Hur gammal är du och vad spelar du?

Permalänk
Medlem

Ålder: 12
Plattform: PC
Spelar just nu: Counter-Strike: Source, Killing Floor

Permalänk

27
PC, Wii, PS3.
Just nu: Dark Messiah på PC.
Historiskt: HL, Fallout, Heroes, Diablo, Elder Scrolls.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Musikälskare

Ålder: 24
Plattform: PC
Just nu: HoN, Dirt2, CSS (Väntar på SC2, blir bara de som lir då de släpps:))
Tidigare: Wc3 i en del år

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ålder blir 50år i år och kommer spela vidare tills jag ramlar av pinn.

Plattform PC

Spelar mest simulatorer fs2004 + fsx samt CFS serien företädesvis då CFS3, ja allt i fordonsväg i princip från båt och tåg till rymdsimulatorer som orbiter med tillläggs farkosten DGIV.
Även annat som Battlefield 2, Gta serien och liknande spel.

Lite kuriosa har spelat flightsimulator redan innan Microsoft köpte upp den det var sublogic som gjorde den första har jag för mig det var ju minst 25år sedan har jag givetvis spelat alla versioner sedan dess. Hade bla Commodore c64 versionen vars färggrafik var bättre än vad pc erbjöd på den tiden.

Permalänk
Medlem

Ålder: 22
Plattform: Pc, Xbox 360
Just nu: Hon och lite crysis och cs
Tidigare: Mw2, wc3, Wow,

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airborne:

Ålder blir 50år i år och kommer spela vidare tills jag ramlar av pinn.

Plattform PC

Spelar mest simulatorer fs2004 + fsx samt CFS serien företädesvis då CFS3, ja allt i fordonsväg i princip från båt och tåg till rymdsimulatorer som orbiter med tillläggs farkosten DGIV.
Även annat som Battlefield 2, Gta serien och liknande spel.

Lite kuriosa har spelat flightsimulator redan innan Microsoft köpte upp den det var sublogic som gjorde den första har jag för mig det var ju minst 25år sedan har jag givetvis spelat alla versioner sedan dess. Hade bla Commodore c64 versionen vars färggrafik var bättre än vad pc erbjöd på den tiden.

Riktigt coolt att höra att 50 åringar spelar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ålder: 18
Plattform: PC
Just nu: BFBC2
Tidigare: BF2 som mest, annars även bilspel ur NFS-serien.

Jag fullkomligt ÄLSKAR BFBC2

Permalänk
Medlem

Ålder: 25
Plattform: PC
Spelar just nu: Ingenting.

Tycker PC-spelsmarknaden känns väldigt tunn, i alla fall vad det gäller min smak. Funderar på om man ska in i WoW-sörjan igen när expansionen kommer. Fast får se om det blir på det viset med en liten bebis som kräver i princip all uppmärksamhet. Så MMORPG:s får nog snällt vänta ett tag ändå. Annars går jag och väntar på Diablo III. Det enda spelet jag vill riktigt sätta tänderna i... men ack, denna eviga väntan hela tiden gör en ju galen.

Får se om det blir ett konsolköp istället när man har råd. Kanske. Har redan köpt 360, sålt den, köpt 360 och sålt igen. PS3 skulle det i så fall eventuellt bli.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ålder: 31
Plattform: PC
Spelar just nu: WoW

Spalar mest rpg:s, WoW är jag ganska less på med det är fortfarande kul ibland. Det är verkligen tunt med spel på PC nu, speciellt Rpg:s. Väntar på Displiples 3, men sen är det inte mycket jag ser fram emot, diablo 3 kan vara kul dock.

Köpa en konsoll är inget alternativ för mig, är för dyrt och spelen är dyrare. Behöver datorn till så mycket annat så varför inte köra spelen där också, sen hatar jag handkontroller.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airborne:

Ålder blir 50år i år och kommer spela vidare tills jag ramlar av pinn.

Plattform PC

Spelar mest simulatorer fs2004 + fsx samt CFS serien företädesvis då CFS3, ja allt i fordonsväg i princip från båt och tåg till rymdsimulatorer som orbiter med tillläggs farkosten DGIV.
Även annat som Battlefield 2, Gta serien och liknande spel.

Lite kuriosa har spelat flightsimulator redan innan Microsoft köpte upp den det var sublogic som gjorde den första har jag för mig det var ju minst 25år sedan har jag givetvis spelat alla versioner sedan dess. Hade bla Commodore c64 versionen vars färggrafik var bättre än vad pc erbjöd på den tiden.

Finns en till som är 50 år i den här tråden (om det inte är samma person som skrivit igen). Själv fyller jag 48 om ca 3 veckor. Har dock tröttnat lite utom för några få spel

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

33

Plattform: xbox 360, ps3, PC

Spelar främst rollspel och bilspel på konsoll.
Strategi, simulatorer av olika slag,rollspel på PC, men har svårt för FPS spel.
Haft en CS licens i typ 10 år, men aldrig använt den....:p, men dom gånger det blir fps blir det på PC.
Har även väldigt svårt för att hantera "sticks" i FPS spel, några tips på att öva upp sig lite? man tappar ju lite titlar

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

Ålder: 30

Plattform: PC

spelar just nu enbart wow. längtar dock till old republic så jag nångång kan ta mig ur wow träsket.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

20,

Plattform: PC

Spelar mer eller mindre inget, spel glädjen försvann ca ett år tillbaka :/

Permalänk

Ålder: 22
Plattform: PC
Favoritspel: Blandade RPG, FPS, SIM.
Just nu: Tropico 3, BFBC2, Fallout 3.
Tidigare: L4D, TF2, Mass Effect 2, Dragon Age, Drakensang, Settlers 7.

Har alltid gillat RPG-spel, spelar mest FPS som tidsfördriv eller ihop med någon kompis till och från.
Spelar även en del retro spel (Genesis, NES, SNES..) med emulatorer på mitt DS, lite för mycket titlar att lista.

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |

Permalänk
Medlem

Ålder: 27
Plattform: PC, PS2, PS3, WII, Gamecube, Nintendo
Favoritspel: MapleStory, FPS, LBP, Racers, Super smash bros brawl, etc ^^ spelar ganska varierande men detta är det vanliga.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Civilization 3 conquest på Ladder online alltså, brukar kunna bli många långa timmar framför burken när det är bra spelare online.

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airborne:

Ålder blir 50år i år och kommer spela vidare tills jag ramlar av pinn.

Kul att höra att man inte är äldst

snart 43 , spelade dataspel långt innan många här var födda

PC: Diablo 2 , Age of Empires 2 (3) , Star Wars Galactic Battleground , Stars , StarCraft , några Need for Speed , det är dom som nyttjas mest , har lite nyare titlar installerade typ Crysis/Fallout men spelen är inte bättre bara för att grafiken/effekterna är häftigare

Wii:nyttjar balansbrädan och dansmattan med tillhörande spel

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Ålder:33
Platform:Pc & Xbox360
Spelar: Battlefield Bad Company 2, Empire:Total War, Dragon Age, BattleForge. Provat de flesta MMO's men inte fastnat för något sedan EverQuest. Väntar spänt på The Old Republic. Xboxen står och samlar damm - lirade en del Forza 3 när det kom men det intresset har svalnat.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Ålder: 14
Plattform: PC, Xbox360
Favoritspel: CS. , GTA IV ( 360 ) Forza 3 ( 360 )

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Ålder: 27
Spelar: Ingenting
Spelat: Age of empires 1,2+AoC, CS, WoW, BF vietnam, SC, SC2 beta, Civilization, Settlers 2-4, Fallout.

Väntar på SC2 och Diablo3, händer att jag drar igång nåt Civ4 game ibland eller Heroes3 för nostalgi.

Permalänk
Medlem

Ålder: 25
Plattform: PC (Har ett wii också, men ingen tv just nu)
Favoritspel (PC): Shooters, Strategi,
Favoritspel (Wii): Puzzle, Mini-games, Sport

Spelar just nu:
Starcraft 2 betan (tills det stängdes)
Q3 Urban Terror

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Ålder: 18
Plattform: PC, 360, Wii, PS3
Favoritspel: Mariokart <3 Kommer alltid vara bäst. Halo serien, BF serien, Gears of war serien, Assassins Creed serien, L4D serien. Då är jag ganska nöjd, såklart älskar jag jävligt många mer spel Så.. Ja vetefan, Plattform RPG Hack'n'Slash FPS Racing, allt ^^

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

Ålder: 25
Plattform: PC
Just nu: Quake Live, Football Manager 2010, PES, Dragon Age och Mass Effect.
Tidigare: En hel drös med spel. Men mestadels Fallout-serien, Quake 3 och CM/FM.

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem

Ålder: 17 på söndag
Plattform: PC (har PS3 men spelar inte på den)
Spelar just nu: Inte mycket, lite BC:2 ibland. Väntar på något bra FPS typ Medal of Honor eller Crysis 2.

Permalänk

Ålder: 17
Plattform: PC, konsoll är inte min grej alls.
Spelar just nu: Wow och CS, pangar rätt jävla hårt nu faktiskt

Permalänk
Medlem

Ålder: snart 19
Plattform: PC
Spelar just nu:Gta IV,Gta EFLC,Bf Bc2,L4D2,LFS

Permalänk
Medlem

Ålder: 16
Plattform: Xbox 360, lite PC.
Spelar just nu: MW2 och CoD4 (På xboxen), väntar på SC2 och Fallout new vegas.

Permalänk
Medlem

Ålder: 13
Plattform: Pc, Xbox 360.
Spelar just nu: CS:S, Red Dead Redemption och olika moddar.

*Edit*
Off topic, men var bara tvungen att säga..
Det står på Citat grejen där uppe vid meddelanden, inställningar osv att jag blivit citerad två gånger i den här tråden vilket jag inte blivit, någon som vart med om något liknande?

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem

20, PC, dota.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

Ålder: 16
Plattform: PC
Spelar just nu: För det mesta BC2, men också en del Splinter Cell: Conviction
Tidigare: Mass Effect 1/2, Dragon Age: Origins/Awakening, Team Fortress 2, DoW II och en jävla massa annat.