Permalänk

problem med iphone

Hej!

som rubriken lyder!
så får jag ingen kontakt med min iphone när jag pluggar in den.

itunes startar men jag får felmeddelande
det funkar om jag rebootar och direkt kopplar in telefonen men så vill jag inte ha det

detta verkar bero på datorn efter som det blev samma fel med en annan iphone och det funkar bra på en annan dator i hemmet

kan det vara problem med mina portar? ska jag göra bios update?

i5 750
Asus P7P55D
coshair 2x2gb 1333MhZ
5870
w7 64bit

Permalänk

Ledsen att jag skräpar ned forumet men hoppas att andra kan ha nytta av tråden

jag löste problemet men en bios update

som jag befarade så lirade inte usb portarna riktigt

Permalänk
Medlem

hade samma problem som dig. löstes snabbt genom att testa olika usb portar på datorn och en annan port så funka det utan problem igen.
så testa det och se om det funkar om inte så skulle jag gissa på att en bios update som ovan sa skulle hjälpa

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Skrivet av Razor199:

hade samma problem som dig. löstes snabbt genom att testa olika usb portar på datorn och en annan port så funka det utan problem igen.
så testa det och se om det funkar om inte så skulle jag gissa på att en bios update som ovan sa skulle hjälpa

nä jag testade det innan

nu har jag problemet att iPhone inte synns i "den här datorn"

Permalänk
Medlem
Skrivet av er_nilsson:

nä jag testade det innan

nu har jag problemet att iPhone inte synns i "den här datorn"

du har testat det enklaste och starta om telefonen och sen prova och koppla in den i datorn igen?
men pröva en usbport du vet funkar och prova om datorn hittar din iphone då.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Skrivet av Razor199:

du har testat det enklaste och starta om telefonen och sen prova och koppla in den i datorn igen?
men pröva en usbport du vet funkar och prova om datorn hittar din iphone då.

nix..
den kommar upp i Itunes helt som vanligt och i enhetshanteraren så syns den som en "apple mobile device"
men inte i datorn