Permalänk
Medlem

ej bild

köpte en amd thunderbird 1400 med ett epox 8kta3, gick sådär halv bra och sedan stod den igång och jag gick ifrån en halvtimme elelr så, när jag kom tillbaka så var skärmen precis som datorn var avstängd. Men det var den inte, starta om och får ingen blid. Vad är felet, har kollat grafikortet, det fungera på en annan dator..snälla skriv fort"!!

Visa signatur

AMD Pipi 1200 @ 1400 Mhz | Geforce Ti 4200 128 DDR extreme | 512 Ram | 2 st IBM GXP 120 @ 80GB , 1 st 40 GB Execelstor [IBM´s Chipset]

Permalänk

jag har samma problem och har frågat i nån annan tråd och nån sa att det var min prolle som var paj, jag är inte säker på om det är så men jag ska kolla upp det... :'(

Permalänk
Medlem

Risken finns ju att CPU:n brunnit. Kolla i datorn om CPU-fläkten snurrar när du slår på den. Gör den inte deet är det nog ajöss med CPU:n. Ta loss den och kolla om texten på den är svartbränd.

Jag har också varit med att det har glappat i AGP-porten. Se till att trycka i GFX-kortet ordentligt.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GauntMan
Risken finns ju att CPU:n brunnit. Kolla i datorn om CPU-fläkten snurrar när du slår på den. Gör den inte deet är det nog ajöss med CPU:n. Ta loss den och kolla om texten på den är svartbränd.

Jag har också varit med att det har glappat i AGP-porten. Se till att trycka i GFX-kortet ordentligt.

fläkten har väl inget med CPU:n att göra... eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotsmos

Nej, men om fläkten är paj kan processorn blivit överhettad.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol

Nej, men om fläkten är paj kan processorn blivit överhettad.

ok

Permalänk
Medlem

hade atic silver 3 på den, tror inte den har brunnit, den låg på 40-45 grader när jag lämna vilket inte är mycket? eller? kan det inte ha med ramminnena?fläkten snurra för fulla muggar när jag kom och det gör den ännu...

Visa signatur

AMD Pipi 1200 @ 1400 Mhz | Geforce Ti 4200 128 DDR extreme | 512 Ram | 2 st IBM GXP 120 @ 80GB , 1 st 40 GB Execelstor [IBM´s Chipset]

Permalänk
Medlem

där står felkoder på moderkortet ju, där står ibland 88 och ibland 8F, men hittar inget i moderkortsboken....

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotsmos

JO?? Vad tror du händer utan fläktens kylning? DU har lixom en av de varmaste processorerna genom tiderna... och förmodligen för all framtid så i detta fallet har CPU-kylaren mycket med CPUn att göra! Kolla den!

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

det var moiderkortet som var kass....prova med en annan processor och det blev samma resultat....har lånat ett abit utav en kompis så länge..

Visa signatur