iPhone 4, touch spärrad/avaktiverad?

Permalänk
Medlem

iPhone 4, touch spärrad/avaktiverad?

Tjena!

Jag var och hämtade ut min nya iPhone 4 i början av veckan som jag köpte på Tradera, men jag skulle behöva lite hjälp med ett jobbigt problem. Har försökt söka på google men ej hittat något.

Killen jag köpte telefonen av sa att telefonen skulle vara "fabriksupplåst" men så var inte fallet. Telefonen är låst till AT&T och upplåst med Jailbreak, och när den kom så låg det en massa apps i telefonen som jag har fått bort via iTunes. Använder mitt Telia abonnemang utan några som helst problem.

Till problemet: Det verkar som på något vis som att touchen är spärrad/avaktiverad när jag ska ta bort apps eller skapa nya mappar. Alltså håller jag fingret på en app så ska ju apparna börja "skaka", men ingenting händer? Jag ser att appen trycks ner men ingenting mer än så händer. Touchen fungerar annars som den ska, knappar jag upp de senaste använda appsen så funkar det att ta bort programmen där.

Så vad kan problemet vara? Har han lagt in något i telefonen som ska motverka att ta bort apps eller skapa nya mappar?

Återställning känns inte så jätte säkert då iTunes kommer att uppdatera till 4.0.2 om jag gör det.

Telefonen:
Version: 4.0
Modemfirmware: 01.59.00
Modell: MC607NF

Kan även tillägga att jag inte kan hämta apps från Appstore också, så något skumt är det ju med telefonen.

Lite hjälp skulle uppskattas om någon annan har haft erfarenhet av liknande problem, eller hur jag ska gå tillväga för att få en fungerande telefon.

/Almgren

Permalänk

Kan du inte testa göra en totalreset på itunes? och se om det hjälper! kanske är något med jailbreaken?

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verkligen:

Kan du inte testa göra en totalreset på itunes? och se om det hjälper! kanske är något med jailbreaken?

hmm vad menar du med det? avinstallera itunes och installera igen eller vadå?

Permalänk
Medlem

Ladda hem firmware 4.0 eller 4.0.1 och återställ genom den.

Permalänk
Medlem

Innan du börjar köra om den så se till att din SHSH fil ligger hos cydia så att du kan köra in 4.0.1 för idag tillåter inte apple att köra in något annat änm 4.0.2 och den går inte att jailbreka

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren. I Cydia så står det: This device has a pending TSS request och det har det gjort sedan i måndags. För det är väl där det ska stå om SHSH filen är sparad vad jag har förstått?

Hur exakt ska jag gå tillväga sedan när min SHSH fil är sparad då? Kommer jag komma åt safari och jailbreakme efter återställning till 4.0 eller 4.0.1, i och med att telefonen är låst till AT&T?