Permalänk
Medlem

Kolla gärna vad det är för SSD för jag ser två olika. De säger i beskrivningen att man får en SSD med 60 GB som OS ska installeras på, men sen står det att man för en 64 gb, så man vet ju inte

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Dom reserverar ofta för att kunna ändra priserna

Permalänk
Medlem

ok då har jag snackat med komplett det är bara 1st SSD som ingår, Dom hänvisade till tryckfel!

Permalänk
Skrivet av Woundead:

Jättebra, rapportera vad de säger.

Någon som vet hur det gäller med sånt här?
Vet att den finns friskrivningsklasuler mot fel-prissättning m.m., men hur gäller det när man fått ordern bekräftad?

Just för att jag inte visste vad som gäller vid sådana här uppenbara fall där 'tryckfels-Nisse' varit framme
så undvek jag´att lägga en order. Paketet UTAN två SSDs var ju bara sådär för mina behov...

Permalänk
Medlem
Skrivet av putana:

ok då har jag snackat med komplett det är bara 1st SSD som ingår, Dom hänvisade till tryckfel!

Synd

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Någonting jag undrar över är diskarna i paketet, jag har själv inte beställt. Men, först stod det 2x ssd vilket förstås är en felskrivning och som texten ovan säger "Windows 7 Home premium 64bit är installerat på den 64GB stora SSD-disken".

Om dom nu faller tillbaka på att det faktiskt står så i texten ovan så undrar jag vart denna disk tog vägen då det även står : "och en extra mekanisk hårddisk finns för att lagra filer på."

Visst, den finns inte med i specifikationerna och fanns bara som tillval men texten ovan är ju ganska missledande, eller?

mvh

Permalänk
Medlem

Hur kan ni gråta över en SSD eller två? det är ett bra pris oavsett, tydligen skrivfel och ni har rätt att annulera ordern eller acceptera att ni får en SSD.

Permalänk
Skrivet av putana:

Sjukt dåligt av Komplett. På mitt jobb (en helt annan bransch förvisso) råkafe vi ut för samma sak, d v s ett tryckfel på hemsidan, och vi bet i det sura äpplet. M a o, det som tillfälligt och felaktigt stod på hemsidan fick vi stå för. DET, Komplett, är att TA ANSVAR för sina misstag vilket jag inte tycker att ni gör nu!

Permalänk

På min orderbekräftelse står det ju två SSDiskar.

Så de har ju bekräftat det till och med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain kid:

Sjukt dåligt av Komplett. På mitt jobb (en helt annan bransch förvisso) råkafe vi ut för samma sak, d v s ett tryckfel på hemsidan, och vi bet i det sura äpplet. M a o, det som tillfälligt och felaktigt stod på hemsidan fick vi stå för. DET, Komplett, är att TA ANSVAR för sina misstag vilket jag inte tycker att ni gör nu!

De har nog skrivit på sin hemsida att de reserverar sig för ev. fel om priser osv. Så dom behöver inte ta ansvar för ett tryckfel.

Permalänk
Medlem

men de borde väll ta ansvar om de skriver i orderbekräftelsen eller??

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Någonting jag undrar över är diskarna i paketet, jag har själv inte beställt. Men, först stod det 2x ssd vilket förstås är en felskrivning och som texten ovan säger "Windows 7 Home premium 64bit är installerat på den 64GB stora SSD-disken".

Om dom nu faller tillbaka på att det faktiskt står så i texten ovan så undrar jag vart denna disk tog vägen då det även står : "och en extra mekanisk hårddisk finns för att lagra filer på."

Visst, den finns inte med i specifikationerna och fanns bara som tillval men texten ovan är ju ganska missledande, eller?

mvh

Det är missledande, förstår om de om blev fel med en SSD istället för en mekanisk, men inte båda :S

Sen tycker jag som sagt att man får stå för det man annonserar ut, oas om det är billigt ändå.
Hoppas de meddelar samtliga kunder om detta innan de skickar ut.

Det är väl just hur företag hanterar sånt här som visar hur bra de verkligen är.

Permalänk
Skrivet av Diphallia:

På min orderbekräftelse står det ju två SSDiskar.

Så de har ju bekräftat det till och med?

Faktiskt, eftersom Komplett hävdar att det är ett tryckfel och att de INTE tänker leverera datorn med två SSDs som de uttryckligen skriver i sin orderbekräftelse finns det två val ni kan göra:
1) acceptera den mänskliga faktorn, var toleranta mot Komplett och inse att datorn ändå var en ok deal med en SSD.
2) Vänd er till lagen och strid mot Komplett. Då behöver ni ta reda på EXAKT vad det strå i lagtexten när precis sådana här situationer uppstår. I och med att det finns orderbekräftelser och skärmdumpar så kan ni tydligt bevisa er ståndpunkt, d v s TVÅ SSDs, men sedan återstår det som sagt vad lagen säger om det...

Permalänk
Skrivet av Lordh:

De har nog skrivit på sin hemsida att de reserverar sig för ev. fel om priser osv. Så dom behöver inte ta ansvar för ett tryckfel.

'
Mycket bra poäng Lordh - har de, eller har de inte, reserverat sig för ev skrivfel? Isåfall exakt vart? Om de har det, så kan ni alla helt och hållet glömma TVÅ SSDs ur ett lagmässigt perspektiv.

Ifall Komplett sedan ändå väljer att skicka två ssds så är det enbart goodwill och inget annat.

Skrivet av Woundead:

Det är väl just hur företag hanterar sånt här [två skrivfel] som visar hur bra de verkligen är.

Instämmer. Hade jag varit chef på Komplett hade jag MYCKET NOGA tänkt igenom mitt beslut innan det levererades till kunder´na. Just därför att beslutet i mångt och mycket kommer att färga kundens upplevelse av Kompletts kundservice vid eventuella problem och meningsskiljaktigheter. Inom detta område behöver man, tycker jag, ligga i framkant för att styrka sitt varumärke när det 'blåser orkan' för DET kommer kunderna ihåg LÄNGE!

Permalänk
Medlem

Tycker vi ska vara snälla mot komplett, dock har jag inte beställt där ifrån tidigare, men folk säger det är bra. Jag tycker vi ska vara glada för att de har en sån här kampanj och ett litet misstag tycker jag vi kan se genom fingrarna. Avbeställ eller ta erbjudandet som vi får det. Men tycker ändå vi ska vara snälla mot ett bra säljföretag.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Kan man få den ej monterad tro?
Struntar i 3 års garanti.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkAndreas:

Nej, ringde nyss och frågade.
Går inte heller att få utan Chassi då dom måste sälja den "komplett"

Värdelöst imo.

Plombad då, men den plomberingen håller inte länge..

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Blev ett köp för brorsan, hans dator sjunger på sista versen så detta passade perfekt.

Dock så undrar jag var den mekaniska hårddisken tog vägen? Jäkligt dåligt genomfört av Komplett.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spongie:

Dock så undrar jag var den mekaniska hårddisken tog vägen? Jäkligt dåligt genomfört av Komplett.

Jag ringde nyss och frågade angående vad jag skrev några posts ovan, att det står i texten att det är en mekanisk disk med i paketet. (som inte stod med i specen då) Säljaren jag pratade med sa att den ingår normalt men inte i detta erbjudande då. Vilket är ju lite synd, inte nu för att mekaniska diskar är speciellt dyra i dagsläget.

Permalänk

Men kommer de meddela mig om att de blev fel eller skall jag ringa eller vad är tanken?

Permalänk
Skrivet av Spongie:

Blev ett köp för brorsan, hans dator sjunger på sista versen så detta passade perfekt.

Jag sållar mig till den kritiska skaran. Varför? Jo, det var mer än ett skrivfel:
1) TVÅ ssds skulle vara en.
2) Den mekaniska hårddisken som omnämndes fanns inte med i specs.
3) Det skrevs om en 60GB ssd.
4) Var det även något fel med beskrivningen av cpun?

Please, ovanstående är alldeles för många för att accepteras vänligt. Här handlar det om upprepade rena klantigheter - dessutom till ett klientel (Sweclockers medlemmar) som har STENKOLL på hårdvaruspecs!

GROV miss. Verkligen. Grov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Jag ringde nyss och frågade angående vad jag skrev några posts ovan, att det står i texten att det är en mekanisk disk med i paketet. (som inte stod med i specen då) Säljaren jag pratade med sa att den ingår normalt men inte i detta erbjudande då. Vilket är ju lite synd, inte nu för att mekaniska diskar är speciellt dyra i dagsläget.

Haha, jag citerar mig själv. Jag pratade med en säljare som sagt som sa att en mekanisk disk INTE ingår i priset men nu dök en upp i paketet helt plötsligt. Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 250GB

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en också, hahaha räknade lite på det och vafan, man tjänar ju en krona.

5750 = 1500 kr
Cpu = 950 kr
Corsair 400W = 500 kr
64GB SSD = 1900 kr
CM690 = 700 kr
Brännare = 300 kr
Moderkort = 650 kr
DDR3 = 550 kr (köpte 2gb till så 1100 kr)
Kortläsare = 150 kr
+ COD4, Splinter Cell och massa annat småtjafs.

4600kr totalt. Man sparar en hel del pengar trots allt

Synd att 3 års garantin lär spricka då den säkert är plombad men får väl ge fan i att pilla då, ska jag skicka in den om jag vill dammsuga eller vad?

Permalänk

Borde inte nedanstående ge mig två SSDiskar?

10.1 Komplett är skyldig att enligt villkoren nedan och med den skyndsamhet omständigheterna kräver på egen bekostnad avhjälpa fel i produkten som består i att den inte uppfyller avtalad specifikation.

10.2 Komplett ansvar omfattar inte fel som är utan betydelse för produktens avsedda användning och som inte innebär olägenhet för kunden.

10.3 Komplett ansvar omfattar inte:

a) fel förorsakade genom kundens användning av produkterna med annan utrustning eller andra tillbehör på ett sätt som påverkar dess funktion;
b) fel förorsakade genom av kunden företagna ändringar eller ingrepp i produkterna som inte sker i enlighet med Komplett instruktioner;
c) fel förorsakade genom kundens användning av produkterna på ett annat sätt än som framgår av användardokumentationen eller genom försummelse av kunden, dennes personal eller tredje man eller genom andra omständigheter utom Komplett kontroll;
d) normalt driftsunderhåll såsom justering, normal förslitning eller att anskaffning av förbrukningstillbehör erfordras.

10.4 När produkten är svår att flytta kan felavhjälpande ske hos kunden. Vid sådant avhjälpande skall berörda delar ställas till Komplett förfogande under därför erforderlig tid. Tid för sådana åtgärder skall förläggas till Komplett ordinarie arbetstid. På Komplett begäran skall representant från kunden närvara under Komplett arbete. I övrigt fall skall felavhjälpandet ske hos Komplett eller av denna anvisat serviceställe i Sverige.

10.5 Har kunden anmält fel och det visar sig inte föreligga något fel som Komplett ansvarar för skall kunden ersätta Komplett enligt Komplett vid varje tillfälle gällande prislista.

10.6 Komplett ansvar för fel är begränsat till det ovan sagda såvida inte grov vårdslöshet föreligger. Kunden kan inte rikta andra anspråk mot Komplett med anledning av fel.

Permalänk
Medlem

Oavsett om det var en eller två dåliga gamla corsair-ssd's som ingen vill ha, så var erbjudandet ett jäkla skrap från botten av soptunnan.. Lastgammalt chipset, billigaste processorn som ännu nytillverkas. Blä vad tråkigt!

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Avstängd

...

Som jag sa, man tjänar en hel del.

Surt då jag redan har ett CM690 hemma som ligger att man inte fick utan men skitsamma. Man tjänar flera tusen iallafall, perfekt dator att "låna" ut till farsan etc

stämmer det att man kan hämta dom 10 Juli?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slackr:

Oavsett om det var en eller två dåliga gamla corsair-ssd's som ingen vill ha, så var erbjudandet ett jäkla skrap från botten av soptunnan.. Lastgammalt chipset, billigaste processorn som ännu nytillverkas. Blä vad tråkigt!

Dåligt erbjudande? Är du galen människa? Räkna på det får du se, vad förväntar du dig? En I7 för 500 kr och ett EVGA 58 platta för 300 kr?

Idiot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diphallia:

Borde inte nedanstående ge mig två SSDiskar?

10.1 Komplett är skyldig att enligt villkoren nedan och med den skyndsamhet omständigheterna kräver på egen bekostnad avhjälpa fel i produkten som består i att den inte uppfyller avtalad specifikation.

10.2 Komplett ansvar omfattar inte fel som är utan betydelse för produktens avsedda användning och som inte innebär olägenhet för kunden.

......

Nej jag skulle säga att det där handlar om service på levererade produkter, inte lagda ordrar.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Alla "komplett pc" är okej att öppna, för att installera ny hårdvara eller rensa skit t.ex. Någon form av plombering finns ej på dessa. Så ingen idé att oroa sig för garantin, den finns där i 3 år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tanner:

Alla "komplett pc" är okej att öppna, för att installera ny hårdvara eller rensa skit t.ex. Någon form av plombering finns ej på dessa. Så ingen idé att oroa sig för garantin, den finns där i 3 år.

Så gött då, en dator till farsan. Perfekt att betala räkningar och spela harpan

Tack Komplett, riktigt bra erbjudande.