Permalänk

Hjälp, Busshastighet ändra hur

Nu behöver jag hjälp, har ett pII dual mk p6lx2-a elitgrupp.
Nu har jag köpt 2 st 350 pII:or men dom går i 100mz och mkbussen går i 66mz vilket innebär att dom bara går i 233mz hur tusan ska jag göra för att fixa det vill ha dem i 350mz.
tacksam för all hjälp jag kan få, obs byglingar på mk för prollehastigheten, från 3,5* till 5,0* . Har senaste bios och chip drivisar inlagt, chipet är 440LX.:(

Edit: Hallå alla, är det för svårt eller varför får jag inga svar, efter vad jag förstått finns det massor av folk som har dualcpu system här, ingen som har en susning vad man ska göra????????

Visa signatur

Kan inget men är villig att lära

Permalänk

Varför är det en svart prick på kuvertet som vissar svaren?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

LX stödjer bara 66MHz officiellt, ibland 75Mhz o 83.. du kan tyvärr inte köra 350 :/

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk

Om man byter bios då, hittade en sajt i england som säjer att man kan byta bios, påverkar det bussahstigheten.dom säljer tydligen nya chip med modifierat bios på.

Visa signatur