Sweclockers Augusti-turnering

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10314861']Mikael Berglund, hur har det gått med programmeringen inför nästa månad?
Om du känner att du inte hinner klart (vill nog börja med signups inom 1 v) så kan jag skriva en standalone-app tillsvidare.

Någon annan som känner att dom kan få det klart inom ~1v?

hade nog kunnat slänga ihop nåt, har inget ftp konto som jag vet säkert jag kan använda bara.. men kör ett pm här på forumet om du vill diskutera..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Det är hur lugnt som helst Men jag ställer in mig mentalt på måndag alternativt tisdag så länge

Okej va bra

Men nu råka det bli så att jag blev sjukskriven nyss så jag kommer att va ledig imorgon också. Dessvärre så är jag sjukskriven pga ögonskada så jag vet inte riktigt hur synen kommer att påverka mitt spelande.. Det är inget allvarligt men jag ser lite suddigt pga salvan jag måste använda. Gör ett nytt inlägg imorgon så vi får vi se hur det går.

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10314861']Mikael Berglund, hur har det gått med programmeringen inför nästa månad?
Om du känner att du inte hinner klart (vill nog börja med signups inom 1 v) så kan jag skriva en standalone-app tillsvidare.

Någon annan som känner att dom kan få det klart inom ~1v?

Tjo! Jag har typ fastnat i ett Ghost in the Shell maraton som jag precis lyckades avsluta.

Som det är nu så funkar sidan för att anmäla sig så det kan vi använda den till utan problem! Och rapportering av matcher, uppladdning av replays funkar men jag tänkte göra om så att det krävs att man loggar in för att rapportera matcher men det är minimalt med jobb så det kan jag fixa ikväll.

Arbetet med att föra in folk i grupper och att bestämma vilka som går vidare m.m. har jag inte gjort någonting på och kommer tyvärr inte hinna nu heller. Jag skickar ett pm med användare/lösen till databasen och ftp så att du kan komma åt allt i alla fall.

De som känner för det kan ju hoppa in på flamingfox.se och rota runt lite för att se ifall det är någonting jag missat. (Obs, kommer börja koda på siten igen ikväll så ifall ni får roliga felmeddelanden så är det bara att vänta ett tag och se om de försvinner, och alla användare/anmälningar etc som registreras nu kommer tas bort innan vi kör igång).

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av Pergius:

hade nog kunnat slänga ihop nåt, har inget ftp konto som jag vet säkert jag kan använda bara.. men kör ett pm här på forumet om du vill diskutera..

Huh? Är det inte bättre att du använder dig av det jag börjat med? Dessutom får du leka runt på min ftp/databas bäst du vill.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Huh? Är det inte bättre att du använder dig av det jag börjat med? Dessutom får du leka runt på min ftp/databas bäst du vill.

jaså trodde inte de var så fritt?.. men då skapar jag en egen undersida där då kanske?..

kan du skicka lösen o det på pm igen så jag har de sparat.. har ingen historik på konversation i msn..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk

Om Ziode läser detta så säg en tid när du kan spela så får jag se ifall jag kan då! Och som vanligt är det bara att pm:a eller adda på bnet för att vara observers.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Grupp: Åttondelsfinal
Spelare1: skirmisheR
Spelare2: Vertex
Resultat: 2-0 skirmisheR
Länk/Länkar till Replays:
skirmisheR v Vertex 1 SC2Replay
skirmisheR v Vertex 2 SC2Replay

Permalänk
Hedersmedlem

.

Kvalsystemet för nästa månads tävling

Ok nu tänkte jag förklara hur kvalet kommer gå till inför nästa månads tävling.

Eftersom det är så många som är intresserade av att vara med, kommer det först
att vara ett kvalspel där alla spelar ett antal matcher var, mot motståndare av varierande
svårighetsgrad. Varje vinst ger en viss poäng, och top 32 går vidare till gruppspelet.

Eftersom det förmodligen blir flera på samma poäng efter kvalet så får de som ligger på
gränsen och på samma poäng spela en eller flera utslagsomgångar, eller så lottar vi bland
de som ligger på samma poäng.

Observera att de som tog sig till semi/final månaden innan slipper kvala
(dom måste dock anmäla sig som vilken annan spelare som helst I TID )

Val av motståndare i kvalmatcher
Eftersom vi måste klara av ett godtyckligt antal spelare och alla skall ha ungefär samma
svårighetsgrad att ta sig vidare till gruppspelet, (dvs en person ska inte spela alla sina
kvalmatcher mot endast diamond-spelare) har jag behövt hitta på ett system som klarar detta.

Det jag kom fram till var att jag först sorterar in alla anmälda i 5 grupper (B,S,G,P,D) baserat
på bnet-liga. Sedan börjar jag med att placera ut alla D-spelare med jämna mellanrum på
en cirkel (typ ). Efter det placeras P ut på samma sätt, sedan G, sedan S, sedan B.

Efter det spelar varje spelar mot de två framför och de två bakom i cirkeln.

Om allt detta verkar förvirrande så är det lugnt, för spelarna kommer bara få en lista
"du ska spela matcher mot A, B, C, D".

Implementation

Jag har skrivit exempelkod (i Java) som de berörda kan använda för att implementera systemet på
en websida. Exempelkoden och output från denna finns nedan.

(netbeans-projekt: http://yoda.reservoirselite.com/sc2kval.zip)

package sc2kval; import java.util.ArrayList; /** * * @author jkjolhed */ public class Main { public static void main(String[] args) throws Exception { // MÅSTE VARA JÄMN SIFFRA final int kvalmatcherPerSpelare = 4; final Spelare[] anmälda = { new Spelare("aYoda1", Rank.gold), new Spelare("bYoda2", Rank.gold), new Spelare("cBosse3", Rank.diamond), new Spelare("dYoda7", Rank.gold), new Spelare("eBosse1", Rank.diamond), new Spelare("fBosse2", Rank.diamond), new Spelare("gpelle1", Rank.platinum), new Spelare("hpelle2", Rank.platinum), new Spelare("iYoda6", Rank.gold), new Spelare("jBosse4", Rank.diamond), new Spelare("k123n", Rank.bronze), new Spelare("z<k123n", Rank.bronze), new Spelare("asdk123n", Rank.bronze), new Spelare("lArnold1", Rank.gold), new Spelare("mFreddy1", Rank.silver), new Spelare("nYoda3", Rank.gold), new Spelare("oYoda4", Rank.gold), new Spelare("pYoda5", Rank.gold), new Spelare("qFreddy2", Rank.silver), new Spelare("rFreddy3", Rank.silver), new Spelare("sArnold3", Rank.gold), new Spelare("tArnold2", Rank.gold), new Spelare("1Freddy5", Rank.silver), new Spelare("3Freddy4", Rank.silver), new Spelare("4pelle3", Rank.platinum), new Spelare("5pelle4", Rank.platinum) }; // Blanda final Spelare[] allaSpelare = blanda(anmälda); // Sortera spelare i 5 fack final Spelare[] bSpelare = getPlayers(allaSpelare, Rank.bronze), sSpelare = getPlayers(allaSpelare, Rank.silver), gSpelare = getPlayers(allaSpelare, Rank.gold), pSpelare = getPlayers(allaSpelare, Rank.platinum), dSpelare = getPlayers(allaSpelare, Rank.diamond); // Lista alla spelare System.out.println("\nAnmälda spelare:"); printSpelare(anmälda); System.out.println("\nBlandade spelare:"); printSpelare(allaSpelare); // lista sorterade spelare System.out.println("\nSorterade Bronze:"); printSpelare(bSpelare); System.out.println("\nSorterade Silver:"); printSpelare(sSpelare); System.out.println("\nSorterade Gold:"); printSpelare(gSpelare); System.out.println("\nSorterade Platinum:"); printSpelare(pSpelare); System.out.println("\nSorterade Diamond:"); printSpelare(dSpelare); // Placera i kvalcirkeln final Spelare[] kvalCirkel = new Spelare[allaSpelare.length]; place(dSpelare, kvalCirkel); place(pSpelare, kvalCirkel); place(gSpelare, kvalCirkel); place(sSpelare, kvalCirkel); place(bSpelare, kvalCirkel); // Skriv ut kvalcirkeln System.out.println("\nKvalcirkel:"); printSpelare(kvalCirkel); // Räkna ut vilka matcher som skall spelas final int mth = kvalmatcherPerSpelare / 2; final Match[] matcher = new Match[mth * kvalCirkel.length]; for (int i = 0, cur = 0; i < kvalCirkel.length; i++) { for (int trgOffs = 1; trgOffs <= mth; trgOffs++) { int trg = i + trgOffs; if (trg >= kvalCirkel.length) { trg -= kvalCirkel.length; } matcher[cur++] = new Match(kvalCirkel[i], kvalCirkel[trg]); } } // Skriv ut matcherna System.out.println("\nKvalmatcher att spela:"); for (final Match m : matcher) { System.out.println(m); } // Visa de matcher som spelare "1Freddy5" ska spela final Match[] minaMatcher = getMatchesFor("1Freddy5", matcher); System.out.println("\nKvalmatcher att spela för '1Freddy5':"); for (final Match m : minaMatcher) { System.out.println(m); } } /** * Placerar denna kategori spelre med så jämna mellanrum som möjligt i kvalcirkeln * @param spelare: utbud spelare * @param kvalCirkel: tom eller delvis fylld kvalcirkel (endast lediga platser kan tas) */ private final static void place(final Spelare[] spelareAttPlacera, final Spelare[] kvalCirkel) throws Exception { if (spelareAttPlacera.length == 0) { return; } // Se till att det finns plats int plats = 0; for (final Spelare s : kvalCirkel) { if (s == null) { plats++; } } if (plats < spelareAttPlacera.length) { throw new Exception("Kvalcirkeln feldimensionerad"); } // Hitta optimal spacing int optSpacing = kvalCirkel.length / spelareAttPlacera.length; int trg = 0; for (int i = 0; i < spelareAttPlacera.length; i++) { while (trg >= kvalCirkel.length || kvalCirkel[trg] != null) { trg++; if (trg >= kvalCirkel.length) { trg = 0; } } kvalCirkel[trg] = spelareAttPlacera[i]; trg += optSpacing; } } private final static Spelare[] getPlayers(final Spelare[] allaSpelare, final Rank r) { final ArrayList<Spelare> spelare = new ArrayList<Spelare>(); for (final Spelare s : allaSpelare) { if (s.rank == r) { spelare.add(s); } } return spelare.toArray(new Spelare[spelare.size()]); } private final static void printSpelare(final Spelare[] allaSpelare) { for (final Spelare s : allaSpelare) { System.out.println(s); } } private static Spelare[] blanda(final Spelare[] spelareIn) { final Spelare[] spelare = spelareIn.clone(); for (int i = 0; i < spelare.length; i++) { final int r = (int) (Math.random() * (i + 1)); final Spelare t = spelare[r]; spelare[r] = spelare[i]; spelare[i] = t; } return spelare; } private final static Match[] getMatchesFor(final String bnetID, final Match[] allGames) { final ArrayList<Match> myGames = new ArrayList<Match>(); for (final Match g : allGames) { if (g.spelare1.namn.equals(bnetID) || g.spelare2.namn.equals(bnetID)) { myGames.add(g); } } return myGames.toArray(new Match[myGames.size()]); } }

package sc2kval; /** * * @author jkjolhed */ public class Match { public final Spelare spelare1, spelare2; public Match(final Spelare spelare1, final Spelare spelare2) { this.spelare1 = spelare1; this.spelare2 = spelare2; } @Override public final String toString() { return "Match : [" + spelare1 + "] VS [" + spelare2 + "]"; } }

package sc2kval; /** * * @author jkjolhed */ public class Rank { final String out; private Rank() { this(""); } private Rank(final String n) { out = n; } public static final Rank bronze = new Rank("bronze"), silver = new Rank("silver"), gold = new Rank("gold"), platinum = new Rank("platinum"), diamond = new Rank("diamond"); @Override public final String toString() { return out; } }

package sc2kval; /** * * @author jkjolhed */ public class Spelare { public final String namn; public final Rank rank; public Spelare(final String namn, final Rank rank) { this.namn = namn; this.rank = rank; } @Override public final String toString() { return "Spelare: " + namn + " , rank: " + rank; } }

Vid körning printas

Anmälda spelare: Spelare: aYoda1 , rank: gold Spelare: bYoda2 , rank: gold Spelare: cBosse3 , rank: diamond Spelare: dYoda7 , rank: gold Spelare: eBosse1 , rank: diamond Spelare: fBosse2 , rank: diamond Spelare: gpelle1 , rank: platinum Spelare: hpelle2 , rank: platinum Spelare: iYoda6 , rank: gold Spelare: jBosse4 , rank: diamond Spelare: k123n , rank: bronze Spelare: z<k123n , rank: bronze Spelare: asdk123n , rank: bronze Spelare: lArnold1 , rank: gold Spelare: mFreddy1 , rank: silver Spelare: nYoda3 , rank: gold Spelare: oYoda4 , rank: gold Spelare: pYoda5 , rank: gold Spelare: qFreddy2 , rank: silver Spelare: rFreddy3 , rank: silver Spelare: sArnold3 , rank: gold Spelare: tArnold2 , rank: gold Spelare: 1Freddy5 , rank: silver Spelare: 3Freddy4 , rank: silver Spelare: 4pelle3 , rank: platinum Spelare: 5pelle4 , rank: platinum Blandade spelare: Spelare: mFreddy1 , rank: silver Spelare: k123n , rank: bronze Spelare: gpelle1 , rank: platinum Spelare: lArnold1 , rank: gold Spelare: tArnold2 , rank: gold Spelare: aYoda1 , rank: gold Spelare: asdk123n , rank: bronze Spelare: rFreddy3 , rank: silver Spelare: eBosse1 , rank: diamond Spelare: 5pelle4 , rank: platinum Spelare: pYoda5 , rank: gold Spelare: fBosse2 , rank: diamond Spelare: cBosse3 , rank: diamond Spelare: iYoda6 , rank: gold Spelare: sArnold3 , rank: gold Spelare: dYoda7 , rank: gold Spelare: 1Freddy5 , rank: silver Spelare: oYoda4 , rank: gold Spelare: qFreddy2 , rank: silver Spelare: hpelle2 , rank: platinum Spelare: nYoda3 , rank: gold Spelare: bYoda2 , rank: gold Spelare: 3Freddy4 , rank: silver Spelare: z<k123n , rank: bronze Spelare: 4pelle3 , rank: platinum Spelare: jBosse4 , rank: diamond Sorterade Bronze: Spelare: k123n , rank: bronze Spelare: asdk123n , rank: bronze Spelare: z<k123n , rank: bronze Sorterade Silver: Spelare: mFreddy1 , rank: silver Spelare: rFreddy3 , rank: silver Spelare: 1Freddy5 , rank: silver Spelare: qFreddy2 , rank: silver Spelare: 3Freddy4 , rank: silver Sorterade Gold: Spelare: lArnold1 , rank: gold Spelare: tArnold2 , rank: gold Spelare: aYoda1 , rank: gold Spelare: pYoda5 , rank: gold Spelare: iYoda6 , rank: gold Spelare: sArnold3 , rank: gold Spelare: dYoda7 , rank: gold Spelare: oYoda4 , rank: gold Spelare: nYoda3 , rank: gold Spelare: bYoda2 , rank: gold Sorterade Platinum: Spelare: gpelle1 , rank: platinum Spelare: 5pelle4 , rank: platinum Spelare: hpelle2 , rank: platinum Spelare: 4pelle3 , rank: platinum Sorterade Diamond: Spelare: eBosse1 , rank: diamond Spelare: fBosse2 , rank: diamond Spelare: cBosse3 , rank: diamond Spelare: jBosse4 , rank: diamond Kvalcirkel: Spelare: eBosse1 , rank: diamond Spelare: gpelle1 , rank: platinum Spelare: lArnold1 , rank: gold Spelare: bYoda2 , rank: gold Spelare: tArnold2 , rank: gold Spelare: mFreddy1 , rank: silver Spelare: fBosse2 , rank: diamond Spelare: 5pelle4 , rank: platinum Spelare: aYoda1 , rank: gold Spelare: 3Freddy4 , rank: silver Spelare: pYoda5 , rank: gold Spelare: rFreddy3 , rank: silver Spelare: cBosse3 , rank: diamond Spelare: hpelle2 , rank: platinum Spelare: iYoda6 , rank: gold Spelare: k123n , rank: bronze Spelare: sArnold3 , rank: gold Spelare: 1Freddy5 , rank: silver Spelare: jBosse4 , rank: diamond Spelare: 4pelle3 , rank: platinum Spelare: dYoda7 , rank: gold Spelare: z<k123n , rank: bronze Spelare: oYoda4 , rank: gold Spelare: qFreddy2 , rank: silver Spelare: nYoda3 , rank: gold Spelare: asdk123n , rank: bronze Kvalmatcher att spela: Match : [Spelare: eBosse1 , rank: diamond] VS [Spelare: gpelle1 , rank: platinum] Match : [Spelare: eBosse1 , rank: diamond] VS [Spelare: lArnold1 , rank: gold] Match : [Spelare: gpelle1 , rank: platinum] VS [Spelare: lArnold1 , rank: gold] Match : [Spelare: gpelle1 , rank: platinum] VS [Spelare: bYoda2 , rank: gold] Match : [Spelare: lArnold1 , rank: gold] VS [Spelare: bYoda2 , rank: gold] Match : [Spelare: lArnold1 , rank: gold] VS [Spelare: tArnold2 , rank: gold] Match : [Spelare: bYoda2 , rank: gold] VS [Spelare: tArnold2 , rank: gold] Match : [Spelare: bYoda2 , rank: gold] VS [Spelare: mFreddy1 , rank: silver] Match : [Spelare: tArnold2 , rank: gold] VS [Spelare: mFreddy1 , rank: silver] Match : [Spelare: tArnold2 , rank: gold] VS [Spelare: fBosse2 , rank: diamond] Match : [Spelare: mFreddy1 , rank: silver] VS [Spelare: fBosse2 , rank: diamond] Match : [Spelare: mFreddy1 , rank: silver] VS [Spelare: 5pelle4 , rank: platinum] Match : [Spelare: fBosse2 , rank: diamond] VS [Spelare: 5pelle4 , rank: platinum] Match : [Spelare: fBosse2 , rank: diamond] VS [Spelare: aYoda1 , rank: gold] Match : [Spelare: 5pelle4 , rank: platinum] VS [Spelare: aYoda1 , rank: gold] Match : [Spelare: 5pelle4 , rank: platinum] VS [Spelare: 3Freddy4 , rank: silver] Match : [Spelare: aYoda1 , rank: gold] VS [Spelare: 3Freddy4 , rank: silver] Match : [Spelare: aYoda1 , rank: gold] VS [Spelare: pYoda5 , rank: gold] Match : [Spelare: 3Freddy4 , rank: silver] VS [Spelare: pYoda5 , rank: gold] Match : [Spelare: 3Freddy4 , rank: silver] VS [Spelare: rFreddy3 , rank: silver] Match : [Spelare: pYoda5 , rank: gold] VS [Spelare: rFreddy3 , rank: silver] Match : [Spelare: pYoda5 , rank: gold] VS [Spelare: cBosse3 , rank: diamond] Match : [Spelare: rFreddy3 , rank: silver] VS [Spelare: cBosse3 , rank: diamond] Match : [Spelare: rFreddy3 , rank: silver] VS [Spelare: hpelle2 , rank: platinum] Match : [Spelare: cBosse3 , rank: diamond] VS [Spelare: hpelle2 , rank: platinum] Match : [Spelare: cBosse3 , rank: diamond] VS [Spelare: iYoda6 , rank: gold] Match : [Spelare: hpelle2 , rank: platinum] VS [Spelare: iYoda6 , rank: gold] Match : [Spelare: hpelle2 , rank: platinum] VS [Spelare: k123n , rank: bronze] Match : [Spelare: iYoda6 , rank: gold] VS [Spelare: k123n , rank: bronze] Match : [Spelare: iYoda6 , rank: gold] VS [Spelare: sArnold3 , rank: gold] Match : [Spelare: k123n , rank: bronze] VS [Spelare: sArnold3 , rank: gold] Match : [Spelare: k123n , rank: bronze] VS [Spelare: 1Freddy5 , rank: silver] Match : [Spelare: sArnold3 , rank: gold] VS [Spelare: 1Freddy5 , rank: silver] Match : [Spelare: sArnold3 , rank: gold] VS [Spelare: jBosse4 , rank: diamond] Match : [Spelare: 1Freddy5 , rank: silver] VS [Spelare: jBosse4 , rank: diamond] Match : [Spelare: 1Freddy5 , rank: silver] VS [Spelare: 4pelle3 , rank: platinum] Match : [Spelare: jBosse4 , rank: diamond] VS [Spelare: 4pelle3 , rank: platinum] Match : [Spelare: jBosse4 , rank: diamond] VS [Spelare: dYoda7 , rank: gold] Match : [Spelare: 4pelle3 , rank: platinum] VS [Spelare: dYoda7 , rank: gold] Match : [Spelare: 4pelle3 , rank: platinum] VS [Spelare: z<k123n , rank: bronze] Match : [Spelare: dYoda7 , rank: gold] VS [Spelare: z<k123n , rank: bronze] Match : [Spelare: dYoda7 , rank: gold] VS [Spelare: oYoda4 , rank: gold] Match : [Spelare: z<k123n , rank: bronze] VS [Spelare: oYoda4 , rank: gold] Match : [Spelare: z<k123n , rank: bronze] VS [Spelare: qFreddy2 , rank: silver] Match : [Spelare: oYoda4 , rank: gold] VS [Spelare: qFreddy2 , rank: silver] Match : [Spelare: oYoda4 , rank: gold] VS [Spelare: nYoda3 , rank: gold] Match : [Spelare: qFreddy2 , rank: silver] VS [Spelare: nYoda3 , rank: gold] Match : [Spelare: qFreddy2 , rank: silver] VS [Spelare: asdk123n , rank: bronze] Match : [Spelare: nYoda3 , rank: gold] VS [Spelare: asdk123n , rank: bronze] Match : [Spelare: nYoda3 , rank: gold] VS [Spelare: eBosse1 , rank: diamond] Match : [Spelare: asdk123n , rank: bronze] VS [Spelare: eBosse1 , rank: diamond] Match : [Spelare: asdk123n , rank: bronze] VS [Spelare: gpelle1 , rank: platinum] Kvalmatcher att spela för '1Freddy5': Match : [Spelare: k123n , rank: bronze] VS [Spelare: 1Freddy5 , rank: silver] Match : [Spelare: sArnold3 , rank: gold] VS [Spelare: 1Freddy5 , rank: silver] Match : [Spelare: 1Freddy5 , rank: silver] VS [Spelare: jBosse4 , rank: diamond] Match : [Spelare: 1Freddy5 , rank: silver] VS [Spelare: 4pelle3 , rank: platinum]

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

serious business dehär asså

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m1n1h0p:

serious business dehär asså

Lite jobbigt att forumet skriver ut allt under [*code]. Normalt brukar det bli en scrollbar.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10318066'].

Kvalsystemet för nästa månads tävling

Grymt snyggt arbete.

Jag har ingen större koll på java men min tanke var att vi kan använda ditt program rakt av med enda skillnaden att indatat inte redan ligger i en array utan hämtas från databasen och att resultatet också sparas så. Antingen så får du lära dig anropa databasen ( eller så får jag lära mig java eller om möjligtvis Pergius kan båda redan.

Får kasta upp en ny tabell i databasen bara som vi kan spara vem som ska möta vilka men det är inte större bekymmer dock så kommer jag inte hinna göra någonting på siten tills på tisdag. Men eftersom anmälningsdelen av siten funkar som det ska (tror jag) så borde det inte vara några problem att kunna ta emot anmälningar inom några dagar.

EDIT: Fan, mitt budgetwebbhotell stöder visst inte externa anslutningar till databasen. Vilket innebär att en java app inte kan ansluta och hämta informationen. Då finns lösningen att låta java ansluta till en url där infon finns och sedan skicka upp svaret det till samma sidan med hjälp av POST. Kanske inte en sån vacker lösning men det skulle funka. Frågan är bara om det är mindre jobb att göra så än att konvertera allt till php.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10318066'].

Kvalsystemet för nästa månads tävling

Du var duktig som fick ihop det där på tio minuter..

Men jag har bilden klar och som mikael säger så kan ni nog inte använda java-appar på det hotellet även om det hade varit de smidigaste eftersom Gurra redan skramlat ihop den nödvändiga koden. Jag har tid att sitta lite med detta ikväll och på tisdag. Så de borde vara klart och ordnat i php senast onsda morgon. (om inte min ringrostighet har kickat in ordentligt, eller frugan tycker Ikea är viktigare än att koda turnering.. )

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pergius:

Du var duktig som fick ihop det där på tio minuter..

Men jag har bilden klar och som mikael säger så kan ni nog inte använda java-appar på det hotellet även om det hade varit de smidigaste eftersom Gurra redan skramlat ihop den nödvändiga koden. Jag har tid att sitta lite med detta ikväll och på tisdag. Så de borde vara klart och ordnat i php senast onsda morgon. (om inte min ringrostighet har kickat in ordentligt, eller frugan tycker Ikea är viktigare än att koda turnering.. )

Kan vi lägga databasen någon annan stans? T.ex. kan jag nog hosta den på min server,
bara ni säger till mig vad som skall installeras

Om vi använder Google Web Tools och konverterar allt till Javascript, skulle det fungera då?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Ska köra mina matcher mot Marshmallow när som helst, sitter och väntar och hoppas på att han ska komma onlinebara. Finns det någon domare som ska vara med? Skulle också behöva att någon fixade banorna åt oss.

Permalänk

8 dels
Spelare 1: Marshmallow
Spelare 2: SnowmaN
Vinnare : Marshmallow 2-0
Replays ligger på yoda.reservoirselite.com ftp:n och heter:
G1_Marshmallow_v_SnowmaN_Metalopolis.SC2Replay
G2_Marshmallow_v_SnowmaN_Scrap_station.SC2Replay

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Hedersmedlem

Bara som en påminnelse, ni som ska spela kvartsfinal behöver inte vänta på att alla 8dels-finaler är färdigspelade.
Om båda spelare är redo för kvartsfinal kan ni spela den på en gång.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Entusiast

@skirmisheR, sägs om kl 20.00 imorgonkväll(måndag) för våran kvarts final eller ska vi vänta tills sista dagen? Båda fungerar för mig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10318650']Kan vi lägga databasen någon annan stans? T.ex. kan jag nog hosta den på min server,
bara ni säger till mig vad som skall installeras

Om vi använder Google Web Tools och konverterar allt till Javascript, skulle det fungera då?

Ja självklart kan databasen ligga på din server. Det som krävs då är att; installera en sql server (enklast är nog mysql) och skapa en användare med tillgång till att lägga upp/editera tabeller. Sen fixa forward på rätt portar på routern (tror default är port 3306, sen ska brandväggar etc fixas förstås). Men då krävs det att du eller någon annan med javakunskap listar ut hur du gör om din kod för att snacka med databasen. Borde inte vara alltför svårt visserligen.

Google Web Tools java->javascripts konverterare har jag aldrig lekt med men det skulle nog vara fullt möjligt och kanske den enklaste lösningen. Det kanske kan vara kul att testa. Jag kan kolla in det på tisdag när jag har tid att leka lite igen.

Alternativet är om pergius hinner göra en php version eller komma på någon annan lösning.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Ja självklart kan databasen ligga på din server. Det som krävs då är att; installera en sql server (enklast är nog mysql) och skapa en användare med tillgång till att lägga upp/editera tabeller. Sen fixa forward på rätt portar på routern (tror default är port 3306, sen ska brandväggar etc fixas förstås). Men då krävs det att du eller någon annan med javakunskap listar ut hur du gör om din kod för att snacka med databasen. Borde inte vara alltför svårt visserligen.

Google Web Tools java->javascripts konverterare har jag aldrig lekt med men det skulle nog vara fullt möjligt och kanske den enklaste lösningen. Det kanske kan vara kul att testa. Jag kan kolla in det på tisdag när jag har tid att leka lite igen.

Alternativet är om pergius hinner göra en php version eller komma på någon annan lösning.

Vi får se om jag får fram något, men bra att ni verkar titta på fler alternativ.. alltid bra med en lösning som funkar..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

@skirmisheR, sägs om kl 20.00 imorgonkväll(måndag) för våran kvarts final eller ska vi vänta tills sista dagen? Båda fungerar för mig.

Vi kan köra 20.00 imorgon (måndag), låter jättebra.

Permalänk
Avstängd

Grupp: Åttondelsfinal
Spelare1: Yoda
Spelare2: DrStoopid
Resultat: 2-0 Yoda
Länk/Länkar till Replays:
Game1: Replayers.com - Starcraft 2 Replays, sc2 replays, news, articles
Game2: Replayers.com - Starcraft 2 Replays, sc2 replays, news, articles

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som hört något från:
BananapowR, LuCCe, Ziode och ZeroRepent?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

jag som är bananapowR och har flyttat under helgen för att börja studera så har inte haft tillgång till en dator med spelet förrens idag så planerat in åttondelen idag eller imorgon med Lucce, han sade att han kunde dessa kvällar med. kan bli lite tight!

Visa signatur

intel 980X @ 4,4 GHz | 2x MSI 480gtx | 6 gb CL 7 Corsair Dominator | Gigabyte X58-UD7 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mustafamuaf:

jag som är bananapowR och har flyttat under helgen för att börja studera så har inte haft tillgång till en dator med spelet förrens idag så planerat in åttondelen idag eller imorgon med Lucce, han sade att han kunde dessa kvällar med. kan bli lite tight!

nejdå det blir nog bra. Då är det bara Ziode och zeroRepent som vi inte hört från!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Jag kan spela mot Ziode imorrn. Har inte kunnat vara så mycket online på bnet då jag haft fullt upp med arbete.

(har inte hört nåt från Ziode dock)

EDIT: kommer inte att hinna med det ikväll tyvärr, så imorrn kan jag och restrerande av veckan!

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zerorepent:

Jag kan spela mot Ziode imorrn. Har inte kunnat vara så mycket online på bnet då jag haft fullt upp med arbete.

(har inte hört nåt från Ziode dock)

EDIT: kommer inte att hinna med det ikväll tyvärr, så imorrn kan jag och restrerande av veckan!

I och med att både 8del- och kvartsfinalerna helst ska hinnas med senast onsdag (för att vi ska kunna bli klara innan augusti är slut) så ser det lite tajt ut för er två.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Entusiast

om ziode och zero gör sin 8del på tisdag å sen så gör zero sin kvarts på onsdag så äre väl lugnt, vart har ziode tagit vägen dock? skulle va tråkigt å ha w/o i slutspelen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Okej va bra

Men nu råka det bli så att jag blev sjukskriven nyss så jag kommer att va ledig imorgon också. Dessvärre så är jag sjukskriven pga ögonskada så jag vet inte riktigt hur synen kommer att påverka mitt spelande.. Det är inget allvarligt men jag ser lite suddigt pga salvan jag måste använda. Gör ett nytt inlägg imorgon så vi får vi se hur det går.

Jag är inne på battlenet nu och längtar och väntar. Eftersom du inte har skrivit ett annat inlägg sen det jag svarar på så vet jag inte om jag kommer sitta hela kvällen, men ska försöka vara så anträffbar som möjligt. Jag har addat dig till friends iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Jag är inne på battlenet nu och längtar och väntar. Eftersom du inte har skrivit ett annat inlägg sen det jag svarar på så vet jag inte om jag kommer sitta hela kvällen, men ska försöka vara så anträffbar som möjligt. Jag har addat dig till friends iaf.

Jag e själv inne nu, vet inte heller hur länge jag kommer va online men imorgon kommer jag åtminstone försöka va online hela dan/kvällen om vi inte lyckats tajma in nån match ikväll

Permalänk
Entusiast

jag förlorade båda mina, 0-2 mot skirmisher. så går det när man inte övat tillräckligt, ska se till å lira mycket mer inför nästa månad... lycka till i resten av turneringen gubbar :/

Game 1
Game 2

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II