NZXT Sentry 2 i ett Fractal Design R3

Permalänk
Medlem

NZXT Sentry 2 i ett Fractal Design R3

Halloj,

Tänkte införskaffa mig ett vitt FD R3, då mitt svarta R2 inte riktigt passar med resterande vita datortillbehör. Vill dock ha en fläktkontroll. Jag vet dock att det finns en viss problematik med dessa då man vanligen behöver montera dem en bit in i chassit för att rattarna inte ska ta i dörren. Detta är något jag verkligen vill slippa, då det låter oerhört fult (även om det inte syns när dörren är stängd).

Jag hittade då NZXT Sentry 2 på maxfps och tycker att den ser riktigt trevlig ut. Den har fått bra recensioner på prisjakt också.
Tänkte höra om det är någon här som använder denna kontroll, hur den funkar för er, hur touchskärmen funkar, och vilka fläktar som ni använder i så fall?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Halloj,

Tänkte införskaffa mig ett vitt FD R3, då mitt svarta R2 inte riktigt passar med resterande vita datortillbehör. Vill dock ha en fläktkontroll. Jag vet dock att det finns en viss problematik med dessa då man vanligen behöver montera dem en bit in i chassit för att rattarna inte ska ta i dörren. Detta är något jag verkligen vill slippa, då det låter oerhört fult (även om det inte syns när dörren är stängd).

Jag hittade då NZXT Sentry 2 på maxfps och tycker att den ser riktigt trevlig ut. Den har fått bra recensioner på prisjakt också.
Tänkte höra om det är någon här som använder denna kontroll, hur den funkar för er, hur touchskärmen funkar, och vilka fläktar som ni använder i så fall?

"Råkade" beställa denna efter många bra recensioner. Inte hunnit få den men hittade på det officiella forumet så har man dokumenterat hårvarufel. Kontrollern gör att fläktarna får ett konstigt oljud, som (om jag har fattat det rätt) beror på ojämn spänning. Finns inget att göra åt det tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Todilo:

"Råkade" beställa denna efter många bra recensioner. Inte hunnit få den men hittade på det officiella forumet så har man dokumenterat hårvarufel. Kontrollern gör att fläktarna får ett konstigt oljud, som (om jag har fattat det rätt) beror på ojämn spänning. Finns inget att göra åt det tyvärr.

Aj fan, det visste jag inte :/ Undrar om detta förekommer på alla, för jag har inte läst om det någonstans i alla fall. Återkom gärna när du testat om du också får så.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Aj fan, det visste jag inte :/ Undrar om detta förekommer på alla, för jag har inte läst om det någonstans i alla fall. Återkom gärna när du testat om du också får så.

Läste detta på deras officiella forum. Verkar inte vara med ALLA fläktar, de har en lista över icke fungerande fläktar:

Sentry 2 Fan List (Strange Noise)

Har inte bestämt mig om jag ens skall packa upp den, men antar att det kan man ju lika gärna göra. Funkar den inte så är det ju FEL på den så då kan man skicka tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Har den till R2 och yes den är riktigt härlig. Ingen tvekan imo om dina fläktar är supportade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

Har den till R2 och yes den är riktigt härlig. Ingen tvekan imo om dina fläktar är supportade.

Kanon. Kommer beställa en sådan när lönen dyker in på kontot.

Visa signatur

Permalänk

Fick precis hem min Sentry 2 och mina Enermax Cluster!
Ska döda datorn å installera allt!
Resultat kommer i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-konstruktioner/944196-projektfunderingar/

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Någon som provat med Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm och vet om dom också låter eller om dom funkar med den?

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |