17" till kontor och Photoshop, 7000kr

Permalänk
Medlem

17" till kontor och Photoshop, 7000kr

Hjälp!

Skärmen ska vara större eller lika med 17". Datorn ska mest användas till kontorsarbete, men måste klara Photoshop, och då av något högre kvalitet. Detta tvingar väl specifikationen till 4GB minne eller mer. Datorn kommer inte användas till spel.

Färgåtergivningen är dock inte så viktig, den ska alltså inte användas till profesionell fotoredigering eller liknande. Storlek på hårdisk spelar ingen roll, inte heller storlek eller vikt på datorn då den nästan enbart kommer stå still. BD eller DVD spelar inte heller någon roll.
Har noll koll på processor utan är helt öppen för förslag.

Budget är 7000kr.

Vilka märken bör jag titta efter? Och vilken processor? Skärmtyp?

Krav:
+ 17" eller större
+ Minne

Mindre viktigt:
- Hårdisk
- Vikt
- Utseende
- Optik
- Spelprestanda

Permalänk
Medlem

Någon av följande tre kanske:
17 tums laptops - Prisjakt

Dessa har alla 17.3 tums skärmar och 4GB ram samt Core i3 330M på 2.13 GHz. Den första MSI datorn har 3.5 timmars batteri tid men kanske är Packard Bell bättre då den klarar av max 8GB minne om du vill uppdatera någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem

Är det något alternativ att skaffa en lite mindre dator typ 14-15" och ha en skärm ståendes hemma? Blir mer portabelt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bradshaw:

Någon av följande tre kanske:
17 tums laptops - Prisjakt

Dessa har alla 17.3 tums skärmar och 4GB ram samt Core i3 330M på 2.13 GHz. Den första MSI datorn har 3.5 timmars batteri tid men kanske är Packard Bell bättre då den klarar av max 8GB minne om du vill uppdatera någon gång i framtiden.

Tusen tack! Det är alltså i3 som gäller när det kommer till laptops i denna prisklass(?)

Skrivet av Adyzz:

Är det något alternativ att skaffa en lite mindre dator typ 14-15" och ha en skärm ståendes hemma? Blir mer portabelt då.

Ibland är man rätt slö. Tänkte på det nyss innan jag kollade efter svar Rätt smart faktiskt! Kan absolut tänka mig lösningen, och då kanske Acer 5740G som var och varannan skrivit om här på SweC. Jämför jag dock denna med Packardbell ovan ser jag bara skillnader som för mig inte spelar någon roll (500gb vs 640, vikt och batteritid). Hm. Men vill man ha en 17"?

Jättetack till packardbelltipset iaf!