Ny Speldator, Behöver stor hjälp!

Permalänk
Medlem

Ny Speldator, Behöver stor hjälp!

TjenareTjenare!

Nu är det såhär att jag ska köpa en ny speldator dvs en dator som klarar dagens spel, Counter-Strike, WoW, Aion, HoN, och speciellt det nya CoD Spelet! Och jag ska beställa delar ifrån Inet.se eller någon annan sida som är billig, som ni kanske har att rekommendera?. Men somsagt jag vet inte riktigt vad jag ska beställa för delar så nu vänder jag mig till er människor!

- Hade tänkt mig Gigabyte GeForce GTX 460.
- 1tb hårddisk.
- 4gbs minne.
- Ett snyggt chassi som är billigt.
- Resten av komponenterna vänder jag mig till er.
- Datorn ska kosta mellan 5000-7000 kr.

Tack på förhand !!

Mvh / Evident.

Permalänk
Medlem

AMD eller Intel?

EDIT: Denna kanske?
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/borje.png

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

du glömde nätagg

Permalänk

Bestämde mig för att göra en lista

Uploaded with ImageShack.us

ganska så stor bild...

jo, jag förstår inte meningen med Nvidia, vill du spela så kör ATI, billigare och bättre prestanda! svårt att hålla budgeten med nvidia kort.. Jag personligen föredrar Intel också, men tänkte att du kanske skulle gilla AMD..

Permalänk
Medlem

Moderkort med SLI, så i framtiden kan du stoppa i ett till GTX460 om du känner att spelen börjar droppa.

Stock-kylaren har en rätt hög ljudvolym, upp till dig om du vill strunta i kylaren jag la till och köra på det lite dyrare SLI moderkortet som finns på inet istället.

Billigt men riktigt riktigt prisvärt chassi, har ett själv. 140mm fläkt i taket och 120mm i bak som ingår, köp en 120mm och stoppa som inblås fram senare om du känner att du behöver det.

Prisvärd processor som du lätt kan överklocka ett par 100 Mhz. Är du ny med överklockning så är det en BE modell så det är några klick i BIOS på 10 sekunder så är det klart. Inga problem.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-------------------------...

Moderkort med SLI, så i framtiden kan du stoppa i ett till GTX460 om du känner att spelen börjar droppa.

Stock-kylaren har en rätt hög ljudvolym, upp till dig om du vill strunta i kylaren jag la till och köra på det lite dyrare SLI moderkortet som finns på inet istället.

Billigt men riktigt riktigt prisvärt chassi, har ett själv. 140mm fläkt i taket och 120mm i bak som ingår, köp en 120mm och stoppa som inblås fram senare om du känner att du behöver det.

Prisvärd processor som du lätt kan överklocka ett par 100 Mhz. Är du ny med överklockning så är det en BE modell så det är några klick i BIOS på 10 sekunder så är det klart. Inga problem.

Det blir alldeles för mycket med 2 st 480 på det nätaggregatet tror jag.. dessutom är alla andra länkar i datorn såpass svaga att grafikkortet knappt hjälper.. jag kör allt på fullt i alla spel o jag kör fortfarande s755 ich 4890-kort.. det krävs inte så mycket