Permalänk

Ny bärbar speldator

Tjenare alla glada människor, läger är så att jag ska utomlands 1 år och då behöver jag med mig en bra bärbar dator. Det jag vill kunna göra med datorn är att kunna spela spel som tex Starcraft 2, Bfc2 och fler i de genrerna. Jag vill också ha en bra skärm för filmer och självklart kommer jag att behöva skriva skolarbeten på den etc. Ett stort + är om den har inbyggda högtalare annars får jag släpa med mig mina egna, men åter till min fråga så har jag kollat runt lite men i och med att jag inte är så bra på datorer så undrar jag om den här datorn är något att hänga i julgranen? Jag kan ju också vänta ca 1 - 2 månader om det är något nytt på gång:

P Pavilion dv6-2155eo Entertainment - Core i5 430M 2.26 GHz - 15.6" TFT

Vikt 2.9 kg

http://nordic.actebis.com/img_cnet/I859595.jpgInbyggda enheter Stereohögtalare, trådlös LAN-antenn, Bluetooth-antenn

Processor Intel Core i5 430M / 2.26 GHz ( med dubbelkärna )

Cacheminne 3 MB - L2-cache

RAM 4 GB (installerad) / 8 GB (max) - DDR3 SDRAM ( 2 x 2 GB )

Kortläsare 5 i 1

Hårddisk 640 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm

Optisk lagring DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM med LightScribe Technology

Display 15.6" TFT 1366 x 768 ( WXGA ) - BrightView

Grafikstyrenhet NVIDIA GeForce GT 230M

Videominne 1 GB

Ljudutgång Ljudkort

Nätverksfunktioner Nätverkskort - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n

Kamera för bärbar dator Inbyggd Inmatningsenhet Tangentbord, pekplatta

Batteri Litiumjon

Operativsystem Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bitars utgåva

Miljöstandarder ENERGY STAR-godkänd

Tillverkarens garanti 1 års garanti

Pris: 7.895:- + moms

Eller om ni har hittat någon goding? prisklassen ska ligga i denna och det är viktigt att den är snabb för att långsamma datorer är någon av det värsta jag finns tycker jag. batteritiden är mindre viktig

Permalänk

Hej! Kolla in den här: Egenskaper för Packard Bell EasyNote TJ75-JO-821NC

Samma spec ungefär förutom bättre grafikkort: Notebookcheck: Mobile Graphics Cards - Benchmark List

Mycket bättre pris