Permalänk
Medlem

Thermal Probe under socketen...

Kolla på den här bilden!

http://w1.262.telia.com/~u26210921/amd.gif

Hur går man tillväga?

Permalänk

Blir rätt gött om den kommer i kontakt med saker där nere i sockeln... hmm....

Verkar lite farlit tycker jag, skulle aldrig utsätta min älskling för sådanna saker. Jag nöjer mig med min inbyggda!

Annars är det väl inte så svårt? Bara att peta in den mellan nåra pinnar o hoppas på det bästa?

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

[0verlord]Ska jag vara helt ärlig tror jag inte det skulle innebära speciellt mycket om den gjorde det. Att göra enligt bilden är en strålande ide. Frågan uppkom dock även för mig, hur fick de in kabeln under socketen?:)

Visa signatur

Desktop: Beelink NUC
Server: i3-12100 - 64GB - Proxmox
NAS: Primary - Unraid (94TB) - Secondary - HP MS G8 (30TB)
Finns även på Swedroid: https://swedroid.se/forum/members/raeserfisk.53211/

Permalänk
Medlem

Samma här! Har funderat på att kapa "thermal proben" vid kontakten (smalare där) och sen lixom försöka få in den igenom där. Fast, den var fortfarande för tjock. Kanske är olika mellanrum på olika mobos?

Permalänk
Medlem

en kompis till mig krossade sin prolle när han använde den där så den är farlig

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malek
[0verlord]Ska jag vara helt ärlig tror jag inte det skulle innebära speciellt mycket om den gjorde det. Att göra enligt bilden är en strålande ide. Frågan uppkom dock även för mig, hur fick de in kabeln under socketen?:)

Menade om den fick kontakt så att den ledde ström av någon form, det vore väl inte bra? Sen om där finns nån form av elektricitet är en annan sak

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Det finns ju redan en termistor under sockeln på nästan alla moderkort.

Permalänk
Medlem

Jo, men alltså, jag har en koolance-låda. Och den har en egen "thermal probe" som går till displayen....