Hur tjänar du ditt guld?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyberDr3am:

Wow, nu får man ju dåligt samvete ju.

Själv får jag guld när jag behöver
Börjar guldet ta slut, så är det bara att /w pojkvännen så är problemet löst.

Lite bortskämd, ja vet

Tvärtom för mig..Jag /w flickvännen som är en galning på att farma saker.

jag är för lat..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Guld bara kommer till en i wotlk, löjligt.
Körde lite GDKP runs med pugs och hamnade på goldcap fort (hade redan runt 80k innan dess)
Kanske är bra att ha i cata lr något, säkert ännu enklare att få guld där.

Sola shit kommer vara så löjligt i cata. 150-200k hp.

Det som du skriver "150-200k hp" VET du att det är så mycket en lvl 85 kommer att ha??
Vart kan man läsa om det??

Som det är nu så KAN man med lite tur om man har bra gear döda en taskigt gerad lvl 80 när man själv är lvl 75

Att göra samma sak på en lvl 85 med en lvl 80 kommer altså aldrig att gå då? Om inte lvl 85 snubben är afk då förståss..
Som sagt vart kan man läsa om hp, kommande sockets, proffesion andringar mm? Det lilla jag hittat är ju bara om talantpoäng ändringar..

Permalänk
Medlem

Man lär inte ha 200.000hp, den saken är säker

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Spelar egentligen ingen roll om man har 20.000 hp eller 20.000.000 hp, vad som spelar roll är relationen mellan siffrorna hps, dps, hp, osv.

Har man 2000 hp och någon gör 100dps på dig medan en healer helar för 200 hps så låter det mycket med 20.000 HP-pool, men om dps och hpsen skalar i samma takt så att saker gör 1000dps på dig och healern helar 2000 hps så har saker och ting egentligen inte ändrats ett skvatt.

Vad vi vet än så länge är egentligen bara att Blizzard verkar vilja sänka tempot lite genom att göra hp-poolerna större i relation till hps (och dps) än de är idag, dvs. skala HP polerna mer än dps/hps.

"Health pools will be much larger in Cataclysm and healing will be lower. That should help address some of the overly binary feel of PvP and PvE encounters.

You'll still be able to kill people as well as be able to heal them. The pace will just be a little slower and both healing and killing should require more than 1-2 buttons."
från
World of Warcraft - English (NA) Forums -> I hope Blizzard gets PvE/P right in Cataclysm (finns fler blåa poster i den tråden som kan vara roliga att läsa)

Men det är ju egentligen rätt OT... denna tråd ska ju handla om hur man tjänar guld. Själv har jag gett mig in i glyph-branshen nu, levlade upp en palading till 65. Har testat ett tag nu på min server men det känns inte riktigt värt mödan, visserligen är marginalerna väldigt trevliga, kostar kanske 2g att göra en glyph och de flesta säljer för runt 3g, så i procent får man mycket vinst, men per sålt glyph får man inte mycket, och den totala tiden för milling, tillverkning, och sen postning och repostning är rätt enorm när man kommer upp i de mängder som man måste om man vill tjäna lite mer än några få guld per dag.

Permalänk
Medlem

Gold Farmers

För dem som undrar hur det går till

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Jag tjänar mitt guld på enchanting och nyss så skilla jag JC istället för mining på min rogue. Samlade massa mats till det som blev över som jag sålde på AH sen kan man nästan sälja vad som helst på AH det är alltid någon som behöver något. Runcloth brukar ofta ligga ute för 10-12 g på vår Server så det är bara att gå och farma lite i Stratholme Sen Låg lvl enchanting mats ligger ute ibland för en hög summa.. Jag tycker inte jag anstränger mig så mycket på att farma pengar. Men jag kommer ihåg när jag skulle skaffa min hog var lite jobbigt med att få 16 k men det tog drygt en vecka och jag som knappt spelar något Hörde en kompis som berättade om en kille han spela med på en server som ägde allt i AH men han spelade ju hela tiden också. Han hade snuskigt mycket gold.. x)

Permalänk

Och jag är väll lite unik. jag går plus när jag raidar Har 19k guld, har köpt lite 25 man HC rustning för ca 30k (köptes när jag bara lirade 10 man) och även traveler tundra etc. så för er där ute som gnäller att ni inte har råd att raida, WTF?!

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

snoogiloo jaa du kan väl skänka lite pengar till dom fattiga? haha

Permalänk
Medlem

Tjanar allt mitt guld genom att boosta folk i 2s/3s till 1800,2000 och 2200 rating.
1800 boosten ligger pa runt 5k guld beroende pa deras teamrating, sa det gar snabbt som bara den att tjana pengar pa det viset.

Permalänk
Medlem

Jag lirar 2 alts nu genom 68-lvl80 och det ger massor av frostweave & grönt gear som jag disenchantar och skickar till min 80 tailor,

tror det är följande..
60 frostweave cloth ger 12 frostweave bolts
12 frostweave bolts och 12 infinite dust ger 6 imbued frostweave bolts
6 imbued frostweave bolts + 2 ethernium thread ger en frostweave bag

produktionskostnaden om jag köper alla ingridienser från AH ligger runt 50g och det är oftast priser på väskor på 40-50g och då brukar jag ibland köpa dom väskorna och lägga ut dom på morgonen efter (när deras 12h auction gått ut) och tjäna 10-15 g

jag håller också koll på priserna på frostweave cloth och infinite dust (tror priserna är va såhär när jag kollade snittet frostweave cloth kostar 50s /st och infinite 1.5g/st)

lägger någon ut för mindre än det så köper jag direkt, oftast säljer dom 1st per auction (med addon auctionater kan man enkelt handla sånna 1/st auktioner .installerade auctionater igår funkar skitbra)

på så sätt tjänar jag oftast ganska mycket, innan auctionater köpte jag oftast 1 stack om 20st för billigaste priset, eftersom det va 3-4-5 sidor med folk som säljer 1st , och köpa 20st saker manuellt tar år och dagar.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Just nu kör jag bara ZG nån sväng varje kväll och farmar raptors för petet, fått ca 10st totalt och de säljer för 2-3k styck. Har 44k guld nu med två pets i banken, funderar på att spara dom och se om priset skjuter i höjden när ZG tas bort som raid i Cataclysm. Får även pristine black diamonds då och då som säljer för 500-600g samt bijous och annat småkrafs.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

funderat lite på det här med guld köpande.

om man skaffar sig nytt konto på en dator som aldrig haft med wow göra tidigare som gör då ipn inte är samma som då kan realteras till ett konto. man köper guld till de accountet väntar nån vecka innan man skickar de till huvudkontot och skickar det i stacks 200-300 g per gång. bör väl vara rätt vattentät?

hur funkar det här med guldköpandet ijänkligen`?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Det går att hitta på knep för smuggling, knarkförsäljning etc också, men det gör det inte mer rumsrent för det. Blizzards regler förbjuder guldhandel och genom att logga in i spelet accepterar du deras regler, finns inget mer att säga egentligen. Gillar du inte reglerna, byt till ett spel som bättre passar dig!

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

har inte det med att göra. människor som inte vill slänga ner hela sina liv i ett online spel och göra det som faktiskt gör wow roligt. inte grinda grinda och åter grinda tills man istortsätt vill blåsa skallen av sig själv av utråkighet

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

har inte det med att göra. människor som inte vill slänga ner hela sina liv i ett online spel och göra det som faktiskt gör wow roligt. inte grinda grinda och åter grinda tills man istortsätt vill blåsa skallen av sig själv av utråkighet

Vill du inte lägga ned den tid som krävs på ett spel har jag full förståelse för det, men i så fall är inte WoW rätt spel för dig. Om spelets upplägg inte passar dig, byt i så fall. Att ändra spelets regler genom att istället fuska är aldrig rätt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk

med andra ord anser du ja ska lägga ner spelandet för en aspekt av det ja älskar inte passar mig och mitt liv?:P låter rimligt och bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du accepterar inte Blizzards regler och guld som köps kommer ofta från hackade konton. Genom guldköp medverkar du indirekt till att det pågår. Eller passar inte det heller dig och ditt liv att tänka på de som råkar ut för sånt...

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem

Valiant sluta lek "BlizzardCop", folk tycker om olika delar av spelet, det ar val deras ensak om dom vill kopa guld eller inte?

Permalänk
Medlem

Ja, OM blizzard sålde det skulle jag helt hålla med dig. Men att hävda att köp av något med tvivelaktigt ursprung kan vara var och ens ensak är för mig främmande. (Förvånas över att ingen moderator reagerar när tips om hur man bäst genomför otillåtna guldköp kommer på tal).

Har personligen inte fått mitt hackat konto men vet de som råkat ut för det. Även om Blizzard kan återställa det mesta uppstår extra jobb, tråkigheter och frusteration hos den som drabbas. Varför försvara och hjälpa de företag som ligger bakom mycket av detta? Har absolut inget med att vara "blizzcop", det är en moralisk fråga för mig. Sen får du kalla mig vad du vill, jag tycker likadant ändå.

Men nu har jag sagt nog om detta. Dessutom är allt detta prat off topic och bör stanna nu. För tråden heter egentligen "Hur tjänar du ditt guld?", något guldköpare uppenbarligen inte vill göra överhuvudtaget...

För att återgå till topic.
Jag fixar en del pengar på försäljning av jewelcraft gems samt säljer material för enchanting som jag inte behöver själv. Är inte rik men får gott och väl in det jag behöver till mitt behov den vägen.

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem

Svårt att förstå tugget om "är din tid så lite värd?", "vill inte lägga ner hela livet på att grinda" och liknande som verkar gå ut på att det tar så oerhört mycket tid att tjäna ihop det guld man behöver.

Slog i goldcap nu i veckan, alltså 214k+ guld, och jag lägger förmodligen mindre än 30-40 min per dag på att crafta och posta saker på ah. Då går dessutom den mesta av den tiden åt då addons automatiskt söker igenom AH och postar saker, jag trycker bara på "post" knappen i QA3 så tittar QA3 igenom alla gems och slänger upp auktioner för rätt pris etc för alla gems jag har i mina bags, sen kan jag surfa de 5-10 mins det tar (skriver faktiskt detta inlägg medan QA postar 30+ flasks och gems åt mig).

Visst, en halvtimme om dan blir tid det med om man gör det några månader i sträck, å andra sidan kanske man inte behöver ta sig till goldcap heller... Hur mycket guld behöver man egentligen? Nån enchant och några gems då och då, repairs, lite flasks och liknande, och vad mer? För att täcka det räcker det ju mer än väl att logga in innan folk börjar raida och spendera 10 min på att posta flasks (om man har alch), logga in 10 min efter att folk börjar raidat klart och posta gems/enchants (om man kan har jc/alch), eller om man har något annat prof klura ut vad som säljer och när det säljer.

Går att tjäna pengar med alla professions, bara man är bered att använda huvudet och inte latar sig (eller ännu värre, försöker skylla på att "det inte går på just min server"). När man väl klurat ut vad som säljer och fått ordning på sina addons så är tidsinsatsen minimal.

Permalänk
Medlem

Gissar det största problemet ligger i blizzard när det gäller guldförsäljning. Blizzard är högst angelägna om att maximera antalet spelare och så länge det inte slutar fler spelare pga bots etc än vad guldförsäljning håller kvar så kommer det aldrig ske.

Tex bannar inte blizzard en bot innan den betalat tillbaka sig. AH bots osv var ofantligt irriterande med och tog kvartal mellan banwaves.

/ Fd WoW miljonär

Permalänk
Skrivet av valiant:

Ja, OM blizzard sålde det skulle jag helt hålla med dig. Men att hävda att köp av något med tvivelaktigt ursprung kan vara var och ens ensak är för mig främmande. (Förvånas över att ingen moderator reagerar när tips om hur man bäst genomför otillåtna guldköp kommer på tal).

Har personligen inte fått mitt hackat konto men vet de som råkat ut för det. Även om Blizzard kan återställa det mesta uppstår extra jobb, tråkigheter och frusteration hos den som drabbas. Varför försvara och hjälpa de företag som ligger bakom mycket av detta? Har absolut inget med att vara "blizzcop", det är en moralisk fråga för mig. Sen får du kalla mig vad du vill, jag tycker likadant ändå.

Men nu har jag sagt nog om detta. Dessutom är allt detta prat off topic och bör stanna nu. För tråden heter egentligen "Hur tjänar du ditt guld?", något guldköpare uppenbarligen inte vill göra överhuvudtaget...

För att återgå till topic.
Jag fixar en del pengar på försäljning av jewelcraft gems samt säljer material för enchanting som jag inte behöver själv. Är inte rik men får gott och väl in det jag behöver till mitt behov den vägen.

hur oärligt du än anser det är ger det ju inte mig mer tid för

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kö.. tjänar guld genom att levla alts

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk

Jävlar GoMeR Vilken server lirar du på? [:

Permalänk
Medlem

Några snabba tips på att fixa 5k innan cata (epic fly ) samt även gärna mammuten (repairvendor)? Har inte kollat på GoMeRs filmer, är på telefonen, ska göra det sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Jävlar GoMeR Vilken server lirar du på? [:

Det står i början av alla mina videos. Auchindoun

Permalänk
Medlem

Här är lite mer för dom som är intresserade
YouTube - Me getting the Insane in the Membrane achievement
YouTube - Me getting the 40 exalted reputation achievement

Tänk på att dessa gjordes för läääänge sen
Realm first på bägge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Några snabba tips på att fixa 5k innan cata (epic fly ) samt även gärna mammuten (repairvendor)? Har inte kollat på GoMeRs filmer, är på telefonen, ska göra det sen.

Jag har dragit in drygt 7k på mindre än 2 veckor genom att börja rensa bankerna på gubbarna, transmuta o cutta epic gems (samt köpa ocuttade om de är billiga) plus några vändor i ZG o sålt coins och sånt som droppar där.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."