APB - All Points Bulletin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Är nog slut med det

Ajdå, får väl ta risken att förhandboka det ändå..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

IncGamers regga er och gå med i "lotteriet" för APB beta keys, tog 24h sen kom den in på mitt IncG acc.

Heter JockeMeKniven ingame

Permalänk
Medlem

Har du hittat någon fix för det där felet, Newklear?

Permalänk
Medlem

jag kör det på betatest och kommer garanterat att köpa det när det släpps 2a Juli. grymt kul!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Babianen:

Har du hittat någon fix för det där felet, Newklear?

Att det helt plötsligt disconnect'as?

Nej, det har jag ingen lösning på, tyvärr... Igår fick jag en CTD också, lagom kul när man sitter i ett intensivt uppdrag.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast

Köpte bishadan förra veckan, sålde den samma dag och fortsatte köra ciscon, fan så mycket härligare.

Permalänk

Jag har setat på en key i ett jävla tag såg jag nu. Jag installerar spelet nu, men hur fungerar det igentligen, kan man bara lira vissa dagar eller?. Kan man spela idag?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Jag har setat på en key i ett jävla tag såg jag nu. Jag installerar spelet nu, men hur fungerar det igentligen, kan man bara lira vissa dagar eller?. Kan man spela idag?

Ja, APB kör enligt modellen att vissa grupper kan spela vissa dagar. Ja, alla grupper kan för tillfället spela till och med den 6 Juni 23:59 GMT

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Jag gissar att allt man gjort på closed beta kommer raderas innan spelet släpps.

Jag såg på steam att om man gör en pre-order så får man vara med på en pre-launch event den 10-19 juni. Och eftersom detta är för folk som köpt spelet så borde allt vara nollat innan den 10de då? Svårt att tänka mig att de nollar stats för de som köpt spelet iaf.

Permalänk
Medlem

Du kommer inte få behålla beta karaktärer.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av EEdwin:

Du kommer inte få behålla beta karaktärer.

Det är ganska värdelöst... Orka göra om allting igen, som om det inte var tillräckligt tråkigt första gången :S

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

History repeats itself! Spelet är opolerat nu, och kommer förbli opolerat.
Jag har laggt ner beta helt och hållet. Den som spelar mest och har mest vinner mest. Dem som säger emot har uppenbarligen inte tillräckligt låg rank, dvs dem gör det ovan nämnda.. Spelar mer än andra.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ish:

History repeats itself! Spelet är opolerat nu, och kommer förbli opolerat.
Jag har laggt ner beta helt och hållet. Den som spelar mest och har mest vinner mest. Dem som säger emot har uppenbarligen inte tillräckligt låg rank, dvs dem gör det ovan nämnda.. Spelar mer än andra.

+1, och med det värdelösa match-making systemet som gör det hela ännu värre blir det bara en enda grötig pannkaka av det hela

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Har nyligen skapat en ny klan "Eight Bit" (Criminal)

Om intresse finns så skicka PM till mig "Daedra" för mer info

Permalänk

Efter några dagars spelade har jag blandade känslor.

Matchmakingsystemet är ett stort skämt, 9/10 gånger ställs jag mot en snubbe som är mycket högre level och har dubbelt så bra vapen och tillägg på vapnet.

Sen den där j*vla tazern snutarna använder för att stunna folk. Jag kan stå och skjuta en person med 10 kulor rakt i pannan och han bara vänder sig om och ger mig 2st stötar med en elpistol och jag är körd?
Sen flyter spelet väldigt dåligt med dator i sign, riktigt svårt att träffa folk i heta strider ibland, trots lägsta inställningar.

Om man tänker framåt lite, vad ska retail erbjuda utöver betan? Kommer det vara såhär att man bara åker runt och gör precis samma uppdrag i 3 olika städer hela tiden?

Men generellt sett så har jag haft riktigt kul i spelet, men jag känner bara att det är en grejj man kommer tröttna på rätt fort.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Nu är betan över

Dom som haft turen och hjälpt RTW kommer få PWT tillstånd, är lycklig lottad och blev en av mängden ;D

Visa signatur

-|| Titan ! :P ||-

Permalänk
Medlem

Matchmakingsystemet är ett stort skämt, 9/10 gånger ställs jag mot en snubbe som är mycket högre level och har dubbelt så bra vapen och tillägg på vapnet.

Sen den där j*vla tazern snutarna använder för att stunna folk. Jag kan stå och skjuta en person med 10 kulor rakt i pannan och han bara vänder sig om och ger mig 2st stötar med en elpistol och jag är körd?
Sen flyter spelet väldigt dåligt med dator i sign, riktigt svårt att träffa folk i heta strider ibland, trots lägsta inställningar.

Om man tänker framåt lite, vad ska retail erbjuda utöver betan? Kommer det vara såhär att man bara åker runt och gör precis samma uppdrag i 3 olika städer hela tiden?

Men generellt sett så har jag haft riktigt kul i spelet, men jag känner bara att det är en grejj man kommer tröttna på rätt fort.

personligen så hade jag inga problem med motståndet , sålänge de inte stod och pimplade granater vid en ammo kiosk eller något annat drygt.

samma typ av personer som fortfarande kör cs kommer nog digga det här spelet.

det är motståndet som gör spelet , inte nödvändigtvis variationen av uppdrag.

jag kom också med i ptw , men jag tror alla som var med i closed gjorde det.

Skrivet av Allexz:

Har nyligen skapat en ny klan "Eight Bit" (Criminal)

Om intresse finns så skicka PM till mig "Daedra" för mer info

känner igen clan namnet , och gubben tänder en lampa

McPoople var mitt nick i closed.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Fixa 4 kärnig CPU

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Keeper of Traditions

Hmm, jag fick också ett mail om det där PTW, är det någon slags fortsatt testning eller vad är det för nåt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Hmm, jag fick också ett mail om det där PTW, är det någon slags fortsatt testning eller vad är det för nåt?

står ju i mailet

patches osv kommer först appliceras i ptw för att testas av trogna individer , innan dessa sjösätts live.
samt att open betan/KTTC som börjar den 10'e säkert kommer köras genom den här klienten.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem när jag ska boka spelet på webhallen?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Sötast
Skrivet av H3Nc3:

Bara jag som har problem när jag ska boka spelet på webhallen?

Inte provat på webhallen, men ett tips är att beställa på Play.com

Leverat från England med ett totalpris på ~340 SEK(Fraktftitt) istället för Webhallens 430KR (m frakt)

Permalänk
Keeper of Traditions

Var på väg att beställa det... Men sen tog jag förnuftet till fånga och struntade i det, går nog tillbaks till warhammer online istället, det är verkligen tio gånger så roligt!

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av Newklear:

Var på väg att beställa det... Men sen tog jag förnuftet till fånga och struntade i det, går nog tillbaks till warhammer online istället, det är verkligen tio gånger så roligt!

Hehe det är roligt hur olika man är.

Själv tänkte jag skita i beställningen av spelet då det fanns vissa problem.

"Men sen tog jaf förnuftet till fånga" och beställde det ändå, då jag insåg att det är det roligaste jag haft på länge

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Allexz:

Hehe det är roligt hur olika man är.

Ja, tråkigt hade det väl varit annars

Men ett spel som är buggigare än vad warhammer online var vid releasen orkar jag inte med, så därför flyter jag tillbaks till spelet jag älskar.

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Jag är själv också egentligen dödssugen på ett *riktigt* MMO som just t.ex Warhammer.

Men av någon anledning, sedan jag slutade med wow ett par år sen, så klarar jag inte av att spela MMO mer.

Gör några quester å sedan tappar jag det helt. Går inte en dag utan att jag är sugen på MMO.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Allexz:

Gör några quester å sedan tappar jag det helt. Går inte en dag utan att jag är sugen på MMO.

Det är just det som är så härligt med warhammer, man slipper göra en enda quest om man inte känner för det, allt handlar om RvR/PvP

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av Newklear:

Det är just det som är så härligt med warhammer, man slipper göra en enda quest om man inte känner för det, allt handlar om RvR/PvP

Menar du att jag vid lvl1 kan börja PvP och levla genom det? (På ett bra fungerande sätt)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Allexz:

Menar du att jag vid lvl1 kan börja PvP och levla genom det? (På ett bra fungerande sätt)

Yepp, precis så menar jag

Man "boostas" till level 11 när man går in i ett PvP område så att man inte ska vara för svag, dock har man endast de skills som man har i normala fall, men man kan ändå göra en del skada.

Man får ganska bra med experience points också, sen levlar man sin renown rank på samma gång, två flugor i en smäll.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av Newklear:

Yepp, precis så menar jag

Man "boostas" till level 11 när man går in i ett PvP område så att man inte ska vara för svag, dock har man endast de skills som man har i normala fall, men man kan ändå göra en del skada.

Man får ganska bra med experience points också, sen levlar man sin renown rank på samma gång, två flugor i en smäll.

Låter faktiskt lite intressant