Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Det du skriver stämmer, vet inte varför TS krånglar... Färgen blockerar ju värmen från att lämna kylflänsen såvida den inte har samma värmeledningsförmåga som flänsen och då "bildar" en större fläns, och komponenterna alstrar ju inte mindre värme pga en färgad kylfläns....

Jag tror att om nu temperaturen har sjunkit så var det något fel med flänsen innan lackningen, den kanske var felmonterad i fabrik så att den hade dålig kontaktyta, eller så hade de smetat på för mycket/lite kylpasta vid tillverkning.
Annars bytte kanske TS kylpasta när han lackade flänsen? isf påverkar ju både mängden och sorten temperaturen.

Annars snyggt bygge, vill du ha 5p så får du sleeva kablarna TS. 4p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SayZk:

Jag tror att om nu temperaturen har sjunkit så var det något fel med flänsen innan lackningen, den kanske var felmonterad i fabrik så att den hade dålig kontaktyta, eller så hade de smetat på för mycket/lite kylpasta vid tillverkning.
Annars bytte kanske TS kylpasta när han lackade flänsen? isf påverkar ju både mängden och sorten temperaturen.

Annars snyggt bygge, vill du ha 5p så får du sleeva kablarna TS. 4p

Förlåt, men kan du peka ut var någonstans jag skrivit det du citerar? Hittar det inte helt enkelt. Har sökt i denna tråd och den andra som behandlar detta. Är det ett kondensat? Uppge det gärna då.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag tror att om nu temperaturen har sjunkit så var det något fel med flänsen innan lackningen, den kanske var felmonterad i fabrik så att den hade dålig kontaktyta, eller så hade de smetat på för mycket/lite kylpasta vid tillverkning.
Annars bytte kanske TS kylpasta när han lackade flänsen? isf påverkar ju både mängden och sorten temperaturen.

Annars snyggt bygge, vill du ha 5p så får du sleeva kablarna TS. 4p

Vet ej vad som sänkt tempen. Troligtvis så blev den senare monteringen mycket bättre än förra...
Fabriksfel låter inte så troligt, men allt kan ju hända
Men sleeve är jag lite tveksam till. Då jag tror att jag ska sälja datan inom 1-2 veckor och hålla mig på min bärbara, tills detta dyra intresse försvinner ;D
Tack annars.

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se en helhetsbild med båda grafikkorten i! Väntar med mitt betyg tills dess

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Skulle gärna vilja se en helhetsbild med båda grafikkorten i! Väntar med mitt betyg tills dess

Nu är 2 bilder fixade.
Hoppas du tycker dom är väl "visande"

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk

Varför har du två crossfire-bryggor?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Varför har du två crossfire-bryggor?

Delvis för att jag tycker de ser bättre ut me två ist för en
Sen så gör väl den andra bryggan ingen skillnad va?

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Skrivet av Limpuz:

Delvis för att jag tycker de ser bättre ut me två ist för en
Sen så gör väl den andra bryggan ingen skillnad va?

Jag har för mig att jag sett någonstans att dubbla bryggor ger sämre resultat.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpuz:

Nu är 2 bilder fixade.
Hoppas du tycker dom är väl "visande"

Grymt snyggt måste sätta 5p! Funderar på att köpa 2st 5770 och köra crossfire jag med. Är det värt det eller?
Hur mycket poäng ger dem i vantage och windows?

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Vet vad du ska göra med bryggorna. LACKA! Fint för övrigt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Grymt snyggt måste sätta 5p! Funderar på att köpa 2st 5770 och köra crossfire jag med. Är det värt det eller?
Hur mycket poäng ger dem i vantage och windows?

Tack
Vantage poäng ser du i min signatur. Windows poäng kommer jag inte ihåg, tror de va 7,5 eller ngt...
Om det är värt eller inte beror ju lite på olika grejer som följande:
*Kommer det en ny serie snart?
*Har jag pengar för denna "lite onödiga" coola grej?
*Hur presterar korten, och i olika setups me 2/3 way CF/SLI?
*Finns det något bättre val som är lite mer "framtidssäkert"
*Och klarar mitt moderkort av Crossfire/SLI och gärna i bra hastigheter (dvs gärna inte x16 + x1...)

Om du kollat dom punkterna och fortfarande tycker det är det mest prisvärda av alla olika grafikkort. Så Go for it!

Men när det just gäller dig som är sugen på 5770 CF så tycker jag du ska satsa på ett 5870 istället. Som presterar ungefär lika + - 20%
Så om du nu har ett 5870, o vill ha ÄNNU mer fps, så kan du ju försöka vinna på lotto o köpa ett till 5870
Eller om du vill köra me Nvidias motsvarighet GTX470...

Kolla bara upp så ditt moderkort klarar av CF/SLI (dvs dubbla eller mer kort med ATI/Nvidia)

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Jag har för mig att jag sett någonstans att dubbla bryggor ger sämre resultat.

Jahaja. Får väl kolla upp dedär mer exakt så jag vet vad man ska köra med.
Jag har letat lite men faktiskt inte hittat ngt bra svar... Får väl lägga upp en tråd här på Swec

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Vet vad du ska göra med bryggorna. LACKA! Fint för övrigt ^^

Tack
Ja, som du säger så jag tror jag ska kika in på Mekonomen igen efter en liten välkänd burk. (Har köpt över 30 sprayburkar där då jag lackerade om moppe och några andra grejer, så jag är typ en stamkund, haha)

Men de känns dock lite ovärt eftersom att en hel burk kostar rättså mycket, o jag kommer bara använda ca 10% av den till bryggorna... Och att jag säljer datorn, så den hundralappen kommer jag ju inte precis få igen...
Får se vad som händer.

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpuz:

Tack
Vantage poäng ser du i min signatur. Windows poäng kommer jag inte ihåg, tror de va 7,5 eller ngt...
Om det är värt eller inte beror ju lite på olika grejer som följande:
*Kommer det en ny serie snart?
*Har jag pengar för denna "lite onödiga" coola grej?
*Hur presterar korten, och i olika setups me 2/3 way CF/SLI?
*Finns det något bättre val som är lite mer "framtidssäkert"
*Och klarar mitt moderkort av Crossfire/SLI och gärna i bra hastigheter (dvs gärna inte x16 + x1...)

Om du kollat dom punkterna och fortfarande tycker det är det mest prisvärda av alla olika grafikkort. Så Go for it!

Men när det just gäller dig som är sugen på 5770 CF så tycker jag du ska satsa på ett 5870 istället. Som presterar ungefär lika + - 20%
Så om du nu har ett 5870, o vill ha ÄNNU mer fps, så kan du ju försöka vinna på lotto o köpa ett till 5870
Eller om du vill köra me Nvidias motsvarighet GTX470...

Kolla bara upp så ditt moderkort klarar av CF/SLI (dvs dubbla eller mer kort med ATI/Nvidia)

Jag har gått lite fram och tillbaka där då 5770 är ett mycket billigt kort men presterar sådär. Men jag funderar även på att köpa en H70 och minneskylare mm. och börja klocka lite Men jag kanske gör som du säger, köper ett bra grafikkort och väntar med det andra..
Annars hade jag tänkt och köpa grafikkort, H70 och minneskylare. Sen köpa ett till 5770
Fast jag måste ha nytt mobo då också så det kanske inte är värt det

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

haha, redan tröttnat på datorn?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Jag har gått lite fram och tillbaka där då 5770 är ett mycket billigt kort men presterar sådär. Men jag funderar även på att köpa en H70 och minneskylare mm. och börja klocka lite Men jag kanske gör som du säger, köper ett bra grafikkort och väntar med det andra..
Annars hade jag tänkt och köpa grafikkort, H70 och minneskylare. Sen köpa ett till 5770
Fast jag måste ha nytt mobo då också så det kanske inte är värt det

Nja, om du behöver ett nytt mobo så kan du nog faktiskt inte räkna med att 2 5770 är värt.
men ser nu att du redan har ett GTX 460. Då tycker jag du skaffar ett till!
Men vad har du för mobo? Stödjer det SLI? Isf kirra ett till 460... Överklockning kan ske senare... För det gör inte alls lika mycket som ett till grafikkort.
Om ditt mobo inte har stöd för sli / CF så tycker jag att du ska ta dig en liten titt på en i5 uppgradering.
För då har du vipps en bra mkt bättre prolle och (beroende på moderkort) stöd för CF/SLI. och då skaffar ett till GXT460? Det låter som det mest klokaste valet.

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpuz:

Nja, om du behöver ett nytt mobo så kan du nog faktiskt inte räkna med att 2 5770 är värt.
men ser nu att du redan har ett GTX 460. Då tycker jag du skaffar ett till!
Men vad har du för mobo? Stödjer det SLI? Isf kirra ett till 460... Överklockning kan ske senare... För det gör inte alls lika mycket som ett till grafikkort.
Om ditt mobo inte har stöd för sli / CF så tycker jag att du ska ta dig en liten titt på en i5 uppgradering.
För då har du vipps en bra mkt bättre prolle och (beroende på moderkort) stöd för CF/SLI. och då skaffar ett till GXT460? Det låter som det mest klokaste valet.

Aa men jag sålde mitt GTX460 till en polare Va väl inge fel med det men kände att jag inte utnyttjade det. Men blir mer spelande i höst/vinter så då behöver jag ett nytt. Blir väldigt sugen på ett 470 när jag kollar lite reviews Mitt moderkort är inte det bästa precis.... Ja jag ska göra en uppgradering framöver men har lite viktigare saker först, graffe, H70 mm

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

haha, redan tröttnat på datorn?

Nja litegrann. Visst de e fett kul att lira alla nya grafikspel på högsta. Men behöver pengar typ NU.
O alla spel jag har testat funkar riktigt bra på min bärbara dator, fast de då inte är på högsta inställningarna, har insett att det inte är värt alla dom tusenlapparna bara för att få lite mer detaljer i ett spel
Sen e ja sjukt trött på att släpa me en stor jävla burk på varje lan xD Mycket smidigare me en bärbar ju

Så har ju intresset svalnat av lite, och de kommer ju troligtvis inte tillbaka i samma "extreme" form, så om jag ska sälja datorn om låt säga ett år, får jag ju inte ens hälften av vad jag borde få idag...
Så jag "passar på" så att säga

EDIT: Du råkar kanske inte vilja köpa min dator eller? (a)

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Aa men jag sålde mitt GTX460 till en polare Va väl inge fel med det men kände att jag inte utnyttjade det. Men blir mer spelande i höst/vinter så då behöver jag ett nytt. Blir väldigt sugen på ett 470 när jag kollar lite reviews Mitt moderkort är inte det bästa precis.... Ja jag ska göra en uppgradering framöver men har lite viktigare saker först, graffe, H70 mm

Aha, jag förstår. Då borde du nog satsa på ett hyffsat grafikkort nu, sedan när du känner för mer, så får du köpa nytt mobo, prolle, minnen, nätagg och ett till grafikkort.

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpuz:

Aha, jag förstår. Då borde du nog satsa på ett hyffsat grafikkort nu, sedan när du känner för mer, så får du köpa nytt mobo, prolle, minnen, nätagg och ett till grafikkort.

Aa. Blir GTX470 nu, om en månad eller så en H70 och minneskylare(För den e så snygg:D). Sen mobo, prolle och minnen. Men jag tror jag klarar CoD på högsta iaf med ett 470! xD

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Skrivet av Limpuz:

Jahaja. Får väl kolla upp dedär mer exakt så jag vet vad man ska köra med.
Jag har letat lite men faktiskt inte hittat ngt bra svar... Får väl lägga upp en tråd här på Swec

Kör ett test på 3dmark.
Jag blev lite rädd när jag såg att vissa hade dubbla cf-bryggor medans mitt 5770 endast har en anslutning så sökte jag på google, och vissa fick sämre, medans vissa inte hade någon skillnad.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator