Köp av Android lur, några frågor!?

Permalänk
Medlem

Köp av Android lur, några frågor!?

Hej!

Sitter och tittar på Androidlurar på Prisjakt. Då dyker givetvis en massa frågor upp.

Vilken verision av Android ska man satsa på? 1.5, 1.6, 2.1?
Kan man uppgradera till en högre verision? Framtida?

Finns det någon bra Ebokläsare?

Vilken telefon tycker ni att man ska satsa på?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Prisklass? De nyare Android-versionerna är att föredra.

Permalänk
Medlem

"Så billigt som möjligt!" Funderat en del på Acer beTouch E400 med Android 2.1 för runt 2000 kr. Dock så saknar den svenska menyer och har bara resistiv skärm.

Man kan alltså inte uppgradera operativsystemet efterhand som det kommer nya versioner?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

2.1 eller 2.2 (bara Desire och Nexus som säljs med 2.2 tror jag).
Tillverkarna är lite olika med uppdateringar, och det skiljer mellan modellerna oxå.
Hade jag varit du hade jag avvaktat tills det kommit lite fler modeller som säljs med 2.2, det är först där android börjar bli riktigt moget.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tänker likadant, det är inte så bråttom med ny telefon, väntar jag lite till så sjunker kanske priserna även på de kapacitiva skärmarna.

Tack för svar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

spica är ett självklart val om du vill ha en billig andriod lur... rootade min nu för någon timme sen så har även multi-touch nu och snart kommer även 3d drivrutiner samt fullt fungerande version av 2.2

men även orginal så är den helt underbar ända negativa med den skulle vara att den inte har multi-touch men det fixar man lätt på ca 15min

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag sitter faktiskt och funderar på just Spican, har läst ett antal recensioner under eftermiddagen. Låst till Tele2 så kan man få den för 1999 kr exkl frakt på The Phone House. Den har dock fått lite kritik för att inte riktigt kunna hantera Android v 2.1, hur upplever du att den är efter uppdateringen?

Edit: Nu har jag varit och köpt telefonen (Samsung I5700 Galaxy Spica), men inte öppnat kartongen, jag kan fortfarande lämna tillbaka den om det skulle framkomma något alarmerande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Jag sitter faktiskt och funderar på just Spican, har läst ett antal recensioner under eftermiddagen. Låst till Tele2 så kan man få den för 1999 kr exkl frakt på The Phone House. Den har dock fått lite kritik för att inte riktigt kunna hantera Android v 2.1, hur upplever du att den är efter uppdateringen?

Edit: Nu har jag varit och köpt telefonen (Samsung I5700 Galaxy Spica), men inte öppnat kartongen, jag kan fortfarande lämna tillbaka den om det skulle framkomma något alarmerande.

Äh, spican är rätt bra.
Min levererades med 2.1. Köpte den från Phone House. Skulle tro att det är likadant med din.
Phonehouse-spicorna är för övrigt olåsta. Har aldrig hört om någon som fått en låst.

Aldiko är en ok ebokläsare med samma stuk som ibooks, som läser .epub-filer. Du kan omvandla andra ebokfiler / t ex .lit) du har till .epub med programmet calibre. Calibre är något av det minst användarvänliga jag har använt, men det brukar funka till slut.

Permalänk
Medlem

Nu har jag öppnat kartongen och telefonen ligger på laddning. Positivt var att man fick en extra baksida så att man kan byta färg på telefonen när man känner för det.

Negativt var att den saknade handledsrem och en väska att förvara den i (något jag förväntat mig..). Sen hade jag förväntat mig att den skulle anslutas med och laddas med en standard mini-A-kabel, men upptäckte att den laddas med en micro-B-kabel, vilket är trist eftersom jag vill minimera antalet lösa sladdar på skrivbordet.

Läste också i tråden om låsen, men är det alldeles säkert? Vem köper i så fall de vanliga Spica för 3199? Det verkade vara samma kartong, kontantkortet tog han från en hög under kassan

Visa signatur

Permalänk

Huawei kanske, en arbetskamrat köpte en 8210(tror jag det va) för 999:- å han ä helnöjd.........ska själv skaffa en android snart men väntar lite då det kommer ett gäng nya i höst/vinter

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

Desire med 2.2 <3 inget snack!

Visa signatur

Stationär: Intel i5 3570k | Asus GTX 660Ti | Corsair vengence 1866Mhz 16 gb | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 850w HX MDPC-X mod | 120 gb OCZ Vortex | 250 gb samsung | 1 tb samsung F3 | 750 gb samsung | WD 500 gb | Windows 7 Ultimate x64
Laptop: Macbook Pro Retina 13" (late 2013)

Permalänk
Medlem

Nu har jag redan köpt en Samsung Spica. Var faktiskt lite inne på Huawei men då 8230 med allt som jag önskade, dock var Spican lite billigare och Samsung känns på något sätt lite säkrare...

Desire är för dyr tycker jag!

Edit: Nu sitter jag och testar mig fram på telefonen.. Blir inte riktigt klok på pekskärmen tycker att det är hemskt svårt att pricka rätt på de minimala tangenterna, alla små knappar är jobbiga till omöjliga att trycka på. Speciellt kryss för att stänga rutor..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Nu har jag redan köpt en Samsung Spica. Var faktiskt lite inne på Huawei men då 8230 med allt som jag önskade, dock var Spican lite billigare och Samsung känns på något sätt lite säkrare...

Desire är för dyr tycker jag!

Edit: Nu sitter jag och testar mig fram på telefonen.. Blir inte riktigt klok på pekskärmen tycker att det är hemskt svårt att pricka rätt på de minimala tangenterna, alla små knappar är jobbiga till omöjliga att trycka på. Speciellt kryss för att stänga rutor..

Jo, den är i minsta laget, men man blir bättre på det med tiden. Själv gillar jag scandinavian keyboards iphone-layout. Sedan hjälper det om man flippar den i landskapsläge.