Ny bärbar speldator
Tjenare alla glada människor, läger är så att jag ska utomlands 1 år och då behöver jag med mig en bra bärbar dator. Det jag vill kunna göra med datorn är att kunna spela spel som tex Starcraft 2, Bfc2 och fler i de genrerna. Jag vill också ha en bra skärm för filmer och självklart kommer jag att behöva skriva skolarbeten på den etc. Ett stort + är om den har inbyggda högtalare annars får jag släpa med mig mina egna, men åter till min fråga så har jag kollat runt lite men i och med att jag inte är så bra på datorer så undrar jag om den här datorn är något att hänga i julgranen? Jag kan ju också vänta ca 1 - 2 månader om det är något nytt på gång:
P Pavilion dv6-2155eo Entertainment - Core i5 430M 2.26 GHz - 15.6" TFT
Vikt 2.9 kg
http://nordic.actebis.com/img_cnet/I859595.jpgInbyggda enheter Stereohögtalare, trådlös LAN-antenn, Bluetooth-antenn
Processor Intel Core i5 430M / 2.26 GHz ( med dubbelkärna )
Cacheminne 3 MB - L2-cache
RAM 4 GB (installerad) / 8 GB (max) - DDR3 SDRAM ( 2 x 2 GB )
Kortläsare 5 i 1
Hårddisk 640 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Optisk lagring DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM med LightScribe Technology
Display 15.6" TFT 1366 x 768 ( WXGA ) - BrightView
Grafikstyrenhet NVIDIA GeForce GT 230M
Videominne 1 GB
Ljudutgång Ljudkort
Nätverksfunktioner Nätverkskort - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n
Kamera för bärbar dator Inbyggd Inmatningsenhet Tangentbord, pekplatta
Batteri Litiumjon
Operativsystem Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bitars utgåva
Miljöstandarder ENERGY STAR-godkänd
Tillverkarens garanti 1 års garanti
Pris: 7.895:- + moms
Eller om ni har hittat någon goding? prisklassen ska ligga i denna och det är viktigt att den är snabb för att långsamma datorer är någon av det värsta jag finns tycker jag. batteritiden är mindre viktig