min metod att sätta fler bakgrunder i windows 7 om man har mer en 1 skärm

Permalänk

min metod att sätta fler bakgrunder i windows 7 om man har mer en 1 skärm

ett problem med flera skärmar är skrivbordsbakgrunden...

här är mitt sätt att lösa det problemet och välja olika bakgrunder på de olika skärmarna.

du behöver endast Photoshop
hoppas jag kan göra denna guide utan bilder..

*Börja med att ta ett screenshot (knappen oftast höger om f12).

*starta photoshop och gör ett nytt dokument
ändra ingenting i inställningarna efter som photoshop känner att du har en bild på g.

*nu när du fått upp ett tomt dokument så klistrar du helt enkelt in din screen (ctrl+v)

*för att göra det enkelt att jobba med så kan man städa upp lite på bilden och göra varje skärm till varsin nyans och det som inte syns på tar man bort.

typ såhär:

*nu har du båda skärmarnas storlek och position (jag sparade en .psd fil som jag användre som mall)

*sista steget är att klippa in två bilder en för varje skärm (kan vara smidigt att använda fixed size merkering)

nu när du sparat ditt skrivbord som en vanlig bild så väljer du den som bakgrundsbild (behöver inte beskriva hur man gör hoppas jag)

the final touch!
Där man kan välja om man vill anpassa eller centrera bilden så ska du välja "sida vid sida"
hoppas alla förstår och har användning av detta!

/Larry G

Permalänk
Medlem

Det funkar ju också! Men annars finnsDisplayFusion som är ett mycket bra program.
Det finns en gratis version som kan göra bland annat detta, och en PRO version som har lite extra funktioner, t.ex. "multi-monitor taskbar" mm..
PRO kostar dock 25$.

Permalänk
Skrivet av Aboya:

Det funkar ju också! Men annars finnsDisplayFusion som är ett mycket bra program.
Det finns en gratis version som kan göra bland annat detta, och en PRO version som har lite extra funktioner, t.ex. "multi-monitor taskbar" mm..
PRO kostar dock 25$.

ser bra ut!
är personligen en aning allergisk emot e3parts program

Permalänk
Hedersmedlem

ultramon är också ett väldigt bra program att ha när man har flera skärmar och det fixar sådant här.
Jag ville ha slideshow bakgrund förut så jag lät ultramon placera bakgrunderna rätt och filen det skapat. När jag hade ett tiotal så struntade jag i ultramons bakgrundsgrej och pekade åt windows 7 att iterera över bilderna i den katalogen jag sparat alla i.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

du som är moderator ..

tycker att det känns relevant att klistra denna tråd
tror fler har haft detta problem som inte vill använda program

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqualize:

ultramon är också ett väldigt bra program att ha när man har flera skärmar och det fixar sådant här.
Jag ville ha slideshow bakgrund förut så jag lät ultramon placera bakgrunderna rätt och filen det skapat. När jag hade ett tiotal så struntade jag i ultramons bakgrundsgrej och pekade åt windows 7 att iterera över bilderna i den katalogen jag sparat alla i.

Tänkte precis nämna detta guldkorn till program

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.