Permalänk
Medlem

Legend III nvidia goes DX 11

Efter att väntat väldigt länge på att GTX 4xx skulle lanseras så har de äntligen blivit dags!

Ända sedan jag såg GTX 480 så var de givet att minst 2st sånna skulle införskaffas.
tanken är att köpa ytterligare 1 kort så småningom och då var de ju bara att börja leta nätagg.

Kollade länge på Be Quiet Dark Power P8 PRO men så tog den ju givetvis slut hos inet samma dag som jag skulle beställa de, så istället för att vänta 4 veckor på att de skulle komma in igen så blev de ett Enermax REVOLUTION 1250 W, kan ju lika bra ta de värsta när man är på gång.
Slut priset på nätagget blev bara 200:- dyrare än den billigaste som hade P8 PRO i lager så de var ju inte äns att fundera på då.

[UPDATES]

3/6| Mina SLI bryggor kommer, tackar ASUS för detta!

10/6| Äntligen är mitt ENERMAX REVOLUTION 1250 på väg hit!

11/6| Mitt ENERMAX kom idag, Fedex håller verkligen sin 24 timmars regel inom Europa.

Såg även att paket 3/3 var på väg till mig, Kommer bli en BRA Måndag

Mer update kommer senare när jag får mina 3st Acer 3d skärmar.

Legend III nvidia goes DX 11

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Hur är tempsen/fanspeed för 480 ena egentligen? Grym prestanda, speciellt för folding.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Nice setup, sällsynt med Enermax nätagg på Sweclockers. Hur är ljudnivån? Är iof irrelevant kanske för dig med tanke på 2st GTX 480 med stockkylare. Svårt att mäta med det jetplanet till dator!

Corsair nätaggen dominerar de flesta albumen, har ett själv och förstår varför. Hade jag haft ett Ace nätagg nu eller dylikt hade jag förmodligen haft 1) ett stendött agg 2) en anledning att köpa ett Enermax Modu/Pro87+ 500W eller ett Seasonic X-650.

Oh well, får vänta på att mitt Corsair HX620W pajar. Vilket inte lär hända på kort sikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Hur är tempsen/fanspeed för 480 ena egentligen? Grym prestanda, speciellt för folding.

kör 2skärmar just nu, så kort 1 ligger på 80° idle och 90° load, kort har samma load men 45° idle och de är med auto fan, ska koppla skärmarna i varsit kort sen, så då får jag ner temps.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Nice setup, sällsynt med Enermax nätagg på Sweclockers. Hur är ljudnivån? Är iof irrelevant kanske för dig med tanke på 2st GTX 480 med stockkylare. Svårt att mäta med det jetplanet till dator!

Corsair nätaggen dominerar de flesta albumen, har ett själv och förstår varför. Hade jag haft ett Ace nätagg nu eller dylikt hade jag förmodligen haft 1) ett stendött agg 2) en anledning att köpa ett Enermax Modu/Pro87+ 500W eller ett Seasonic X-650.

Oh well, får vänta på att mitt Corsair HX620W pajar. Vilket inte lär hända på kort sikt.

kan säga att dom låter så in i helvete på 100%, men jag har aldrig kommit så högt än utan att ändra själv.
gillar enermax agget skarpt! en nackdel dock är att PCI-E kablarna räkte på millimetern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Härlig dator, men ligger grafikkorten på 80C idle?

Permalänk
Medlem

Förstår det.

Hur långa är kablarna? Orkar ej googla..

Men sen är ju ditt chassi väldigt stort, förstår att kablarna stramar. Men å andra sidan, dumt av Enermax att göra för korta PCI-E kablar med tanke på att de flesta som köper detta agg förmodligen har massor av strömslukande high-end komponenter i sin dator och således ett stort chassi för att husera dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Härlig dator, men ligger grafikkorten på 80C idle?

jepp när man kör 2skärmar på samma kort så gör dom tydligen de, inte bara mitt.
[EDIT]
Har nu flyttat skärmarna så att varje kort har en skärm, nu idlar jag på 52°

Skrivet av Grillmeister:

Förstår det.

Hur långa är kablarna? Orkar ej googla..

Men sen är ju ditt chassi väldigt stort, förstår att kablarna stramar. Men å andra sidan, dumt av Enermax att göra för korta PCI-E kablar med tanke på att de flesta som köper detta agg förmodligen har massor av strömslukande high-end komponenter i sin dator och således ett stort chassi för att husera dem.

kablarna är 50cm :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vilken prolle har du ??? tyckte mej se en amd socket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friche:

vilken prolle har du ??? tyckte mej se en amd socket

de är en Phenom II 940 BE.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

de är en Phenom II 940 BE.

Oj det var inte en dålig flaskhals

Permalänk
Medlem

Intressant bygge

Permalänk
Hedersmedlem

Varför ser det ut som om sli-bryggan är förstörd?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Varför ser det ut som om sli-bryggan är förstörd?

För att jag körde dremeln i den så den skulle passa, såg snyggare ut med en 3-way brygga än en vanlig 2-way brygga.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cat_fish_1:

För att jag körde dremeln i den så den skulle passa, såg snyggare ut med en 3-way brygga än en vanlig 2-way brygga.

Håller med om det Jag trodde först att du hade 3st 480 i.o.m att 260 var i stort sett lika långt. Men det stämde inte riktigt med att du sa att du inväntar ett tredje

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk

länge efterlängtat galleri ser sjukt nice ut!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Håller med om det Jag trodde först att du hade 3st 480 i.o.m att 260 var i stort sett lika långt. Men det stämde inte riktigt med att du sa att du inväntar ett tredje

aha:P efter att ha spelat lite nu så vette fan om de blir ett tredje kort, känns inte som att de behövs

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cat_fish_1:

aha:P efter att ha spelat lite nu så vette fan om de blir ett tredje kort, känns inte som att de behövs

You will need it, (nästan) om du vill köra alla tre skärmarna i 120Hz i upplösningen 5760*1080.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem

Satsa på en ny processor istället för ett tredje kort!

Permalänk
Medlem

Funkar det bra lr?

Permalänk
Medlem

Kan du flasha ditt moderkort så att det stödjer AMD Phenom II x6 1090T?
Ovanligt med SLI på AMD numera!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Proffsmoddare

Najs! Kul att se lite bilder på nvidias kort.

Antar att det inte är du som knäppt bilderna på nätagget eftersom att kvaliten skiftar ganska stort.

Du, det är ingen apollish du fått, det är en gratisfläkt som de skickar med de där nätaggen. Apollishfläktarna har en highpollish finish. Jag fick nämnligen en likadan fast blå när de skickade magma fläktarna åt mig och trodde först också att det var en apollish pga av led'sen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Äntligen lite 480 sli byggen här
Fram med benchmarks nu.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Får mig att lägnta tills mitt nuvarande bygge är klart.... oh, 4xx SLI.... dräggel
Vatten nu eller ? ska bli kul att se när du får hem skärmarna, har själv redan bestämmt mig för 1 sån till att börja med, men finns dem ens i lager hos nån än ? inet har bäst pris och har inte haft dem i lager på ett bra tag, om nånsin

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Satsa på en ny processor istället för ett tredje kort!

Lutar åt ett 1366 bygge snart tror jag.

Skrivet av Goo5e:

Funkar det bra lr?

funkar helt ok, dock hade jag nog lite för stora förväntningar, så lite besviken blev jag.

Skrivet av Calle2003:

Kan du flasha ditt moderkort så att det stödjer AMD Phenom II x6 1090T?
får se, den presterade inte så bra i swec testet, kanske blir 1366 istället.
Ovanligt med SLI på AMD numera!

Skrivet av astrob0y:

Äntligen lite 480 sli byggen här
Fram med benchmarks nu.

gjorde lite äver 24k i vantage igår, dock fick jag bara 16k i 06an, vette fan vad som gick fel där.

Skrivet av Asheileon:

Får mig att lägnta tills mitt nuvarande bygge är klart.... oh, 4xx SLI.... dräggel
Vatten nu eller ? ska bli kul att se när du får hem skärmarna, har själv redan bestämmt mig för 1 sån till att börja med, men finns dem ens i lager hos nån än ? inet har bäst pris och har inte haft dem i lager på ett bra tag, om nånsin

inet fick hem skärmarna nyss! blir nog vatten till korten också, de ska fåen egen 480 rad med egen slinga.

Visa signatur

Permalänk

4/5 pga skitigt chassie, me no like

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

gjorde lite äver 24k i vantage igår, dock fick jag bara 16k i 06an, vette fan vad som gick fel där.

Med lite tweaks så kommer du lätt få till ett bättre score.
06;an är ju snart ett 5 år gammalt test- strunt i det

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Roligt att mitt tips om köp från Tyskland funkade. Enermax stora psu är lite exotisk på Sweclockers.

Visa signatur

Why? I was bored.

Permalänk
Medlem

Nice! (Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parkerman:

Roligt att mitt tips om köp från Tyskland funkade. Enermax stora psu är lite exotisk på Sweclockers.

Blev från frankrike faktiskt, men de är redan iväg på RMA då fläkten tickade.

Visa signatur