Permalänk
Hedersmedlem

A7V333 frågor.

1. Hur byter man "Full Screen Logo" på det? (den bilden som blinkar till när datorn startar)

2. Hur låser man RAID enheten till att användas som vanlig IDE enhet? (elle det kanske inte går?)

3. Är det bara jag som har problem med att när jag väljer "långsam boot" typ att man ska se när den räknar minne m.m. så funkar inte datorn, utan jag måste resetta BIOS.

4. Är det bara jag som tycker att det är krångligt att resetta BIOS? (plocka ur batteriet kortsluta 2 pinnar med en jumper eller mejsel och sätta i batteriet igen.)

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

1. Med hjälp av programmet MyLogo, finns på skivan som följde med moderkortet, eller så kan man tanka hem det på asus hemsida.

2. Det går...kolla i manualen, står där har jag för mig

3. Vet ej

4. Håll inne insert när datorn startar så ska du komma in i bios även om du klockat för högt. Annars tycker jag oxå att det är krångligt att behöva pilla ut batteriet...

Permalänk
Medlem

2. Du måste flasha om Biosen till en Pure version, då körs det utan raid.

3. Har ej testat, beror nog kanske på Bios.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

2. Jag kopplade bara på mina 2 diskar på RAID kontrollen, och sedan är det bara att köra.... dom funkar som single diskar i allafall. Så länge man inte ändrar i RAID programmet så ska det väl gå bra.... det funkar ju för mig

Föresten, den där rösten på moderkortet som säger saker när datorn startar, någon som haft problem med den? För när jag startar datorn säger rösten "no cpu installed". Men datorn funkar perfekt och jag har instalerat cpun rätt(!) Spelar ju inte så stor roll, men man undrar ju lite...

Permalänk
Medlem

[OT] XzHaVI hur funkar din viewsonic p90f ?

funderar på att köpa en sån...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moggli
[OT] XzHaVI hur funkar din viewsonic p90f ?

funderar på att köpa en sån...

Jo den fungerar jätte bra, jag har inget att klaga på. Köpte den för 3700 kr på dustin. Bra bildkvalite... kör 1280 i 100Hz, den klarar annars 87Hz i 1600 om man vill köra det