Vilken League deltar du i?

Permalänk
Medlem

Jag blev placerad i Silver efter placement-matcherna. Sen blev jag promote:ad till Gold... då tänkte jag "OK, här hör jag nog hemma".

Hann bara köra en 7-8 matcher i Gold innan jag blev promote:ad till Platinum. Så fort jag kom dit torskade jag 6 matcher i rad och tänkte "Hmm, här hör jag definitivt INTE hemma", men jag fortsatte där... Nu har jag arbetat mig upp till 13:e plats i Platinum.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Platinum 2v2, 3v3, vinner 9 av 10 games och toppar i båda så lär väl bli diamond efter lite mer lirande. Orkar faktiskt inte ge mig in på 1v1 då jag tröttnade på det under bw tiden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hamnade i gold, har bara kört 2 matcher i den och vunnit båda

Permalänk
Medlem

Efter de 5 uttagningsmatcherna hamnade jag i platinum. Men jag har en känsla av att jag blir petad härifrån rätt snart.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Hamnade i bronze men jag känner att jag borde ha hamnat i silver eller högre.

Permalänk

Guld nu, får se hur det blir när jag spelar några rundor till. Spelar mest 2v2 med polare men kanske skulle satsa på att klättra till platinum i 1v1.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem

Blev precis uppgraderad från guld till platinum. Detta ska bli spännande :).

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Ligger 5a i en brons serie. 10-10 wins loss. 4 losses var ifrån placement. Ligger i Silver i 2 vs 2 efter 3 vinster och 2 förluster.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Mötte själv 2 riktigt bra spelare under mina placement matcher och lyckades därmed bara vinna 3 av 5 vilket placeade mig i Gold league... efter 3-4 matcher där blev jag dock framflyttad till Platinum leage där jag faktiskt fick ta en del stryk... Men efter de senaste 2 dagarna tror jag att jag har vunnit 9 matcher i rad eller nå sånt och ligger nu på trygg 1:a plats i min division och hoppas på att avancera till Diamond snart

Permalänk
Antielefant

EU eller US? Skaffade en av båda pga skiftarbete.

EU är mest play for fun, skuttar upp till Silver rätt fort när jag spelar, men sen droppar jag till Bronze igen för att jag inte hinner spela mer. Bronze/Silver tycker jag faktiskt är de roligare ligorna, speciellt om man vill experimentera med olika build orders utan att få arslet serverat på silverfat

US däremot håller jag mig till team play, 2v2 och 3v3, och (om inte minnet sviker) ligger jag i platina på 2v2 (6-1) och kommer antagligen att kvala till guld i 3v3 (3-1 än så länge).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

hur J*a många matcher ska man lira innan man blir diamond? i 2v2 leder jag med flera hundra poäng i platinum men blir aldrig diamond =(

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Sgart:

kör fortfarande träningsmatcherna. Tror jag har någonstans runt 40 matcher kvar. Kanske 35.

vet väl att du kan skippa dom hoppas jag? träningsmatcher är löjligt dåliga då de inte spelas i full speed

p.s ligger på en stadigt rank 1 på min gold league och har nu bestämt att sluta köra oseriöst med mina lek taktiker så ska försöka dra upp mig till platinum snart

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av swift89:

hur J*a många matcher ska man lira innan man blir diamond? i 2v2 leder jag med flera hundra poäng i platinum men blir aldrig diamond =(

helskumt.

jag blev aldrig bättre än rank 11 i gold innan jag blev plat, och i plat blev jag aldrig bättre
än ~20 innan dom nu kastade in mig i diamond. Jag tror du måste slå några från den högre
ligan innan du flyttas upp.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Rank 8 i guld med 48 vinster och 40 förluster

Permalänk

Rank spelar ingen som helst roll i starcraft 2 utom möjligen i diamond. Promotion är lite skumt också, oftast när man blir promotad så blir man det vid förlust, t.ex. tror jag det var TLO (kan ha varit någon annan också) som fastnade i platinum för att han var obesegrad. Det går inte ens att jämföra rank mellan olika guld-leagues, då poängen kan skilja väldigt mycket mellan de båda.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Kan förklara dethär med promotions/demotions:

Om man t.ex. skulle hamna i guld efter placement, så får man möta guldspelare. Vinner man alldeles för mycket så matchar battle.net en mot platinumspelare. Om man då lyckas få 50% winratio mot platinumspelare (minst 5vinster/5förluster eller något sånt) så blir man uppflyttad. Så om man ligger etta i sin division tar inte battle.net hänsyn till utan det är om du vinner minst 50% av matcherna mot divisionen över.

Det är därför TLO och Painuser och andra pros inte kommer upp i diamond eftersom de aldrig når en 50%-ratio mot diamondspelare (utan snarare 100%), battle.net väntar på att de ska få 5vinster och 5 förluster (gissning) tills de blir promotade. Om de bara får 5 vinster så händer inget, inte heller om de får 10 vinster utan de måste få några förluster också för att det ska räknas.

Och nej man kan inte hamna i diamond efter placement, högsta är platinum. Och det är inte så att 5vinster=platinum, 4vinster=guld osv utan det handlar om vilka motståndare man möter i placement (möter man 5 platinum och vinner så blir det platinum, men möter man 5 bronze och vinner så blir det bronze eller silver).

Finns någon artikel (eller flera) om detta, är bara o söka på google så hittar man lite

Permalänk
Medlem

platinum. men jag tror att jag passar rätt bra där. dock har jag tappat lite då jag max hinner 1 spel om dagen

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Inaktiv

Jag körde min första 1/50 practice igår, 2vs2, gick förvånandsvärt bra (vinst). Mötte Terran och Protoss. Jag och min medspelare bestod av två Protoss och med 4 void rays körde jag över båda två aningen för lätt. Ända Terran-spelaren han få upp var två vikings som föll fortare än dom kom upp ur byggnaden.

Om någon känner för att slakta en nybörjare, adda mig på Segas:555

Permalänk
Medlem

Bara en fråga, i varje league får det väl plats 100 personer? 1vs1 alltså. Och om det är typ 6 ligor blir det ju 600 spelare. Det måste väl vara mer? Eller finns det flera guld ligor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

Bara en fråga, i varje league får det väl plats 100 personer? 1vs1 alltså. Och om det är typ 6 ligor blir det ju 600 spelare. Det måste väl vara mer? Eller finns det flera guld ligor?

Självklart finns det flera ligor i alla olika divisioner.

Permalänk
Medlem

Sitter som 2:a i min gold division. Har vunnit de senaste 7 matcherna 4 gold, 2 plat och en silver. Låt mig gå upp till platinum nu nån gång blizz

edit: Där satt den kom upp i plat och lyckades under första matchen ta en diamondspelare som körde en 9pool(dream on sucker ). Är antagligen den enda spelaren över silver som inte använder konrollgrupper.
Och för er som är lite åt det konspirationsaktiga hållet så gick jag upp till plat med en vinst så det är inte bara vid förlust som man går vidare.

Permalänk
Medlem

Platinum i 1v1, vilket jag spelar mest. Får ändå möta massa guldlirare, why?

Permalänk
Medlem

Lite förvånande blev jag placerad i guld, låg i brons och copper i betan. Dock kan jag ju såklart bara fått möta ännu sämre dudes i mina placement matches.

Men ca. 13 matcher senare är jag fortfarande i guld och ligger ungefär på 50/50 om man ser till win/loss ratio.
Har blivit lite förvånad över en del motståndare jag mött i gold men det har väl kanske inte jämnat ut sig helt ännu? Jag kör på! YEAH!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jimnils:

Lite förvånande blev jag placerad i guld, låg i brons och copper i betan. Dock kan jag ju såklart bara fått möta ännu sämre dudes i mina placement matches.

Men ca. 13 matcher senare är jag fortfarande i guld och ligger ungefär på 50/50 om man ser till win/loss ratio.
Har blivit lite förvånad över en del motståndare jag mött i gold men det har väl kanske inte jämnat ut sig helt ännu? Jag kör på! YEAH!

copper finns inte längre och dom har lagt till diamond över platinum. så gold är nu den nya silver, ändå en liga över. rock on!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

gick precis upp till guld. Skönt efter att ha fått spendera rätt många games i silver! Nu får man se hur det tar sig i guld sen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

rank 30 diamond, 4v4 solo queue hamna där efter mina 5 placement matches 6 vunna 1 torsk

Permalänk
Medlem

1v1 - Gold
2v2 - Diamond
3v3 - Diamond
4v4 - Diamond

Kör typ inte 1v1, är ganska trist

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Plats 5 i diamond league 1v1.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Gammal tråd? över 1 år gammal, masters finns inte, nästan så att copper borde vara med i omröstningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Gammal tråd? över 1 år gammal, masters finns inte, nästan så att copper borde vara med i omröstningen?

Och glöm då inte att ta bort Diamond!