Achievments och porträtt syns ej.

Permalänk
Medlem

Achievments och porträtt syns ej.

Har sedan ett par dagar tillbaka haft en otroligt irriterande bugg...

Mina achievments och porträtt syns inte, det bara står och laddar (snurrande cirkel) i oändlighet.

När jag försöker logga in på Battlenetforumet står det "No SC2 product key added" och "You must create a character in-game". När jag loggar in på min profil genom att plocka upp den från SC2 till webläsaren ser jag dock profilen. Jag har spelat SC2 sedan releasedagen när jag köpte det och inte haft problem innan...

En fix verkar vara att synka klockan i Windows mot en annan server, har testat detta men det fungerar icke. Kan inte hitta några svar från Blizzard heller. Har suttit och klarat i princip alla challenges nu men varken fått porträtt eller achievment points för det, dock så dyker det upp att jag klarat dem och där achievment-badgen vanligtvis syns är det bara någon kretskortsliknande som bild istället för vanliga Gold-symbolen.

Edit: Nu syns inte achievment-points längre och jag kan inte komma in i portraits-menyn... gaaaaah!!!

Någon som vet något?

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Jag och mina polare har samma problem. jag antar att det är lite strul med battle.net och att Blizzard redan vet om det.

Permalänk
Medlem

som giz säger det är vida spritt problem. Trodde ett tag igår att det bara var jag också. Men det lär väl fixas.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Entusiast

det är inte första gången det händer och det är säkert inte den sista.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det sura är att jag klarat alla Challenges på gold sedan problemet inträffade, måste jag göra om det nu tro?

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Nej du har ju fortfarande klarat dom, så så fort achievementservern kommer upp igen kommer den märka av att du har klarade uppdrag som den ger dig dina poäng för.. Tror jag ^^

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Annars kanske du skulle kontakta Blizzard's support..... dom vet säkert mer.

Permalänk
Medlem

samma problem för mig :/

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

nu funkar det för mig iallafall

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Otroligt att detta händer när dom har beta testat detta så länge.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Otroligt att detta händer när dom har beta testat detta så länge.

Vadå otroligt? Det här är Blizzard vi pratar om.

Permalänk

Något som detta har dock (så vitt jag kommer ihåg) aldrig hänt i betan. Inget är buggfritt.

Permalänk
Medlem

Sedan kan det ha varit en server som brakade...

Permalänk
Medlem

Nu funkade det, satt och gjorde sista achievmenten, "Psionic"-grejen med probes och templars... när jag dödar creep nr 223 disconnectas jag från battlenet, dödar creep 225 och hinner ej spara innan jag dör.

Fick göra om skiten och lyckades faktiskt. Så j*vla svårt det var haha.

Jaja, nu har jag iaf mitt porträtt och allt syns igen

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

jaha. jag har dock ett riktigt irriterande problem. jag spelade en gång när detta hade hänt, och valde att klara några updrag på brutal. nu har jag klarat 7 st, och har fortfarande inte fått min achievement (Brutal: 5) och när man klickar på krysset så står det att jag bara klarat 1/5, trots att alla 7 uppdragen har tider på brutal när man kollar i archive... förslag?

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.

Permalänk
Skrivet av OveR-:

jaha. jag har dock ett riktigt irriterande problem. jag spelade en gång när detta hade hänt, och valde att klara några updrag på brutal. nu har jag klarat 7 st, och har fortfarande inte fått min achievement (Brutal: 5) och när man klickar på krysset så står det att jag bara klarat 1/5, trots att alla 7 uppdragen har tider på brutal när man kollar i archive... förslag?

Kontakt Blizzards support.

Permalänk
Medlem

Oroa er inte, jag lirade campaign på brutal och klarade ut den, fick inget porträtt lr något men två dar senare så kunde jag välja kerrigan^^