Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Red Wine

I väntan på att få delar till mina andra projekt så blev jag väldigt rastlös, och fick i samma veva tag på ett Lian Li PC-V600A riktigt billigt.

"Simplicity" var först tänkt att byggas i ett V600, men eftersom att marknaden var tömd på dessa lådor så fick det bli en A05. V600 var faktiskt det chassi som fick igång mitt moddande rejält och det var även därför mitt V1000 inskaffades, "Crystal Clear" på länken nedan.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=229541

Eftersom att chassit alltid ha vairt något jag sett fram emot att bygga i så blir detta bygget något speciellt.
Syftet med bygget är att göra något nytt, och försöka hålla det så exklusivt som möjligt utan att priset ska löpa iväg.
Det ska alltså kort och gott se dyrt och snyggt ut.

Jag och Arthur på Coolingstuff har länge planerat att bygga något ihop, men aldrig fått tillfället så jag kontaktade genast honom med mina idéer och han var mer än glad att sponsra vattenkylningen till detta bygge, så tack Arthur!

Specificationer:
CPU: N/A med EK Supreme LT (Plexi)
GPU: Sparkle 8800GT med EK Supreme VGA (Plexi)
MB: Gigabyte P35C-DS3R med nordbrygga; NB/SB5 (Plexi) och sydbrygga; NB/SB5 (Plexi).
RAM: N/A med Koolance RAM-35
PSU: Fractal Design Newton 500w, mattsvart med svart sleeving.
HDD: N/A med Scythe Himuro
LC: EK Multioption 250 Basic, Phobya DC12-260, EK CoolStream 120.3, svartförnicklade Fatboys 1/2", Clearflex 16/10, Primochill Blood Red.

Jag presenterar stolt i samarbete med Coolingstuff, Laine's Red Wine.

Laine's Red Wine

Permalänk
Medlem

Klockrent som dina andra burkar. Keep it up!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli fint! Väntar till datorn står klar innan jag röstar!

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem

grymt snyggt

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk

Fantastiskt som vanligt.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Så jäkla stiligt, sjukt.

5+

Visa signatur

Intel i9 10850k | Asus z490-A Prime | Nvidia RTX 3080 10gb | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic | Custom vattenkylning |

Permalänk

funkar mobot? så du har maskerat ramplatser etc?, eller ska de bara va till show så du har sprayyat allt utan att maskera något?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Snyggt och alltid otroliga bilder även om dem är så mörka att iaf jag har problem att se väntar med röst till att jag ser att det funkar.

Permalänk
Medlem

Vafan, har du sprayat moderkortet svart? Min första tanke var att det känns inte som det kommer att fungera så bra.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Haha, aldrig sett någon spraya gpu och moderkort
Påverkar inte det temperaturerna? Flagnar inte färgen?

fint bygge 4/5

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Fungerar moderkortet och grafikkortet som de ska?
Fint bygge men väntar med att rösta tills du är klar

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Arne-Mohammed:

funkar mobot? så du har maskerat ramplatser etc?, eller ska de bara va till show så du har sprayyat allt utan att maskera något?

Jag maskerade alla öppna portar, dvs CPU, NB, SB, PCI-E, PCI och ram.
Så det ska funka, iallafall i teorin. Om det funkar i praktiken det får vi se sen.

Skrivet av shelter:

Vafan, har du sprayat moderkortet svart? Min första tanke var att det känns inte som det kommer att fungera så bra.

Yes, allt viktigt är dock maskerat.

Skrivet av KKay:

Haha, aldrig sett någon spraya gpu och moderkort
Påverkar inte det temperaturerna? Flagnar inte färgen?

fint bygge 4/5

Förhoppningsvis sprids värmen från andra chip till olackade ytor (NB/SB/CPU/GPU) där det stiter vattenkylning. Men för säkerhets skull så har jag satt små kylflänsar på det varmaste.

Det är ordentlig sprayfärg och den har satt sig bra så den flagnar inte i första taget.

Skrivet av cyberkyckling:

Fungerar moderkortet och grafikkortet som de ska?
Fint bygge men väntar med att rösta tills du är klar

Jag har inte en aning faktiskt, men det ska i teorin fungera.

Permalänk
Skrivet av Laine:

Jag maskerade alla öppna portar, dvs CPU, NB, SB, PCI-E, PCI och ram.
Så det ska funka, iallafall i teorin. Om det funkar i praktiken det får vi se sen.

Yes, allt viktigt är dock maskerat.

Förhoppningsvis sprids värmen från andra chip till olackade ytor (NB/SB/CPU/GPU) där det stiter vattenkylning. Men för säkerhets skull så har jag satt små kylflänsar på det varmaste.

Det är ordentlig sprayfärg och den har satt sig bra så den flagnar inte i första taget.

Jag har inte en aning faktiskt, men det ska i teorin fungera.

Då får vi alla hoppas att det fungerar då.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, 4070 Super, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB, Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

It's all 'bout the looks my friends.

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk

har nu nått tips om hur jag ska kunna få mina ramslottar färgade? när jag sprayar på dem så bara rinner färgen undan så man ser att dem är färgade ändå :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

asså var får du alla saker ifrån

Permalänk

har nu nått tips om hur jag ska kunna få mina ramslottar färgade? när jag sprayar på dem så bara rinner färgen undan så man ser att dem är färgade ändå :S

Kanske fungerar om du ruggar upp ytan med fint sandpapper innan. Sedan flera tunna lager.

Permalänk
Medlem

alltså, du har ju typ 5 system med vattenkylning?

Permalänk
Medlem

nej kan det vara... Paint skills på ritningen??!

Permalänk

Har själv hållt tillbaks när det gäller EKWB plexi block just pga frost looken, så vore enormt tacksam om du kunde berätta hur du "polerade" plexit och vad du använde

Permalänk
Medlem

En fråga bara: Är det vin i det där glaset?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Heedman:

It's all 'bout the looks my friends.

Very true my friend!

Jag drog bara ett lager med min och det täckte riktigt bra. Om du fortfarande har problem kan du ju införskaffa graffiti/tag-pennor.

Skrivet av KsKz_91:

asså var får du alla saker ifrån

För sista gången;
Tänker inte dra upp min ekonomi, ålder, förflutet och mina möjligheter här.

Skrivet av roskai:

alltså, du har ju typ 5 system med vattenkylning?

Yes det är nog korrekt. Just nu 3 system, ett till med vattenkylt moderkort och tomt chassi endast. Ett på luft, och två gamla system som omvandlats. Så "har haft" är nog korrekt.

Kylningen är det inte problem med, men komponenter är det inte gott om.

Skrivet av Calimi:

nej kan det vara... Paint skills på ritningen??!

Photoshop, mer åt pixel art-hållet.

Skrivet av Asheileon:

Har själv hållt tillbaks när det gäller EKWB plexi block just pga frost looken, så vore enormt tacksam om du kunde berätta hur du "polerade" plexit och vad du använde

Autosol, papper och tid.

Skrivet av Skarhed:

En fråga bara: Är det vin i det där glaset?

Eftersom att alkohol inte får visas på forumet så är svaret nej.
Men glaset står inte fullt idag så du kan ju dra paralleller själv om du vill.

Permalänk
Medlem

Du uppdaterar alldeles för långsamt... börjar bli ointressant... Ngn anledning? (NEJ, jag har inte läst VARENDA kommentar i hela forumet)

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Goo5e:

Du uppdaterar alldeles för långsamt... börjar bli ointressant... Ngn anledning? (NEJ, jag har inte läst VARENDA kommentar i hela forumet)

Oändligt med andra projekt, högskola, ny lägenhet på ny ort, ett liv utanför datorernas värld.

Bara att välja och vraka, detta är inget som blir klart över en natt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Oändligt med andra projekt, högskola, ny lägenhet på ny ort, ett liv utanför datorernas värld.

Bara att välja och vraka, detta är inget som blir klart över en natt.

Okej Då fattar jag. Jaja, ska iaf bli kul att se fortsättningen... om jag kommer ihåg att kolla...

Permalänk

Du saknar väl fönster utifrån vad jag har förstått av tråden så det blir till att sitta utan sidoplåten och njuta av prylarna..

Hade du tänkt dig någon belysning inne i chassiet? Otroligt snyggt i vart fall!

Visa signatur

AMD 7800X3D@? | RTX 4070 Super |

Permalänk
Medlem

Händer det nå't eller?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av t3chn0:

Du saknar väl fönster utifrån vad jag har förstått av tråden så det blir till att sitta utan sidoplåten och njuta av prylarna..

Hade du tänkt dig någon belysning inne i chassiet? Otroligt snyggt i vart fall!

Har ett fönster bak och två på sidan.

Skrivet av ajsp:

Händer det nå't eller?

Jag har uppdaterat projektet 3 dagar i rad nu, vad exakt vill du ska hända?

Permalänk
Medlem

Jag försöker se vart du ska sätta agget.. Du har resen där det brukar sitta eller har jag helt fel?

Gillar dina byggen, stilrena och med en elegant touch.
Borde hålla med om att du uppdaterar alldeles för sällan.
Fast å andra sidan så vet jag hur det är att ha för stora projekt och för lite tid.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!