dator som hänger sig ibland efter bios update!

Permalänk

dator som hänger sig ibland efter bios update!

gjorde en bios update och efter det har datorn blivit instabil

händer att den hänger sig när jag spelar eller om den stått på över natten...
hadde inte detta problem tigigare innan update

Asus P7P55D
i5 750
corsair 1333mhz 2x2gb
5870 radeon

Permalänk
Medlem

Glömde du nollställa bios efteråt?

Bruka stå det i instruktionerna. Glöm inte att dra ut ström kabeln så att datorn är helt död när du nollställer tex genom att ta ut det myntformade batteriet en stund (många är för otåliga här). Sen går du in i bios och ställer in det du vill och sparar. Tex minnena, USB stödet, datum, tid, stänga av diskettstationen om du inte använder den etc.

Sen kan du ladda ned nya drivrutiner och ibland måste man innan ta bort de gamla för att datorn ska blir stabil.

Permalänk

hade ärligt talat ingen kunskap inom området.

jag använde en update mjukvara från asus
men jag ska testa det och se

Tack!

Permalänk

har gjort en nollställning nu och ska se om det har blivit någon skillnad (:

Permalänk

problemet verkar inte vara borta ....
undrar verkligen vad det kan vara

det är oftast i spel det hänger sig

helt låst bild och ljudet låser sig också (hackar om ni förstår)

Permalänk

har en ny teori!

kan det vara usb portarna som får datorn att låsa sig?

när den hänger sig så slocknar nämligen mitt tangentbord och om jag tex har telefonen inkopplad så kopplar den ifrån men musen lyser som den ska

alla temps e ok så det är inte felet

Permalänk
Medlem

Trasiga USB grejer kan t.o.m blockera så att folk tror att datorn är död så det är tänkbart.

Permalänk

jag är nu ganska säker på att det är usb portarna men vad ska jag göra för att det ska ordna sig

använder den senaste biosen
nytt moderkort?

Permalänk
Medlem

Flasha tillbaka till äldre BIOS? Kolla i BIOS readme eller changelog vad är det som har fixats i olika versioner och se om du hittar något som kan ha orsakat dina problem.

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av Rollese:

Flasha tillbaka till äldre BIOS? Kolla i BIOS readme eller changelog vad är det som har fixats i olika versioner och se om du hittar något som kan ha orsakat dina problem.

okej då får jag testa det
är inte så insatt i detta då jag använde ett program från asus för att flasha