Bärbar speldator 15-18k köpråd?

Permalänk

Bärbar speldator 15-18k köpråd?

Hej,

jag vill börja med att säga att jag vet att det finns massor av köprådstrådar, har sökt och kollat de senaste, men hittade ingen som passade mig riktigt. Vill inte ha någon allrounddator, vill bara ha den att spela med. Så mycket kraft som möjligt åt grafiken vore det bästa, jag vill kunna spela de senaste spelen och gärna lite mer. Samtidigt vill jag att datorn ska vara prisvärd.

Acer Aspire 8943G Blu-ray Windows 7 Premium - Inet.se

Hittade den här spontant på Inets hemsida, tycker om att de skriver hur många 3dmark06 poäng datorerna får, men jag är inte så insatt i hur dessa poängen fungerar.

Tittar jag på Kompletts hemsida hittar jag

Komplett.se - HP Pavilion dv8-1190 18,4" WUXGA

som verkar vara ett riktigt spelmonster.

Men innan jag beställer vänder jag mig till er för att jag litar på ert kunnande, datorn får gärna gå på runt 15k men även upp emot 18k om prisskillnaden är värt det.

Övriga önskemål är hyfsat stor skärm samt bra batteri, men även det kommer i skymundan för spelprestandan!

Visa signatur

jonasforever

Permalänk
Medlem

Köp en MSI GX640 för 11000 istället du får samma prestanda för mycket billigare. Köpte en själv och är supernöjd!

Permalänk
Medlem

Kanske en MSI GX740 eller en sådan här Welcome to Kobalt Computers - High Performance Custom PC's

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

kollade där från Kobalt, kan ju peta på massa godis så den sticker upp i pris, men vet inte riktigt hur mycket som är värt att lägga pengarna på?
Och är det värt att skicka efter från UK?

Visa signatur

jonasforever

Permalänk
Avstängd

gx740

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk

ja men om jag vill lägga ut mer pengar är runt 10 000, vad är då värt att satsa pengarna på?

Visa signatur

jonasforever

Permalänk
Medlem

Det var ju det som var grejen, köper du en MSI GX640 eller 740 får du en laptop som med annat märke kostat ca 15-18.

Permalänk
Medlem

Om du e sugen på att beställa från USA så är Asus g73 bra !
Kostar Ca 18000 med frakt och moms från Gaming Laptops - XOTIC PC - Gaming Notebooks - Custom Laptops - Custom Notebooks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zqueeze:

Om du e sugen på att beställa från USA så är Asus g73 bra !
Kostar Ca 18000 med frakt och moms från Gaming Laptops - XOTIC PC - Gaming Notebooks - Custom Laptops - Custom Notebooks

Jag fick min G73 från excaliberpc.com inkl frakt och moms för 15300.
3dMark06 = 13060p

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaz:

Jag fick min G73 från excaliberpc.com inkl frakt och moms för 15300.
3dMark06 = 13060p

Ja..men den Amerikanska valutan har höjts..du köpte när den låg på 7.2
Nu ligger den på 7.8

Permalänk
Medlem

sant

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk

finns det pengar att "spara" om man köper datorn genom bolag även om man importerar?

Visa signatur

jonasforever

Permalänk

Om du med spara menar skippa moms och sen betala med oskattade pengar istället för lön så ja.

Tänk dock på att direktavdrag är max 10K och kan bli lite kinkigt om kvitto/faktura är luddig