Lite tips om försäljning av min stationära dator och köp av laptop

Permalänk
Medlem

Lite tips om försäljning av min stationära dator och köp av laptop

Hejsan kära Sweclockers folk!

Jag har starka funderingar på att sälja min stationära dator eftersom jag aldrig utnyttjar kraften i den samt att jag vill slippa all plats den tar Min tanke är att ersätta den med en hyffsat kraftfull laptop och en billig platt tv. Laptopen behöver inte vara ngn värsting som ska klara dom senaste spelen på max detalj men tanken är väl att när jag väl får lust att spela lite halvnya spel i medium detalj/hög. Helst ett Radeon kort i den, 4 kärnig CPU. En annan tanke är ju att TVn ska klara Full HD och samma upplösning vore ju smidigt med laptopen. Har ni några tips på en passande laptop och TV? Kan man få en spelbar laptop för ca 10k?

Min stationära jag vill sälja:

Mammabord: Asus Maximus Formula X38
CPU : Intel Q6600@3.42Ghz 1.43v
Graffekort : Sapphire 5870 1GB
Minnet : 2x1/2x2GB Corsair Dominator PC8500 CL5 1067Mhz
Skärmar : Samsung Syncmaster244T, LG W1952S
Kylning : Thermalright Ultra 120 Extreme+Noctua NF-P12
Ljudkort : Soundblaster X-FI Platinum
Hårddiskar : 3X36GB Raptor, Crucial SSD M225 64GB
Brännare : 2xSamsung SuperWritermaster Black
Nätagg : Corsair 620HX
Chassi :Lian Li PC-V1100 Plus II Silent

Vad kan man få för denna, runt 7000:-

Och nej jag har inte orkat kolla andra annonser och laptops finns det miljarder >_<

EDIT: denna verkar vara hyffsat intressant: Acer Aspire 8942G Windows 7 Premium - Inet.se

Är den värd dom pengarna lr ska man satsa på en lite billigare?

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, Nintendo Switch, Samsung galaxy S23+

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk

Jag kan rekommendera denna om du kan tänka dig lite lägre upplösning än full HD.
Annars ligger datorerna med dina krav runt 14000 kr.

MSI GX740-065NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Du kan nog få 7000 kr för din gamla dator iochmed grafikkortet som är såpass bra.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Den där datorn var ju riktigt intressant! Full HD är inte vidare viktigt på laptopen. Med tanke på att jag tycker ibland att 1920x1200 på min 24 tums skärm är snudd på för hög upplösning för den skärm storleken så skulle jag troligen ha problem med Full HD på en liten fnuttig laptop skärm Tackar för tipset

Någon annan som har lust att kommentera vad jag kan få för min gamla dator samt TV tips?

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, Nintendo Switch, Samsung galaxy S23+

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk
Skrivet av hobs0n:

Den där datorn var ju riktigt intressant! Full HD är inte vidare viktigt på laptopen. Med tanke på att jag tycker ibland att 1920x1200 på min 24 tums skärm är snudd på för hög upplösning för den skärm storleken så skulle jag troligen ha problem med Full HD på en liten fnuttig laptop skärm Tackar för tipset

Någon annan som har lust att kommentera vad jag kan få för min gamla dator samt TV tips?

Panasonic TV
Omdömen om Panasonic Viera TX-P50G20E

47 tums TV.
LG 47LH3000

Omdömen om LG 47LH3000

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50