Permalänk
Medlem

Hallå, eftersom att Fractal design värkar ha dött så kanske jag kan fråga er om ni vet när dom kommer med fönster sidor till R2? Om ni vet när ni får in dom eller nått?

Permalänk

Har nyss beställt en dator med byggnation, headset och en skärm.
Moderkortet finns inte i postorderlagret men det finns i butikslager, kommer det då skickas därifrån till postorder även om det nu bara är två stycken i butikslagret?

Fast kanske skulle ta och skicka detta till kundtjänst istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av livetsgoda:

Har nyss beställt en dator med byggnation, headset och en skärm.
Moderkortet finns inte i postorderlagret men det finns i butikslager, kommer det då skickas därifrån till postorder även om det nu bara är två stycken i butikslagret?
Förresten så är allting reserverat utom moderkortet (som jag förstår varför) och datorskärmen. Varför är inte datorskärmen reserverad när headsetet är?

Fast kanske skulle ta och skicka detta till kundtjänst istället?

Läs mitt inlägg lite högre upp

Permalänk
Skrivet av voro12:

Läs mitt inlägg lite högre upp

Då är det femtiotolfte gången den frågan ställs

Men jag undrade speciellt för att det bara var 2 i butikslager.

Om kortet kommer imorgon sätter dom ihop det på en dag eller två dagar? Finns det en chans att jag får det hem på fredag? Är posten sega eller?

EDIT:
Nu har dom bara 1 i butikslager, så man kan ju hoppas att det har skickats till postorderlagret

Permalänk

Ungerfär hur lång tid tar det att få grejjer på avbetalning hos er? Äre samma tid som vanligt eller måste man vänta på de där brevet? Eller kan de vara för att en av grejerna jag beställde inte finns i lager?

Permalänk
Medlem

hej inet!

Undrar bara om ni kommer ta in Silverstone Fortress II Midi Tower Svart till erat sortiment ?
har börjart att gå i planer att köpa in ett sånt chassi som ska ersätta mitt R2

mvh
henke

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet
Någon har frågat något liknande förut, men hittar inte det inlägget så jag undrar hur garantin på mitt XFX HD5870 Eyefinity 6 Edition påverkas om jag byter ut originalkylaren?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Hej Inet.
Va har hänt med den billiga skärmen jag hade tänkt köpa?
BenQ TFT 24" G2420HDBL LED - Inet.se
Igår kosta den ju 1890kr eller någon och nu 2854kr? Hur kommer det sig att den har höjts nästan 100% i pris???
Om ni sänker den till det priset ni hade kommer jag ju att köpa den hos er och många andra som också vill ha den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hkq8:

Hej Inet.
Va har hänt med den billiga skärmen jag hade tänkt köpa?
BenQ TFT 24" G2420HDBL LED - Inet.se
Igår kosta den ju 1890kr eller någon och nu 2854kr? Hur kommer det sig att den har höjts nästan 100% i pris???
Om ni sänker den till det priset ni hade kommer jag ju att köpa den hos er och många andra som också vill ha den!

Nu kostar den 1890kr

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 5600X - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC+ - 32GB HyperX 3600MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Nu kostar den 1890kr

Såg det nu med men det var väl bara skriv fel för det var uppe i 2854 för några minuter sedan:P
Fan vilken tur xD fick fan panik när jag såg det först:P
Kollar man på pris jakt så ser man att det låg på de priset iallafall:P

Permalänk
Inet
Skrivet av smacked:

Hej Inet
Skulle ni kunna ta in Sapphire IPC-AM3DD785G?
Finns på Komplett men handlar hellre hos er

Tyvärr inget vi kommer att ta in som det ser ut nu.

Skrivet av of-doom:

Hallå, eftersom att Fractal design värkar ha dött så kanske jag kan fråga er om ni vet när dom kommer med fönster sidor till R2? Om ni vet när ni får in dom eller nått?

Din fråga är skickad vidare till Fractal Design, återkommer!

Skrivet av lillgubbn:

Ungerfär hur lång tid tar det att få grejjer på avbetalning hos er? Äre samma tid som vanligt eller måste man vänta på de där brevet? Eller kan de vara för att en av grejerna jag beställde inte finns i lager?

Samma tid som vanligt, om du vill ha status på din order är det bara att dra iväg ett mail till info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700.

Skrivet av Henrikfotograf:

hej inet!

Undrar bara om ni kommer ta in Silverstone Fortress II Midi Tower Svart till erat sortiment ?
har börjart att gå i planer att köpa in ett sånt chassi som ska ersätta mitt R2

mvh
henke

Eventuellt senare i sommar, har tyvärr inget klart besked för tillfället.

Skrivet av smacked:

Hej Inet
Någon har frågat något liknande förut, men hittar inte det inlägget så jag undrar hur garantin på mitt XFX HD5870 Eyefinity 6 Edition påverkas om jag byter ut originalkylaren?

Så länge originalkylaren sitter på kortet när det skickas in och det inte är någon fysisk skada gäller garantin!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Din fråga är skickad vidare till Fractal Design, återkommer!

Mvh / Inet

Thx <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

T
Eventuellt senare i sommar, har tyvärr inget klart besked för tillfället.
Mvh / Inet

Ah har planer på att köpa det inom 3 veckor, Annars får jag köpa det från dustinhome eller från er om ni inte har hunnit o fått in dom

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Tyvärr inget vi kommer att ta in som det ser ut nu.

-

Så länge originalkylaren sitter på kortet när det skickas in och det inte är någon fysisk skada gäller garantin!

Mvh / Inet

Toppen. Thx

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Måste fråga en sak angående er monteringstjänst. Säg att jag bygger ihop ett komplett paket inkl. allt som behövs utom nätaggregat och beställer montering, monterar ni ihop allting annat då? Då jag skaffar det på annat håll, och monterar själv. Anledningen till att jag frågar är att jag nämligen söker en specifik nätdel som ni inte har och som jag inte tror ni kommer/planerar att ta in heller.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag frågade samma sak om grafikkort och dom sa att dom kunde leverera utan.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Jag finner detdär lite lustigt, är det för att vara framtidssäkra eller?
Kanske ska ha en max gräns på 32 eller liknande, känns som att 1tb internminnen är ganska långt bort ;D

Permalänk

Om jag beställer Windows 7-licens med min dator installerar ni det också då med byggnation-grejen eller skickas det med hem? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Måste fråga en sak angående er monteringstjänst. Säg att jag bygger ihop ett komplett paket inkl. allt som behövs utom nätaggregat och beställer montering, monterar ni ihop allting annat då? Då jag skaffar det på annat håll, och monterar själv. Anledningen till att jag frågar är att jag nämligen söker en specifik nätdel som ni inte har och som jag inte tror ni kommer/planerar att ta in heller.

Att koppla in sladdarna är ju typ 70% av arbetet.

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

ser i listan över WD Caviar Green hårddiskar att ni enbart har 64MB EARS varianterna över 640GB. Kommer ni att ta hem någon av 1/1.5/2 TB 32MB EADS varianterna? Enligt senaste jämförande tester så är EADS flera grader svalare, 4dB tystare!, och även avsevärt snabbare.

Mini-ITX chassit Lian Li PC-Q08B har gått från att sedan länge vara markerad som Försenad till nu idag Beställningsvara... Hur lång är leveranstiden om jag skulle beställa?

Permalänk
Medlem

Hur går det egentligen till när ni feltestar produkter som skickats in? Skulle vara rätt intressant att veta faktiskt(tänker främst på processor och grafikkort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flimmer:

Mini-ITX chassit Lian Li PC-Q08B har gått från att sedan länge vara markerad som Försenad till nu idag Beställningsvara... Hur lång är leveranstiden om jag skulle beställa?

Exakt samma med mitt PC-A77F Silver, dock fick jag ett PM från inet om att denna tråd inte är till för sådana frågor och att jag skulle vända mig till info@inet.se i stället. Väntar fortfarande på svar...

EDIT: Mailade order@inet.se idag med samma fråga och detta är svaret jag fick:
Anledningen till att du inte fått något svar ännu är att vi har väntat på besked från leverantören av LianLis chassin.
Tyvärr så har vi fortfarande inte fått några besked, ansvarig för LianLi hos vår leverantör är på semester och de andra säljarna har inga uppgifter om leveranserna.
Lian Li har för tillfället enorma leveransproblem och det finns inga besked om när de får igång sina leveranser igen.
Jag vet inte hur du vill göra med din order, om du vill ta bort den eller avvakta mer. Kan tyvärr bli så att det dröjer ytterligare en månad innan något dyker upp.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flimmer:

Hej Inet,

ser i listan över WD Caviar Green hårddiskar att ni enbart har 64MB EARS varianterna över 640GB. Kommer ni att ta hem någon av 1/1.5/2 TB 32MB EADS varianterna? Enligt senaste jämförande tester så är EADS flera grader svalare, 4dB tystare!, och även avsevärt snabbare.

IOMeter Benchmark | bit-tech.net

Menar typ sådant test? Skillnaden ligger ju i att dom har 4K sektorer inte 512Byte längre men dom typ emulerar 512Byte. Så problemet uppstår ju om man försöker läsa 512byte sektor tex men jag testade 4K precis som SSD också kör så var mina uppe i 1.2Mb/sek. Sedan beror det väl på vad för blockstorlek man formaterar sitt filsystem med också.
Men det är ju vickigt att aligna filsystemet på dom nya EARS diskarna.

Min nya 2Tb jag köpte på INET är grymt snabb annars som lagrigsdisk med stora filer.
Sekventiell läsning ligger på 106Mb/sek i medelvärde (123Mb/sek max) och skrivning ligger på 104Mb/sek i medelvärde (116Mb/sek max).

Har 4st partitoner på min som jag alignat alla förutom första som är på 50Mb i linux med fdisk.

Ända problemet med WD green är dess 8 sekunders head parking. Köpt 3st totalt på inet vill jag minnas och alla kom med 8 sek. Fungerar bra om man inte har nåt OS på dom eller annat som väcker dom med jämna mellanrum, dock bara testat linux men så fort man har ett OS så parkerar huvudena sig flera gånger i minuten vilket riskerar att korta livslägden ordentligt.
Klart finns ju garanti men så kul är det ju inte
WD Support > Downloads > SATA & SAS > WD RE2-GP
wdidle3 programmet. du kanske känner till det?
Använde det och la på en bootbar usb sticka jag gjort. Sedan körde jag wdidle3/r med en disk inkopplad bara och då ser man om headparking är på eller av. För vanliga WD black och liknande är det av. På green bör det vara på default och den bör säga 8 sec.
Man kan ställa upp 300sek på dom nyare eller stänga av det helt.
Vill man öka tiden som gjort för mina 2 som enbart är lagring så skriver man bara wdidle3/s300 för 300 sek då eller 5 minuter innan huvudet parkerar sig.
Vill man stänga av det som i mitt fall där OS:et konstant väcker nya disken och head cycle count flög iväg i rasande fart så skriver man wdidle3/d för att helt stänga av funktionen. Vill man ha på den igen till standard inställningarna är det bara skriva wdidle/s8
WD säger att programet bara fungerar på nämnda diskar i länken och att det flasharar firmwaren men det verkar inte stämma efter vad jag lsät på forum och så klart testat själv. Min load cycle count har slutat öka nu i alla fall så inget onödigt headparking 511 gånger i minuten. Men några garantier finns ju aldrig men jag har som sagt testat på EARS och EACS och någon flash rör det sig knappat om heller utan bara nån modifikation av en parameter. Vet inte varför WD fortsätter göra om detta misstaget med Green serien. Lite löjligt problem och går ju inte att stänga av på nåt annat vis från OS tex.

EARS diskarna verkar trevliga om man orkar pilla lite för att få ut max av dom i prestanda och livslängd eller så kan man ju bara vara lyckligt omedveten eller så köper man sig en samsung disk istället Mitt tips.

Permalänk
Medlem

Hejsan inet!

Jag beställde ett Asus Xonar DX PCI-E x1 ljudkort från er för en vecka sedan, men har märkt att alla spel flimmrar i blått med ljudkortet installerat.
Testade även med nyaste drivrutinen till ljudkortet men det gjorde inte saken bättre direkt.
Plockade ur ljudkortet och flimmret försvann, ska jag göra en felanmälan eller ett återköp? Hur ska jag gå tillväga?

MVH en lättad wasidop

Permalänk
Medlem

Läste precis igenom Inets senaste inlägg. Tycker det är skit bra att ni tar in förfrågor o skickar de vidare till tillverkarna! 2010 Bästa Elektronik butik ??

Skit bra kontakt med kunder. Keep it up!

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Tjenare inet!

Har tänkt en del över att uppgradera grafikkortskylningen på mitt ati 4890 och kommit fram till att inhandla arctic cooling accelero pro, men den har i allmänhet hyfsat kass så kallad vrm-kylning. Problemet är att jag inte har hittat någon passande vrm-kylning till ett bra pris på er sida. Tror att det är en hel del som befinner sig i min situation och undrar därför:

Har ni haft i åtanke att ta in denna kylning?
::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions :::
eller

Ni har ju redan en hel del av zalmans sortiment, när det gäller kylning av grafikkort, men vrm-kylningen, som många ati användare (ingen aning om nvidia) har problem med, verkar ni ha missat. Ifall det är med flit eller inte vet inte jag Thermalright har sin vrm kylning, men inte passande till mitt kort och många andra, och dessutom är prissättningen ca 3 ggr så dyr.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Inet
Skrivet av Sergeant44:

Det är lite lurigt att montera icke kompletta datorer när det gäller garanti och liknande. Vad händer till exempel om vi levererar en dator som fungerar när vi testkör den med vårt testagg, men inte med ditt?

Det mesta går att lösa, men vi ser helst att datorn är komplett vid montering.

Skrivet av muddiz:

http://i549.photobucket.com/albums/ii387/muddisch/framtidsske...

Jag finner detdär lite lustigt, är det för att vara framtidssäkra eller?
Kanske ska ha en max gräns på 32 eller liknande, känns som att 1tb internminnen är ganska långt bort ;D

Tyvärr har vårt filter flippat lite, fixat nu.

Skrivet av livetsgoda:

Om jag beställer Windows 7-licens med min dator installerar ni det också då med byggnation-grejen eller skickas det med hem? :S

Jupps, Windows inklusive drivrutiner installeras. Det enda du behöver göra vid första uppstarten är att fylla i windowsnyckel samt användarnamn.

Skrivet av flimmer:

Hej Inet,

EADS har tyvärr utgått hos leverantören.

Skrivet av dunis90:

Hur går det egentligen till när ni feltestar produkter som skickats in? Skulle vara rätt intressant att veta faktiskt(tänker främst på processor och grafikkort)

När vi får in en produkt utgår vi främst i från felbeskrivningen och försöker återskapa felet i vår testmiljö. När det gäller diskar har exempelvis tillverkarna testprogram, när det gäller grafikkort kan vi testa ihop med spel som kunden har problem med eller liknande etc.

Det skiljer sig från fall till fall.

Skrivet av wasidop:

Hejsan inet!

Jag beställde ett Asus Xonar DX PCI-E x1 ljudkort från er för en vecka sedan, men har märkt att alla spel flimmrar i blått med ljudkortet installerat.
Testade även med nyaste drivrutinen till ljudkortet men det gjorde inte saken bättre direkt.
Plockade ur ljudkortet och flimmret försvann, ska jag göra en felanmälan eller ett återköp? Hur ska jag gå tillväga?

MVH en lättad wasidop

Låter lurigt. Det bästa är att testa kortet i en annan burk för att se om det är defekt eller om det är kompabilitetsproblem.

För att felanmäla är att det bara att gå in på vår hemsida under support eller slå oss en signal på 031-652700.

Skrivet av SebbeLee:

Läste precis igenom Inets senaste inlägg. Tycker det är skit bra att ni tar in förfrågor o skickar de vidare till tillverkarna! 2010 Bästa Elektronik butik ??

Skit bra kontakt med kunder. Keep it up!

Tack!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av loie:

Tjenare inet!

Har tänkt en del över att uppgradera grafikkortskylningen på mitt ati 4890 och kommit fram till att inhandla arctic cooling accelero pro, men den har i allmänhet hyfsat kass så kallad vrm-kylning. Problemet är att jag inte har hittat någon passande vrm-kylning till ett bra pris på er sida. Tror att det är en hel del som befinner sig i min situation och undrar därför:

Har ni haft i åtanke att ta in denna kylning?
eller

Ni har ju redan en hel del av zalmans sortiment, när det gäller kylning av grafikkort, men vrm-kylningen, som många ati användare (ingen aning om nvidia) har problem med, verkar ni ha missat. Ifall det är med flit eller inte vet inte jag Thermalright har sin vrm kylning, men inte passande till mitt kort och många andra, och dessutom är prissättningen ca 3 ggr så dyr.

Vi har valt att främst fokusera på Noctua, Scythe, Corsair och kommer tyvärr inte att ta in ovan VRM-kylning.

Ha en trevlig helg!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Ni frågade tidigare vad jag menade med kombo-erbjudanden och jag förklarade men fick inget svar på om ni ska ta det i åtanke eller inte.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet!

Undrar om ni har fått något nytt datum angående leverans från SteelSeries, ser att ni har flertalet varor som har statusen "försenade" så jag antar att ni får en väldigt stor leverans inom en snar framtid?

Mvh Marcus