdelen på 615 men det är fortfarande mycket dator för pengen (frun köpte en före jul till samma pris). Hoppas den kopplas till externa högtalare för spotify då den bara har 1 högtalare inbyggd.
Personligen hade jag gått på en c2d även om priset blir en tusenlapp till, som den här HP Probooken Egenskaper för HP ProBook 4510s VQ529EA - 2,1GHz DC 2GB 250GB DVD±RW 15". Svalare, tystare, bättre batteritid, hdmi men 615 är ett bra köp. Hppas han blir nöjd

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)