Permalänk
Medlem

Röda och inte rosa CCD:s

Har ett litet problem: Jag vill ha riktigt röda CCD:s till min låda, och inte rosa CCD:s. Har Bitspowers "röda" CCD:s, men dem är inte röda utan rosa, vilket blir helt fel till en mörkblå låda. Är det någon som vet var man kan få tag på riktigt röda CCD:s?

Permalänk

Re: Röda och inte rosa CCD:s

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frallan
Har ett litet problem: Jag vill ha riktigt röda CCD:s till min låda, och inte rosa CCD:s. Har Bitspowers "röda" CCD:s, men dem är inte röda utan rosa, vilket blir helt fel till en mörkblå låda. Är det någon som vet var man kan få tag på riktigt röda CCD:s?

Om inte jag minns helt fel så har detta tagits upp ett antal gånger, är inte helt säker men har för mig att de rosa CCFL-rören är RÖDA och inte ROSA
Kan någon bekräfta detta?

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

AHHHH... blir ju bestört hittade massor av fel i din tråd.. 4 st CCD.. DET HETER CCFL!!!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kul att du upptäcket det Ryden men eftersom att Bitwpowers kallar deras CCFLrör för CCD så har han inte vetat det innan och inte vetat det korrekta namnet, så sluta whina och hjälp snubben

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Det finns inga cfflrör som är rent röda, det är så med alla rör från samtliga tillverkare. Blått är turkost, rött är rosa, gult är mest vitt.
Det jag skulle testat vore att färga ett rött/vitt cfflrör med glasfärg och se om det lyste mer rent rött.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

Tack (åtminstone till vissa) för svaren. Har dock sett ett par lådor som sett ut att ha röda rör, kan dock vara dåliga bilder. Finns det något bättre sett att få rejält röd belysning i lådan?

Permalänk
Medlem

annars så köper du ett rosa och gör så här

Visa signatur

..:::CPU: XP1700+@ XP2000+ :: Mobo:A7N8x-E :: Minne: 1024 MB DDR :: Grafik: PoV GeForce4 Ti 4200:::..
| Webpage [b] |

Permalänk
Medlem

Verkar fint! Har du någon bild på den när den lyser också?

Permalänk
Medlem

Alla bilder jag har tagit på mina rosa ccfl's har varit djupröda...
Jag plåtat med webcam och digital kamera, med och utan blix... men det ser fortfarande ut som att rören är röda...

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frallan
Verkar fint! Har du någon bild på den när den lyser också?

Visa signatur

..:::CPU: XP1700+@ XP2000+ :: Mobo:A7N8x-E :: Minne: 1024 MB DDR :: Grafik: PoV GeForce4 Ti 4200:::..
| Webpage [b] |

Permalänk
Medlem

fett! guid kanske?? Använde du ett plast skydd som följer med ccfl som sitter runt så de inte knäcks lr använde du något annat? vad var det för färg du använde (Murdoc)??

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrAmS
fett! guid kanske?? Använde du ett plast skydd som följer med ccfl som sitter runt så de inte knäcks lr använde du något annat? vad var det för färg du använde (Murdoc)??

PVC-slang från clas ohlsson och röd spritpenna snabbt billigt och enkelt

Visa signatur

..:::CPU: XP1700+@ XP2000+ :: Mobo:A7N8x-E :: Minne: 1024 MB DDR :: Grafik: PoV GeForce4 Ti 4200:::..
| Webpage [b] |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS
Det finns inga cfflrör som är rent röda, det är så med alla rör från samtliga tillverkare. Blått är turkost, rött är rosa, gult är mest vitt.
Det jag skulle testat vore att färga ett rött/vitt cfflrör med glasfärg och se om det lyste mer rent rött.

mina blåa från svebry är "blåa"

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt

mina blåa från svebry är "blåa"

De blåa rören jag köpte från svebry var ljusblåturkosia!

Visa signatur

i7 860

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt "rosa" rör från Kjell & Co. ser rosa ut om man kollar direkt på röret eftersom ljuset är så pass starkt, men när ljuset reflekteras mot innehållet i lådan ser det helt klart rött ut och inte rosa.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Handlar spritpenna imorgon. Har hur mkt PVC-rör som helst som blivit över sen vattenkylningsbygget.

Förbannat läcker låda Murdoc! Gillar speciellt det fina arbetet med dremeln.