Beta keys för Star Craft 2 utgives

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Haha, det blir ju 210 olika möjligheter.

Haha, nej, det blir mycket mer än så. Det finns 36 olika tecken (26 bokstäver + 10 siffror), som kan sättas in på 36 olika ställen, vilket ger 36*36 = 1 296 olika kombinationer :P. Dock så behövde jag "bara" prova ca 200 innan jag hittade rätt =).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eraglor:

Haha, nej, det blir mycket mer än så. Det finns 36 olika tecken (26 bokstäver + 10 siffror), som kan sättas in på 36 olika ställen, vilket ger 36*36 = 1 296 olika kombinationer :P. Dock så behövde jag "bara" prova ca 200 innan jag hittade rätt =).

Haha, väldigt dedikerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eraglor:

Haha, nej, det blir mycket mer än så. Det finns 36 olika tecken (26 bokstäver + 10 siffror), som kan sättas in på 36 olika ställen, vilket ger 36*36 = 1 296 olika kombinationer :P. Dock så behövde jag "bara" prova ca 200 innan jag hittade rätt =).

Du har ju rätt i att det blir bra mycket mer än så.
Då samma tecken kan finnas på flera positioner så blir det inte 36*36 utan 36^36, vilket är galet mycket mer
Samma grej som att 123 om du bara får använda varje siffra 1 gång ger max 6 kombinationer. Men om du får använda dem fritt blir det istället 27 möjliga kombinationer (3*3*3).

Så grattis till nyckeln!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Du har ju rätt i att det blir bra mycket mer än så.
Då samma tecken kan finnas på flera positioner så blir det inte 36*36 utan 36^36, vilket är galet mycket mer
Samma grej som att 123 om du bara får använda varje siffra 1 gång ger max 6 kombinationer. Men om du får använda dem fritt blir det istället 27 möjliga kombinationer (3*3*3).

Så grattis till nyckeln!

Ni har missförstått vad det är jag har gjort :P. Jag är väl medveten om att om du vill gissa hela nyckeln, finns det 36^36 olika kombinationer. I det här fallet hade jag 35/36 av dessa tecken. Allt jag behövde göra var alltså att prova mig fram till det 36:e tecknet. Problemet var att detta tecken kunde vara var som i helst i keyn. Längst fram, mellan två tecken, eller längst bak. Detta ger 36 "hål", där jag kunde stoppa in den. Det blir alltså 36 möjliga tecken per "hål". Därav är antalet kombinationer 36*36 =). Inte ens jag är tillräckligt dedikerad för att ge mig på något där jag måste gissa rätt på en av 36^36 kombinationer ;).

Jag vill även passa på att tacka Gascogne för att han är så vänlig och ger ut nycklar så här :D.

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som vill byta en invite mot en voddler invite?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eraglor:

Ni har missförstått vad det är jag har gjort :P. Jag är väl medveten om att om du vill gissa hela nyckeln, finns det 36^36 olika kombinationer. I det här fallet hade jag 35/36 av dessa tecken. Allt jag behövde göra var alltså att prova mig fram till det 36:e tecknet. Problemet var att detta tecken kunde vara var som i helst i keyn. Längst fram, mellan två tecken, eller längst bak. Detta ger 36 "hål", där jag kunde stoppa in den. Det blir alltså 36 möjliga tecken per "hål". Därav är antalet kombinationer 36*36 =). Inte ens jag är tillräckligt dedikerad för att ge mig på något där jag måste gissa rätt på en av 36^36 kombinationer ;).

Jag vill även passa på att tacka Gascogne för att han är så vänlig och ger ut nycklar så här :D.

Ah, du menar så. Ja då missförstod jag.
Å andra sidan, hade du suttit och knåpat ihop en nyckel av 36^36 så hade jag varit mäkta imponerad

Och även om jag fick min nyckel på annat sät så håller jag med, Gascogne förtjänar ett stort tack! Riktigt grymt av honom att hjälpa till resterande Swecare

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Om någon har en över så skulle jag vara tacksam för en, har en själv, tänkte dock lira lite senare i veckan med några polare och nån som saknar en key.
MVH

Permalänk
Medlem

Vill gärna ha en key också. Skulle vara väldigt tacksam!

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Gaaah, kommer lagomt hem från lumpen när betan stänger, som tur är är den ju förlängd till den 7e. Men alla butiker har slutat ge ut key's vid förhandsbokning Om ngn skulle ha en key över så skulle jag va evigt tacksam!

Permalänk

inte läst hela tråden, men here goes:
då jag inte har några sc2 intresserade vänner, väljer jag att ge ut två stycken keys till min favorit datorcommunity!

men jag ger inte till vem som helst, endast till dom som tänkt betala för spelet (eller redan gjort men inte fått en beta key)
du ska alltså kunna bevisa detta på något sätt.
foto på kvitto, screenshot,
någon starcraft 2 art som visar att du är hängiven fan och självklart kommer köpa det (ingen plagiering!),
eller något annat sätt.
först till kvarn gäller.
håll det ärligt och seriöst!

skicka PM till mig här på SweC

edit 2:
en nyckel har gått till Naess! grattis!
andra och sista nyckeln gick till Anilusion! grattis!

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk

Kontraproduktiv for the win?

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Ingen med en key över?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Nån som har en key?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Har en key över, först till kvarn!

EDIT: VerteX09 gratulerar!

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Beta key mot voddler?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Kan jag få en? Vill verkligen ha en s2 beta key nu,