Bärbar 2.5tums Sata i en Desktop??

Permalänk
Avstängd

Bärbar 2.5tums Sata i en Desktop??

Hej
Jag undrar om jag kan koppla in en 160gb sata 2.5tums disk i min Desktop?
Jag antar att det ska gå men jag vill fråga först eftersom disken inte är min och vill verkligen inte att nåt händer med den.

Varför jag vill koppla in den i min burk är för jag måste försöka rädda det som finns på den efter att operativsystemet har helt lagt av.Det går inte att komma in i windows på något vis,Inte ens i felsäkert läge

Jag vill försöka flytta över bilder och sådant som kan räddas innan jag formaterar om skiten

jag var osäker på om det är samma standarder på en disk till en bärbar,Så jag inte förstör den :/

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Hedersmedlem

Det går utmärkt. Bara att koppla in och köra.

Permalänk
Medlem

2,5"-diskar är för strömsnåla, tysta och smidiga för att funka i en klumpig stor dator.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

2,5"-diskar är för strömsnåla, tysta och smidiga för att funka i en klumpig stor dator.

Ursäkta men... va? :S
Vad menar du nu?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd

Tack ska ni ha!Då ska jag försöka rädda vad som räddas kan

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Ursäkta men... va? :S
Vad menar du nu?

Dåligt placerad humor då den endast bidrar med negativ effekt till de som söker svar i denna tråd. En 2.5" disk drar mindre Ström, är tystare och mindre. Det skiljer inget annat jämfört med en 3.5" disk om man bortser från prestanda men det beror på modell av disk. Det personen ifråga menar är att dessa fördelar skulle göra att en klumpig dator inte kan köra detta då den är "klumpig" detta är dock ironiskt lagt och nedgörande mot trådskaparen så ignorera det bara

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Dåligt placerad humor då den endast bidrar med negativ effekt till de som söker svar i denna tråd. En 2.5" disk drar mindre Ström, är tystare och mindre. Det skiljer inget annat jämfört med en 3.5" disk om man bortser från prestanda men det beror på modell av disk. Det personen ifråga menar är att dessa fördelar skulle göra att en klumpig dator inte kan köra detta då den är "klumpig" detta är dock ironiskt lagt och nedgörande mot trådskaparen så ignorera det bara

Fint att du förklarar
Tyvärr var den biten om nedgörande felaktig.
Jag menar inte att trådskaparen skulle sett dessa härliga fördelar som kompatibilitetshinder.
Jag vet också att jag utifall att trådskaparen inte förstod ironi, inte skulle hjälpt denne med mitt uttalande - men nu är jag ganska säker på att min poäng gick fram till berörda parter.
Hade det istället gällt en ATA/IDE-2,5"-disk så hade mitt svar varit annorlunda och inte haft plats för ironi.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N