Permalänk

Vilket headset är bäst?

Eftersom min jävla syrra böjde sönder min mic så behöver jag en ny (som hon ska köpa).
Jag letar efter ett headset inom 300 kr.

Några förslag?
Tack på förhand.

Permalänk
Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Nej jag behöver ett headset, men tack ändå!

Permalänk

Om du kan lägga ut en extra hundralapp rekommenderar jag dem här starkt: Sennheiser PC151 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets Har dem själv och har haft dem i flera år och dem funkar fortfarande riktigt bra. Riktig kvalitet.

Dem här är riktigt populära och ligger väll strax ovanför din prisklass. Men dem är väldigt populära som sagt. Kankse bara är pga reklam och utseende, vet ej: Creative Fatal1ty Gaming Headset - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets

Dem här vet jag inte om dem är bra men jag antar att dem är hyfsade och dem passar i din prisklass Omdömen om Sennheiser PC131

Gillar du inte någon av dessa kan du kolla här: Headsets - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Välj headset på ranking och antalet positiva omdömen. GL

Visa signatur

Datorsystem|| MB ASUS P5B - CPU Intel Core 2 Duo 2,33GHz 4MB - GFX ATI Radeon 4870GT dark knight - HDD Western Digital Caviar 250GB SATA - RAMCorsair XMS2 Xtreme 2GB - Chassi Antec P180 - PSU Corsair 520W

Permalänk

Har inte testat dem här heller men dem verkar vara ett bra alternativ: SteelSeries 4H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets

Visa signatur

Datorsystem|| MB ASUS P5B - CPU Intel Core 2 Duo 2,33GHz 4MB - GFX ATI Radeon 4870GT dark knight - HDD Western Digital Caviar 250GB SATA - RAMCorsair XMS2 Xtreme 2GB - Chassi Antec P180 - PSU Corsair 520W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aleznander:

Har inte testat dem här heller men dem verkar vara ett bra alternativ: SteelSeries 4H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets

Det är dem även 3h är väldigt prisvärt om man inte har för stort huvud SteelSeries 3H VR - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Jag har höjt budgeten lite och undrar om Siberia-modellen är bra?

Permalänk
Skrivet av adamski23:

JA DET ÄR DEN!

Köp

V2 alltså lite dyrare men men

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

Det är dem även 3h är väldigt prisvärt om man inte har för stort huvud SteelSeries 3H VR - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets

Fy , min brorsa har haft dom och man kan seriöst ha dom max 2 min innan det trycker som fan och man har ont i öronen timmar efter

Skrivet av adamski23:

Beror på , ska du ha dom till musik, spel eller båda ?

Till spel duger dom väl och till musik så duger dom om man inte är kräsen och inte behöver mycket bas(pratar om v1an)

v1an vs v2an

V1an är sköna och har väldigt bra sladd.Micen är bättre än v2an men den är lös så det är svårt att få fast den

v2an är sköna(djupare)bättre till musik(mer bas)vet inte hur dom är i spel.Micen gick sönder på brorsans headset efter 2 månader och lät dåligt före det och sladden korvar ihop sig vilket är fruktansvärt jobbigt

Du ville ju inte ha separat mic så tror inte någon av dessa är nått för dig eftersom du kommer måsta köpa ny mic

men om du har ändrat dig och kan tänka dig separat mic så finns ju

Sennheiser HD 555 + MIC1 | MaxFPS.se

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Siberia är OK. Fatal1ty headsetet är hemskt. (Har haft 3 stycken. Alla trasiga. Och jag var rätt pedantisk.)

Nu när jag i efterhand känner på dem så känns dem vääldigt plastiga. Alltså riktigt dålig plastighet. Knappt så man förstår att man köpte dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jooelhoglund:

Fy , min brorsa har haft dom och man kan seriöst ha dom max 2 min innan det trycker som fan och man har ont i öronen timmar efter

Beror på om du har stort huvud/öron så ja då kan det bli så (skrev jag ju innan också) annars så nej. Jag kör ett på par till laptopen på jobbet för dem är så smidiga att ha med sig. Jag sitter relativt ofta med dem ett par timma och det är np. Jag föredrar ju naturligtvis mina 7H som jag kör hemma med det är ju också lite annan prisklass

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

Beror på om du har stort huvud/öron så ja då kan det bli så (skrev jag ju innan också) annars så nej. Jag kör ett på par till laptopen på jobbet för dem är så smidiga att ha med sig. Jag sitter relativt ofta med dem ett par timma och det är np. Jag föredrar ju naturligtvis mina 7H som jag kör hemma med det är ju också lite annan prisklass

Tyvärr så spelar det ingen roll hur stort huvud eller öron man har tar ont som fan ändå , kanske man klarar sig om man har grymt små öron så man får rum med örat inne i hörluren... enligt mig är det i omöjligt att ha dom längre än några minuter om man inte har öron som en 5 åring

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jooelhoglund:

Tyvärr så spelar det ingen roll hur stort huvud eller öron man har tar ont som fan ändå , kanske man klarar sig om man har grymt små öron så man får rum med örat inne i hörluren... enligt mig är det i omöjligt att ha dom längre än några minuter om man inte har öron som en 5 åring

Omdömen om SteelSeries 3H

SteelSeries 3H VR | MaxFPS.se

Som sagt. DU tycker att dem sitter dåligt det är DIN uppfattning inte fakta det finns fler som tycker att dem kan vara lite för tjata (långt i från en majoritet dock) därför nämnde jag det redan i min första post. De arla flesta med någorlunda normal anatomi och som inte är känsliga som en 5åring kan dock sitta med dessa på även längre tid utan att det bli obekvämt

Visa signatur

Permalänk

Ska kolla upp allt ni skcikar till mig. Tack!

Permalänk
Medlem

Hah SS 3 och 4H är skit. Pissar på dom varje gång jag är hos min polare som har båda. Passformen är vidrig (vänjer man sig troligtvis med), likaså ljuden. Kör du 5H (riktigt sköna), kör på USB varianten då den vanliga har något problem som gör att den tvinnar sig något brutalt vilket du kommer störa dig på.

Sennheiser 555 + clip on mic? Över budget men man får unna sig ibland.

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

Omdömen om SteelSeries 3H

SteelSeries 3H VR | MaxFPS.se

Som sagt. DU tycker att dem sitter dåligt det är DIN uppfattning inte fakta det finns fler som tycker att dem kan vara lite för tjata (långt i från en majoritet dock) därför nämnde jag det redan i min första post. De arla flesta med någorlunda normal anatomi och som inte är känsliga som en 5åring kan dock sitta med dessa på även längre tid utan att det bli obekvämt

Alla tycker väl olika

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktiga män kör g35

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk

Tack allihopa för hjälpen!!!
Jag valde Siberia v.2.

Adamski23