Permalänk
Medlem

Gaming-dator för runt 20 000

Tjena!

Är relativt grön på allt som har med hårdvara att göra i dagsläget men har försökt att skaffa mig en någorlunda överblick om vad det är som gäller nuförtiden.

Skulle verkligen uppskattas om någon kunde kasta ihop ett riktigt schysst gaming-paket för runt 20 000, inklusive bygge.

De två stora frågorna jag har angående detta är först om främst om man ska köra en i5 eller en i7 när det bara är gaming som gäller på datorn? Vill gärna ett den ska hålla i ett par år ivarjefall.

Det andra är Grafikkort, vad jag har förstått är det GTX480 som är det bästa just nu, dock ser jag många som kastar ihop 2stycken lite sämre och kör SLI för ungefär samma pengar så vad rekommenderas?

Tack på förhand.

/E

Permalänk

Finns många trådar, kolla forumet

Permalänk
Medlem

Vill du använda alla 20k för att pressa fram det bästa eller ~15-16k för något mer prisvärt? Framtidssäker hårdvara existerar knappt.

E: å andra sidan skulle jag ge ena kulan för en sån här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

Vill du använda alla 2k för att pressa fram det bästa eller ~15-16k för något mer prisvärt? Framtidssäker hårdvara existerar knappt.

Skulle inte vara några större problem att lägga 2k till om det gör mycket!

Permalänk
Antielefant

Det är mer värt att köpa en dator för 15k nu och sedan uppgradera för 10k om två-tre år, än att köpa en för 20k idag och hoppas att den håller fyra.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notaeh:

Skulle inte vara några större problem att lägga 2k till om det gör mycket!

20k*

Permalänk
Medlem

Ett paket jag gjort tidigare, ta bort skärmarna är du nere på 19,5 k och då kan du spela ALLT på högsta,
kommer säkert någon och säger "dyrare paket ska ha i7" men för spel spelar det helt enkelt ingen roll 1090T kommer vara dig en lättklockad och trogen tjänare under en inom datorvärlden lång tid framöver.

Visa signatur

Sapere Aude