Permalänk

Ny dator, 8k budget.

Tjena, har tänkt ett tag på att köpa ny dator. Har plockat ihop en nu och är ganska nöjd med resultatet. Vill ha en andra/tredje/fjärde åsikt om detta också, just pga att jag inte är direkt kunnig. Kan det bli mer kraftfullt utan att höja på budgeten? Ser fram emot svar.

MVH

EDIT: Glömde säga vad jag har för avsikt att använda den till. Tänkte spela med den, vill maxa lite nyare spel för omväxlingens skull. Är detta möjligt??

MVH Once again.

Permalänk
Medlem

byt graffe till Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se
som inte drar runt varmluftrn i din burk!

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Skrivet av SvinVild:

byt graffe till Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se
som inte drar runt varmluftrn i din burk!

Förklara mer, om du har lust.

Permalänk
Medlem

Jag tror han syftar på att innan så var Sparkle GTX 460 mycke bättre fläktat och blåste ut varmluften på ett bra sätt så korten blev mycket svalare dock så är inte det fallet längre då dom tagit bort det på sparkle så kör på ditt gigabyte GTX 460 grafekort som är det bästa hos inet i GTX 460 serien

Btw glöm inte fraktfritt för swecklockers medlemmar när du köper

Permalänk
Skrivet av KandZor:

Jag tror han syftar på att innan så var Sparkle GTX 460 mycke bättre fläktat och blåste ut varmluften på ett bra sätt så korten blev mycket svalare dock så är inte det fallet längre då dom tagit bort det på sparkle så kör på ditt gigabyte GTX 460 grafekort som är det bästa hos inet i GTX 460 serien

Btw glöm inte fraktfritt för swecklockers medlemmar när du köper

Aha okey, då förstår jag. Tack för detta uppklarnande. Hur ser resten ut? Tror du man kan maxa grafik osv på lite nyare spel?

Permalänk
Medlem

Tycker resten ser bra ut Jupp du kan nog maxa nästan alla nya spel skulle jag tro Och sen när den inte räcker längre kan du alltid bara sätta in ett till GTX 460 så klarar datan sig ett tag till med maxat på nya spel

Permalänk
Skrivet av KandZor:

Tycker resten ser bra ut Jupp du kan nog maxa nästan alla nya spel skulle jag tro Och sen när den inte räcker längre kan du alltid bara sätta in ett till GTX 460 så klarar datan sig ett tag till med maxat på nya spel

Okey, tycker du jag ska köpa fläktar eller något annat till den? Ja precis, helt guld med SLI!

Permalänk
Medlem

SLI är guld ja Egentligen så behöver du ingen fläkt då du får en extra till på det chassit du valt Dock om du ska köra SLI senare hade det kanske varit värt att sätta i en liten fläkt till då SLI gör datan rätt varm :/ Men som den ser ut nu tror jag inte du behöver mer fläktar

Permalänk
Skrivet av KandZor:

SLI är guld ja Egentligen så behöver du ingen fläkt då du får en extra till på det chassit du valt Dock om du ska köra SLI senare hade det kanske varit värt att sätta i en liten fläkt till då SLI gör datan rätt varm :/ Men som den ser ut nu tror jag inte du behöver mer fläktar

Aa det är sant, får hoppas det räcker än så länge då. Tack för svar och all hjälp, much appreciated!

Permalänk

En annan sak jag tänkte på, varför säger folk att man ska skaffa Intel i7? Tycker inte den alls verkar mycket bättre än den processsorn jag valt.

Permalänk
Medlem

Dom flesta här inne är typ Intel fanboys Nämen I7 är en av dom bästa, men i spel är det typ ingen skillnad alls på I7 och phenom dock utanför så är I7 vassare för den har fler trådar än phenom processorn samma antal kärnor men ja fler trådar som gör den kan köra fler program samtidigt och så därför folk väljer den nog

Permalänk
Skrivet av KandZor:

Dom flesta här inne är typ Intel fanboys Nämen I7 är en av dom bästa, men i spel är det typ ingen skillnad alls på I7 och phenom dock utanför så är I7 vassare för den har fler trådar än phenom processorn samma antal kärnor men ja fler trådar som gör den kan köra fler program samtidigt och så därför folk väljer den nog

Okejokej, då förstår jag. Tack!

Permalänk

Det ser bra ut.

Om du vill uppgradera nåt så skulle du kunna ta Asus M4N98TD EVO SLI - Inet.se som moderkort istället, lite bättre kort.

Edit: Du har glömt DVD-läsare.

Permalänk
Skrivet av Forsberg1:

Det ser bra ut.

Om du vill uppgradera nåt så skulle du kunna ta Asus M4N98TD EVO SLI - Inet.se som moderkort istället, lite bättre kort.

Edit: Du har glömt DVD-läsare.

Härligt. Tack för din åsikt. Jag har fått tag i en DVD-läsare som jag tänkt använda redan, så anser att det vore onödigt att köpa en ny, men tack för att du är uppmärksam. Vad är den egentliga skillnaden på mitt valda moderkort och det du länkade? Är det mer "power" i det? Och åter till frågan jag ställde till tidigare folk som skrivit här, tror du denna dator klarar maxa de nyare spelen som kommit ut? Eventuellt spela upp HD-filmer utan problem?

Permalänk
Skrivet av MrAdvokat:

Härligt. Tack för din åsikt. Jag har fått tag i en DVD-läsare som jag tänkt använda redan, så anser att det vore onödigt att köpa en ny, men tack för att du är uppmärksam. Vad är den egentliga skillnaden på mitt valda moderkort och det du länkade? Är det mer "power" i det? Och åter till frågan jag ställde till tidigare folk som skrivit här, tror du denna dator klarar maxa de nyare spelen som kommit ut? Eventuellt spela upp HD-filmer utan problem?

Det är baserat på ett lite nyare chipset, så ja, lite mer power

HD-film kommer den klara utan att ens anstränga sig. Nyare spel kommer inte vara några problem heller, kommer vara en bra speldator!

Permalänk
Skrivet av Forsberg1:

Det är baserat på ett lite nyare chipset, så ja, lite mer power

HD-film kommer den klara utan att ens anstränga sig. Nyare spel kommer inte vara några problem heller, kommer vara en bra speldator!

Perfekt! Jag byter ut moderkortet jag valde från början mot det du tipsade om då. Jag ska ge det en dags tänkan innan jag beställer hem detta paket! Tack så mycket för hjälpen åter igen.