Klarar denna dator av dagens spel?

Permalänk
Medlem

Klarar denna dator av dagens spel?

Hej alla på Sweclockers.

Jag skulle behöva hjälp med att få veta om
denna data är något bra att ha. Netonnet
säger att den ska klara av dom flesta spelen,
men jag tänkte det är säkrast att jag frågar
här.

LÄNK: HP Elite HPE-312sc Läcker speldator med 1500 GB hårddisk! - Dator - Stationär dator - Desktop

Så, tror ni att den klarar av spel som Modern Warfare 2, GTA IV och andra spel med ungefär
samma grafikkrav?

Mvh, Isak.

Hur är denna då: Acer Aspire M5300 Prestanda-dator med 6-kärnig processor! - Dator - Stationär dator - Desktop

Visa signatur

AMD Phenom II X4 920 2.8 ghz. Asus Crosshair II Formula. Corsair XMS2
4 GB DDR2. XFX Radeon HD 5850 Black Edition. Windows 7 Ultimate.

Permalänk
Avstängd

Nej det där är verkligen en ritkigt dålig dator...

jag ska se om jag kan plocka ihop något då man alltid får något som är bättre då och till ett bättre pris!

Permalänk
Medlem

För mycket ram och för lite grafik för att vara en speldator.

Permalänk
Medlem

Löjligt...
Speciellt datorn som stod i annonsen till höger. "Riktigt kraftfull speldator". Kostade 11.5k. Det var ett 5570 i den datorn :S

Vi får se vad InluZion kommer med förslag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mycket bättre men ändå bättre att bygga själv. Man får t.ex. lätt plats med ett mycket bättre grafikkort än ett 5770 i en budget på 10000.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

2-Kärnig processor och ett dåligt grafikkort för det priset? De lurar ju skjortan av köparna. Mest prestanda för pengarna får du helt klart om du bygger datorn själv men om du inte vill det ta en titt på dessa:

10,000 +++
Inet Taurus Extreme Gamer GTX460 - Inet.se
Komplett.se konfigurerad utan tillbehör

Permalänk
Medlem

VA fan e GTS 230? Finns väl inte ens o köpa löst? Vad e det för skit som HP lägger i sina datorer? Tycker synd om folk som blir lurade att köpa sånt trams. =(

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

känns som att de skrivit för mycket grafikminne på alla korten, gt 230 1,5 gb grafik.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

känns som att de skrivit för mycket grafikminne på alla korten, gt 230 1,5 gb grafik.

De försöker i vilket fall helt klart marknadsföra sina "speldatorer" med mycket grafikminne och ramminne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

De försöker i vilket fall helt klart marknadsföra sina "speldatorer" med mycket grafikminne och ramminne.

Och stora hårddiskar på 5400rpm...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

På denna burken: HP Elite HPE-330sc Kraftfull speldator med 2 GB grafikminne! - Dator - Stationär dator - Desktop

Ett 5570 har knappast 2GB i grafikminne? Försäljningstricks imo.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

På denna burken: HP Elite HPE-330sc Kraftfull speldator med 2 GB grafikminne! - Dator - Stationär dator - Desktop

Specialvariant för att maxa crysis [ironi]

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar!

Men kan någon säga om datorn klarar
av spel som MW2 och GTA IV (spel med samma grafikkrav)
flytande på ca medium grafik?

Notera också att jag inte kan gå över 11.000.
Är ingen rikeman :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

köp inte den burken, sätt ihop en på inet så kommer du få en bättre dator för pengarna,

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Lata fan

Här har ni en jävel:

Fractal Design Define R2, Titanium - Inet.se
800:-
Asrock P55 Deluxe3 - Inet.se
1500:-
Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - Inet.se
880:-
Intel Core i5 760, 2.8GHz - Inet.se
1,9k
Fractal Design Tesla 650W 80+ - Inet.se

2st av dessa grafikkort:
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se
4,4k

Och sist men inte minst denna:
Samsung 22X DL SH-S223C, Svart - Inet.se

Packet sopar mattan med datorn du tänkt köpa flera gånger om
Vi snackar om över nvidia 480 nivå på prestandan på grafikkorten och en riktigt bra cpu. Vill du överklocka i framtiden, så är det bara att inhandla en kylare till cpun. Men det finns en downside Jag har inte räknat med windows. Men är du student, bli medlem på pellesoft, skriv några inlägg och få 4 gratis windows 7 licenser.

Obs! Glöm inte gratis frakt:
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Edit: löjligt, hur kunde jag glömma hårddisk?
500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ - Inet.se
dock 10700:- i slutpris.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Skrivet av isak_f@:

Okej, tack för svar!

Men kan någon säga om datorn klarar
av spel som MW2 och GTA IV (spel med samma grafikkrav)
flytande på ca medium grafik?

Den kan säkert spela både MW2 och GTA IV, men troligen med lägsta inställningar (tror inte den klarar medium, speciellt på GTA).

Det finns säkert 5570 med 2GB, fast inte att köpa löst. Enda anledningen är att sätta de i "märkesdatorer" och skriva ut "2GB!!! grafikminne" i reklamen för att sälja mer.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

På low kanske den orkar driva dom spelen, snälla för din egen skull tänk bort märkesdatorer, du blir 10 tusen fattigare för en dålig dator när du kan få en rätt bra istället! Vill du inte plocka ihop själv så länkade dom andra inets färdigplockade dator

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Sorgligt haha... Du (eller någon vänlig själ) kan sätta ihop en dator för 8-9k som utan problem maxar MW2 och GTA.

Permalänk
Medlem

Okej, så jag glömmer denna dator helt då.

Funderade på "Taurus" datan från inet som nån länkade, är
den nåt att ha. Och klarar den av det som jag skrev förr?

Hur är denna: Acer Aspire M5300 Prestanda-dator med 6-kärnig processor! - Dator - Stationär dator - Desktop ?

Jag kommer inte bygga en dator, så ni vet..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Nja finns faktiskt 5570 med 2Gb onbord, men fortfarande försäljningstrick då det låter bra med 2Gb, men vad hjälper det på ett så relativt svagt kort att det är mycket minne på det, det är fortfarande ett dåligt spelkort.

Sedan GT230 är ju ett uselt spelkort, sämre än 5570, och där anger dom minnesmängden inklusive det minne grafikkortet kan låna från datorns RAM och låna från RAM vill man verkligen inte ett grafikkort gör i spel m.m, vanligt RAM är på tok för långsamt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av isak_f@:

Hej alla på Sweclockers.

Jag skulle behöva hjälp med att få veta om
denna data är något bra att ha. Netonnet
säger att den ska klara av dom flesta spelen,
men jag tänkte det är säkrast att jag frågar
här.

LÄNK: HP Elite HPE-312sc Läcker speldator med 1500 GB hårddisk! - Dator - Stationär dator - Desktop

Så, tror ni att den klarar av spel som Modern Warfare 2, GTA IV och andra spel med ungefär
samma grafikkrav?

Mvh, Isak.

ja men vad tror du Isak självklart säger Netonnet att det är en bra dator osv ! dom vill ju sälja sina varor, men det är inte alls värt pengarna ! för dom pengarna kan du få en 100 ggr bättre dator om man plockar ihop själv på inet

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Be inet bygga ihop den då. ( 795kr)
Har dock inte tid att fixa ihop ett paket, tyvärr. (:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak_f@:

Inte bygga, ok hmm. Här får du en ny som inet bygger

Antec Three Hundred - Inet.se
500:-

1900:-

400:-

Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM - Inet.se
1000:-

Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se

2200:-

Då bygger inet och installerar allt och ger 1 år extra garanti, har jag för mig. Den dagen du tycker att nvidia 460 slöar ner dig, så är det bara att inhandla ett till. I och för sig presterar den riktigt bra som den är. Du bygger inget, inet gör det Problemet löst.

Edit: glömde dvd -_- -.- O_o. Ska alltid vara något...

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak_f@:

Hur är denna: Acer Aspire M5300 Prestanda-dator med 6-kärnig processor! - Dator - Stationär dator - Desktop ?

Här kommer alternativ nr 2, där hela datorn är färdig när den anländer hos dig. Dessvärre hamnar dn på 11130:-
Det går att da ned på priset med 400 genom att ändra moderkortet till detta:
Asus M4N75TDAMD - Inet.se

Här är det:

Den kommer klara i princip allt på high. Datorerna du har kollat på hittils kommer kara loweroch med lite tur medium. Men denna klarar high i full hd på i princip alla spel som finns i marknaden just nu. Datorn är allså inte illa, inte illa alls. Sorry 4 dubbelpost.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av loie:

Inte bygga, ok hmm. Här får du en ny som inet bygger

Antec Three Hundred - Inet.se
500:-

1900:-

400:-

Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM - Inet.se
1000:-

Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se

2200:-

Då bygger inet och installerar allt och ger 1 år extra garanti, har jag för mig. Den dagen du tycker att nvidia 460 slöar ner dig, så är det bara att inhandla ett till. I och för sig presterar den riktigt bra som den är. Du bygger inget, inet gör det Problemet löst.

Edit: glömde dvd -_- -.- O_o. Ska alltid vara något...

Skulle verkligen inte ta asrock moderkortet då jag har pillat på flera ex. och de var fan urusla :/

kolla in Gigabyte ga-p55a-ud3 istället

Permalänk
Medlem

detta är väl den tredje tråden du gör för att veta om du ska köpa en skit dator för 10papp...
jhar redan gjort en build till dej i första tråden som är det bästa du kan för för samma pris!
(ja, den maxar dagens spel)

med möjligheten att slänga in ett till grafikkort i framtiden, fläkt för dina örons skull.
och som sagt, inet fixar allt åt dej.

Permalänk
Medlem

Blir en Taurus Experienced Gamer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ta paketet som loie rekomendera om du kan läga till 1 k eller den andra med 1 gtx 460, mycket bättre än 5770. du kastar bort pengar på att köpa taurusen. jag prövade att sätta ihop taurusen själv och antingen missade jag nått men det hamnade runt 7-8 k.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell